Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Gastronomija u oblacima

Pariz
Foto: Air France
Srpska ekonomija

Ljudska čula se u kabini aviona, odnosno na visini od 10.000 metara iznad zemlje, ne ponašaju isto kao i na zemlji. Receptori čula ukusa mogu da oslabe za čak 30% na letu, a razlog tome se nalazi u drugačijem atmosferskom pritisku i suvom vazduhu u kabini. Nekada su zbog ovog problema jela u avionima sadržavala puno soli, šećera i začina kako bi se pojačao ukus, što je sve moglo imati zdravstvenih posledica po putnike. Upravo iz ovog razloga, avio-kompanija Air France već punih sedam godina sarađuje sa kuvarima nosiocima Mišelinovih zvezdica i najboljim somelijerima na svetu, kako bi, kao ambasador francuske gastronomije u oblacima, svojim putnicima ponudila na letu gastronomsko iskustvo dostojno najboljih restorana.

Od 1. februara 2024, putnici Air France biznis klase na letovima kratkih relacija moći će da uživaju u obrocima koje je za njih osmislio poznati francuski kuvar Fransoa Adamski, nosilac Mišelinove zvezdice i nekadašnji predsednik tima Francuske za prestižno kulinarsko trakmičenje Bocuse d'Or, koji je svoje kulinarsko umeće sticao u restoranima najboljih hotela na svetu. U pitanju je meni koji se menja tokom dana. Na letovima pre 10 časova služi se doručak koji se sastoji od sendviča sa dimljenim lososom, krem sirom i mirođijom, uz dodatak francuskih peciva. Nakon 10 časova služe se gurmanski sendviči sa piletinom, dimljenom paprikom, povrćem i začinskim biljem, a prate ih tradicionalni francuski slatkiši.
Gastronomsko iskustvo na letu u avionima Air France-a tradicionalno započinje šampanjcem, a obroke prati stroga selekcija vina i šampanjaca, koji se sada služe u čaši, kao i niz toplih i hladnih napitaka.

U skladu sa odlukom avio-kompanije Air France da će na letovima koji polaze iz Francuske koristiti samo lokalne namirnice, Fransoa Adamski je kreirao ukusne sendviče koristeći meso, mlečni proizvode, jaja i sireve francuskog porekla, kao i ribu koja dolazi iz održivog ribolova. Prateći politiku održivog keteringa, obroci se služe u posebno dizajniranim kutijama pravljenim od organskih materijala, koje se nakon upotrebe recikliraju.

Šireći francusku kulturu i stil života širom sveta, avio-kompanija Air France je gastronomiju u avionima podigla na još najviši nivo, direktno u oblake.

Ostali naslovi

Opština Zemun donirala igračke za dečje vrtiće
Srpska ekonomija
Rukovodstvo Gradske opštine Zemun obišlo je više od 30 zemunskih vrtića u okviru Predškolske ustanove „Dr Sima Milošević” i darivalo mališane paketima punim igračaka, saopšteno je iz Opštine Zemun
Nagrada Turističkog organizaciji Beograda za uspešan sajamski nastup
Srpska ekonomija
Turističkoj organizaciji Beograda juče je uručena počasna nagrada za partnerstvo i dugogodiši nastup na sajmu EMITTu Istanbulu. Nagradu je direktoru TOB, Miodragu Popoviću uručila direktorka sajma, Haser Ajdin
Saradnja FMN u Kragujevcu i Karolinska Univerziteta iz Švedske
Srpska ekonomija
Fakultet medicinskih nauka Univerzitete u Kragujevcu i Karolinska Univerzitet iz Švedske danas su ozvaničili višegodišnju saradnju potpisavši Memorandum o saradnji ove dve ustanove. Memorandum o saradnji potpisali su dekan FMN prof. dr Vladimir Jakovljević i prof. dr Andreas Frank Seresed šef odseka za molekularnu medicinu i hirurgiju Karolinska Instituta
Bečki 66. operski bal i 5.150 zvanica
Srpska ekonomija
Kalendar bečke balske sezone ispunjen je sa više od 450 balova. Vrhunac sezone predstavlja Bečki operski bal, najpoznatiji i najsjajniji, sa milionskom publikom u zemlji i inostranstvu. Ovogodišnji 66. po redu Operski bal održava se 8. februara kao i svake godine u zgradi Bečke državne opere, koja se u roku od dva dana pretvori u najpoznatiju balsku dvoranu na svetu
Svaki drugi građanin ocenjuje javne nabavke pozitivno
Srpska ekonomija
Svaki treći građanin u Srbiji upoznat je sa sistemom javnih nabavki, što je manje nego pre godinu dana, a udeo onih koji se primarno informišu putem televizije porastao je na više od 50%. Slede društvene mreže i portali, a kada je u pitanju verodostojnost podataka, na prvom mestu se i dalje najviše veruje ministarstvima
Ponuda visoke kategorije na sajmu u Istanbulu
Srpska ekonomija
Ponuda Beograda koja pripada segmentu visoke kategorije nalazi se na predstojećem sajmu turizma EMITT u Istanbulu, gde se pod okriljem Turističke organizacije Beograda od 6. do 9. februara predstavlja poslovnoj javnosti i predstavnicima turističke privrede iz celog sveta, saopšteno je iz Turističke organizacije Beograda
Umesto mašina ponovo konji u službi šumarstva
Srpska ekonomija
U 23. bečkom okrugu (opštini) Lizing ponovo su aktivni tegleći konji u šumarstvu. Umesto teških mašina, snažni konji austrijske rase poznati kao noriški konji ili Pincgauer, vuku oborena stabla iz šume do utvrđenih staza. Ekološki, vraćanje konja ima mnogo prednosti
Veliki odziv građana za energetsku sanaciju stambenih zgrada
Srpska ekonomija
U okviru realizacije projekta „Energetska sanacija stambenih, višeporodičnih zgrada priključenih na sistem daljinskog grejanja – Javni ESCO projekat”, koju sprovodi Ministarstvo rudarstva i energetike zajedno sa jedinicama lokalne samouprave u 16 opština i gradova u Srbiji, najveći odziv je zabeležen u Beogradu, saopštavaju iz Sekretarijata za energetiku
Obeležavanje dvadesetogodišnjice programa bilateralne francusko-srpske naučne saradnje Pavle Savić
Srpska ekonomija
Ambasada Francuske i Ministarstvo za nauku, tehnološki razvoj i inovacije proslavili su u Rezidenciji Francuske, dvadeset godina francusko-srpskog programa naučne bilateralne saradnje „Pavle Savić“, koji nosi ime velikog srpskog fizičara Pavla Savića, osnivača Instituta za nuklearnu fiziku „Vinča“, predsednika SANU, bivšeg stipendiste Vlade Republike Francuske i saradnika Irene Žolio Kiri
Grčka – zemlja partner 45. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu
Srpska ekonomija
Grčka i Srbija nastaviće uspešnu saradnju u oblasti turizma ovogodišnjim partnerstvom na 45. Međunarodnom sajmu turizma na Beogradskom sajmu, gde će Grčka – večita inspiracija za putnike i omiljena letnja destinacija za domaće turiste, ove godine biti posebno predstavljena, jer je ponela titulu „zemlja partner”, saopšteno je iz Beogradskog sajma