Predsednica Vlade Republike Srbija Ana Brnabić prisustvovala je sinoć obeležavanju početka radova u Ložionici u Beogradu i tom prilikom položila svoju poruku za buduće generacije u vremensku kapsulu, koja će biti postavljena u temelj nove Ložionice. Brnabić je u poruci budućim generacijama poručila da nastave iskru genijalne inovativnosti i stvaralaštva, koja hiljadama godina postoji na ovim prostorima, kao i da nas učine ponosnima.
Premijerka je ovom prilikom navela da budući naraštaji kreativaca iz Ložionice treba da uvedu svoje društvo u neku novu tehnološku revoluciju, jer će Ložionica biti motor napretka i svetionik u budućnosti.
Prema njenim rečima, cilj Vlade je da srpska ekonomija bude zasnovana na znanju i inovacijama i da tako Srbija ide mnogo brže napred, da nadoknadi propušteno vreme i pokaže sve potencijale koje ima kao zemlja i narod.
Ona je podsetila da su u Srbiji u poslednjih nekoliko godina otvorena četiri naučno-tehnološka parka - u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Čačku i najavila da će ove godine početi gradnja još četiri, a prvi među njima biće u Kruševcu, nakon čega sledi izgradnja u Kragujevcu.
Ložionica je dragulj u kruni svega ovoga što radimo, zato što je ona simbioza svih tih stvari, ukazala je ona.
Brnabić je naglasila da je ovo prva Vlada u istoriji Srbije koja je uzela kredit za infrastrukturu u kulturi.
Do skoro smo na kreativne industrije gledali sa podsmehom, a danas one u Srbiji zapošljavaju 155.000 ljudi, čak 30.000 više nego pre dve godine, navela je Brnabić i naglasila da je svaki sedmi preduzetnik i svako šesto privredno društvo upravo iz kreativnog sektora.
Premijerka je napomenula i da je Vlada u izgradnju Ložionice uložila 52 miliona evra.
Ministar informisanja i telekomunikacija u Vladi Republike Srbije Mihailo Jovanović rekao je da će Ložionica jedan vek nakon svog nastanka postati mesto susreta talenata, inovatora i kreativaca, kakvo Beograd, Srbija i region nisu videli, kao i da će predstavljati inovativno i kreativno čvorište, centar izvrsnosti, urbanog i dinamičnog života i stvaralaštva.
Naš glavni grad će dobiti novo jedinstveno obeležje i turističku atrakciju koja će podjednako privlačiti i stručnu javnost i domaće i strane turiste, poručio je Jovanović i dodao da će u naredne dve godine to biti jedno od najvećih gradilišta u Srbiji.
Ministar je naveo da će radovi obuhvatiti rekonstrukciju Ložionice na 4.800 metara kvadratnih, uz očuvanje prepoznatljivog izgleda, rekonstrukciju vodotornja i okretnice i izgranju nove zgrade aneksa od 11.000 metara kvadratnih, podzemne garaže i velikog parka, a kompletan kompleks će se prostirati na više od 23.000 kvadratnih metara.
U Ložionici će se, prema njegovim rečima, naći brojni sadržaji za kreativce, inovatore i umetnike različitih profila, a u njoj će biti i sala za događaje i okupljanja, projektovana i opremljena prema elaboratima najvećih domaćih stručnjaka za akustiku.
Posebno je važno da će tu biti prvi inkubator za kreativne industrije, kao i brojni prostori za aktivnosti kreativaca, naglasio je Jovanović i dodao da koristi priliku da pokrene inicijativu da nova zgrada aneksa, koja će doprineti da ta lokacija ima i poslovnu komponentu, dobije ime srpskog velikana i naučnika Milutina Milankovića.
I ambasadori nacionalne platforme "Srbija stvara" stavili su svoje poruke u kapsulu koja će biti postavljena u temelje Ložionice, a biće otvorena posle 50 godina.
Kreativno-inovativni multifunkcionalni centar Ložionica, kao objekat javne namene, fokusiran je pre svega na sadržaje iz domena kreativnih industrija, inovacija i ekonomije zasnovane na znanju.
Ideja je da Ložionica postane obeležje Beograda - destinacija koja podjednako privlači Beograđane i turiste, strane i lokalne, mesto stvaranja i susreta talenata.
Mesto koje svojom autentičnošću i kreativnom energijom postaje središte novih tendencija stvaralaštva i ekonomije zasnovane na znanju.
Projekat rekonstrukcije i adaptacije Ložionica deo je strateške opredeljenosti Vlade Republike Srbije da podrži razvoj inovaciono-kreativnog ekosistema, povoljnog za domaće i strane investicije.
Sektor kreativnih industrija već sada čini više od 7,4 odsto BDP-a Srbije i za samo poslednjih šest godina ostvaruje rast od 60 odsto, dok kumulativni rast izvoza sektora, u istom periodu, iznosi 51 odsto.
Ovaj projekat u skladu je i sa strateškim krovnim dokumentima poput Strategije pametne specijalizacije koja prepoznaje kreativne industrije, a posebno sektor video igara i vizuelnih efekata, kao motor budućeg održivog ekonomskog i socijalnog razvoja naše zemlje.