Od 1. januara 2023. razmena e-faktura biće u potpunosti obavezna i u transakcijama unutar privatnog sektora čime će proces prelaska na novi moderni način rada, započet u maju 2022. godine, biti završen.
U sistem je prvo ušao javni sektor uz obavezu da u međusobnim transakcijama izdaju i primaju elektronske fakture, ali i deo privatnog sektora. Privrednici koji posluju s javnim sektorom takođe su od 1. maja morali da izdaju fakture kroz SEF, a od 1. jula i da ih primaju, ne samo od subjekata javnog sektora već i od privatnika koji odaberu da im fakture dostave kroz elektronski sistem.
Sistemi eFiskalizacije i eFaktura obezbediće velike količine podataka tako da će njihovo povezivanje omogućiti resornim institucijama da efikasno nadziru poštovanje zakona, posebno kod privrede koja posluje i sa fakturama i sa fiskalnim računima. Takođe, mogućnost data kroz eFiskalizaciju da privrednici obezbede all-in-one uređaje za izdavanje računa i prihvat bezgotovinskih plaćanja dodatno će unaprediti vidljivost finansijskih tokova i dati im šansu da privuku nove mušterije i dalje razvijaju poslovanje.
Nacionalna inicijativa za bezgotovinsko plaćanje je zajednički projekat Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH i kompanija Mastercard i Visa, koji se sprovodi pod okriljem develoPPP programa Nemačkog saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) u saradnji sa NALED-om i Ministarstvom finansija Republike Srbije.