Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Užina sve više zamenjuje tradicionalne obroke

Objavljena globalna studija o potrošačkim trendovima
Srpska ekonomija

Kompanija Mondelēz International objavila je četvrti godišnji izveštaj “State of Snacking“- globalnu studiju o potrošačkim trendovima, koja na godišnjem nivou pruža uvid u to na koji način potrošači donose odluku o užini. Ovogodišnji izveštaj ispituje kako trenutni ekonomski izazovi utiču na izbor užine među potrošačima širom sveta, pri čemu većina ispitanika užini i dalje daje prednost, bez obzira na rastuće troškove i ekonomske izazove.

Sastavljena u partnerstvu sa firmom The Harris Poll, studija četvrtu godinu za redom, u 12 zemalja, prati stavove i ponašanja hiljade potrošača kada je u pitanju užina koja se konzumira između obroka. Rezultati ilustruju upravo veću ulogu užine, koja sve više zamenjuje tradicionalne obroke. Glavni zaključci pokazuju da potrošači širom sveta konzumiraju užinu:

na dnevnom nivou – užine su jedan od osnovnih elemenata ishrane – čak 71 odsto potrošača ih konzumira barem dva puta dnevno.

uz svesnu pažnju: 78 odsto potrošača kaže da svesno izdvaja vreme kako bi uživali u ukusnim snack-ovima, dok 61 odsto navodi da ih pre konzumiranja deli na porcije.

često: potrošači sve više zamenjuju obroke užinama, pri čemu 55 odsto kaže da će ih pre konzumirati u vreme predviđeno za standardne obroke.

uz svest o održivosti: smanjenje otpada jedan je od glavnih prioriteta, pri čemu 7 od 10 potrošača navodi da pre biraju snack-ove koji imaju manju ambalažu, dok 72 odsto potrošača kaže da ambalažu reciklira.

„Uprkos izazovnim vremenima, ovaj izveštaj potvrđuje da potrošači širom sveta svoju omiljenu užinu smatraju cenovno pristupačnom i neophodnom“, kazao je Dirk Van de Put, predsednik Upravnog odbora i izvršni direktor kompanije Mondelēz International.

„Užina i dalje predstavlja jedan od načina da potrošači provedu vreme zajedno ili uživaju u omiljenom trenutku tokom dana, što dodatno govori u prilog našem uverenju da se u konzumiranju svake užine može uživati uz svesnu pažnju.“

Istraživanje dalje pokazuje da potrošači traže užine koje zadovoljavaju različite potrebe. Čak 78 odsto kaže da redovno konzumira užinu kako bi sami sebe nagradili, 77 odsto kaže da je konzumira zbog osećaja ugodnosti, uključujući većinu milenijalaca, gotovo 85 odsto, koja je konzumira iz oba razloga. Trenutno okruženje naglašava i važnost prepoznatljivosti brenda, pri čemu 67 odsto kaže da bi pre kupilo manju količinu omiljenih snack brendova, nego generičke alternative, bez obzira na cenu.

„Današnji potrošač je, više nego ikad pre, svesniji svoje potrošnje, a to uključuje i svest o zdravlju, dobrobiti, ali i uticaju na planetu“, kazao je Martin Renaud, direktor marketinga i prodaje u kompaniji Mondelēz International. „Rezultati i zaključci iz ovog izveštaja doprinose kreiranju naše strategije kao globalnog lidera u snacking-u, sa fokusom na čokoladu i biskvite, kao i na održivost i posvećenost konzumiranju užine uz svesnu pažnju“.

“State of Snacking“ izveštaj dopunjuje različita znanja i uvide koje Mondelēz International već ima kada je u pitanju užina koja se konzumira između obroka, uključujući i makro trendove iz različitih izvora o budućnosti snacking-a, dok u isto vreme potvrđuje fokus kompanije da ponudi pravu užinu, u pravom trenutku, napravljenu na pravi način.

Zaključci “State of Snacking“ izveštaja za 2022. godinu mogu se preuzeti na veb sajtu www.mondelezinternational.com/stateofsnacking, a neki od njih su i:

Užina uz svesnu pažnju

Potrošači se trude da užinaju uz svesnu pažnju, pri čemu 78 odsto kaže da svesno izdvaja vreme da uživa u ukusnim snack-ovima.

Mnogi takođe vode računa o veličini porcija – 61 odsto njih kaže da izdvaja vreme da užine podele na porcije pre konzumiranja, dok 68 odsto pre kupovine snack-ova proveri deklaracije o njihovoj hranljivoj vrednosti.

Manje od polovine (46 odsto), kaže da se osećaju krivim kad uživaju u ukusnim snack-ovima

Način povezivanja

Užina nudi i mogućnost da zajedno provodimo vreme sa drugima, 7 od 10 ispitanika potvrđuje da je „deljenje užine sa drugima jedan od načina izražavanja ljubavi“.

Ovaj trend redovnog zajedničkog uživanja u užini sa dragim osobama je naročito izražen u domaćinstvima u Indiji i Meksiku.

Težnja ka održivosti

Potrošači veoma vode računa o tome kako njihov izbor snack-ova utiče na životnu sredinu, i uviđaju da i kompanije i potrošači imaju ključnu ulogu u održivosti.

63 odsto potrošača se slaže da snack-ovi, koji imaju veći uticaj na životnu sredinu, treba da koštaju više. U ovome se naročito slažu milenijalci (70 odsto) i generacija Z (69 odsto).

64 odsto je spremno da plati više za snack-ove koji imaju manji uticaj na životnu sredinu, a 65 odsto bi platilo više za one napravljene od sastojaka biranih po etičkim standardima.

Ostali naslovi

Er Srbija obeležava 95 godina od prvog leta Aeroputa
Srpska ekonomija
Er Srbija, naslednica prve nacionalne avio-kompanija Aeroput, obeležava 95 godina od prvog leta te kompanije, obavljenog 15. februara 1928. godine između Beograda i Zagreba. Dvokrilni avion „Potez-29“ s motorom od 450 KS i maksimalnom brzinom od 175km/čas, poleteo je tog dana u 09.00 časova ujutru sa aerodroma u Zemunu i posle dva sata leta stigao u Zagreb
Turistička ponuda Srbije na sajmu turizma u Sofiji
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Srbije (TOS) u periodu od 15. do 17. februara 2023. godine predstavlja turističku ponudu Srbije na sajmu turizma Holiday & Spa Expo 2023 u Sofiji. Već prvog dana sajma turistička ponuda Srbije izaziva veliko interesovanje posetilaca
Udruženje kompozitora Srbije 18. februara obeležava 78 godina rada
Srpska ekonomija
Udruženje kompozitora Srbije svečano obeležiti Dan Udruženja 18. februara 2023. godine, kada se navršava 78 godina od dana kada smo se 1945. godine osnovali
Pojačan red vožnje gradskog prevoza na linijama koje saobraćaju ka grobljima
Srpska ekonomija
Zbog Zadušnica, u subotu, 18. februara, od 8 do 16 časova biće pojačani redovi vožnje na linijama gradskog prevoza koje saobraćaju ka grobljima, saopšteno je iz Sekretarijata za javni prevoz
Sledeće godine počinje izgradnja auto-puta Beograd–Zrenjanin–Novi Sad
Srpska ekonomija
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Goran Vesić najavio je da će sledeće godine početi izgradnja auto-puta Beograd–Zrenjanin–Novi Sad, što je od velikog značaja za sve koji žive na levoj obali Dunava i koji će na novi put moći da se uključe kod petlje Ovča i preko novog mosta na Adi Huji zaobiđu sva naselja na levoj obali Dunava
Rast izvoza srpskog Sektora za IKT 45 odsto u 2022. godini
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić saopštila je da prema zvaničnim podacima izvoz srpskog Sektora za informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) u 2022. godini iznosi 2,692 milijarde evra što znači da je porastao za 45 odsto u odnosu na 2021. godinu
Klimt. Inspirisan Van Gogom, Rodenom, Matisom...
Srpska ekonomija
Izložba „Klimt. Inspirisan Van Gogom, Rodenom, Matisom...“ predstavlja uticaje značajnih evropskih umetnika na stvaralaštvo Gustava Klimta, a biće prikazana u muzeju Donji Belvedere u Beču od 3. februara do 29. maja 2023. godine. Belvedere u saradnji sa muzejom Van Goga iz Amsterdama izlaže dela avangardnih umetnika koji su očigledno uticali na majstora Bečke moderne
Šta za građane znače odluke NBS u vezi sa olakšicama prilikom otplate kredita
Srpska ekonomija
Propisima koje je, radi pružanja podrške stanovništvu, Narodna banka Srbije usvojila u decembru prošle godine omogućeno je banci da bez uticaja na svoj kapital fizičkim licima u finansijskim poteškoćama restrukturira potraživanje po osnovu odobrenog potrošačkog, gotovinskog ili drugog sličnog kredita na tri godine dužu ročnost u odnosu na važeće regulatorno rešenje
Srećan Dan državnosti
Srpska ekonomija
Srećan Dan državnosti građanima Srbije želi Srpska ekonomija!
Povećan broj zaposlenih u Srbiji
Srpska ekonomija
Prema administrativnim izvorima, 53 936 zaposlenih više je nego u istom periodu prošle godine. U četvrtom kvartalu 2022. godine ukupan broj zaposlenih je iznosio 2 342 244 lica