Svaki četvrti stanovnik 23 zemlje članice Evropske ekonomske zajednice (EEZ) kupovao je proizvode ili usluge putem Interneta bar jednom nedeljno tokom prople godine, pokazalo je Mastercard istraživanje potrošača.
U tome prednjače Britanci, njih 41 odsto kupuje putem inetrneta. Slede ih Irci sa 32 odsto i Nemci sa 30 odsto onlajn kupovine na nedeljnom nivou.
Pri dnu lestvice su Finci sa 17 odsto i Estonci i Danci sa po 16 odsto onlajn kupovine na nedeljnom nivou.
Istraživanje je generalno pokazalo da se online kupovina mnogo češće obavlja na nedeljnom nego na dnevnom nivou, a to je posledica činjenice da ljudi ređe online kupuju artikle za svakodnevnu upotrebu, saopštio je Mastercard.
Istraživanje je pokazalo i da se putem interneta najčešće kupuju odeća i obuća, ali i da je jedan od glavnih razloga što se ljudi nerado odlučuju za ovaj vid trgovine strah od prevare.