Prema podacima KPMG, Kina više neće biti omiljena destinacija stranih kompanija za proizvodnju, jer je minimalna plata u toj zemlji već četiri puta veća nego u nekim drugim državama južne i jugoistočne Azije. Prvenstveno se misli na Bangladeš i Indoneziju, gde strana preduzeća sve češće sele svoju proizvodnju.
Kina, međutim, i pored rasta minimalne plate, ima dve velike pogodnosti - relativno razvijenu infrastrukturu i veću produktivnost, preneo je B92 pisanje Nezavisnih novina.
Zahvaljujući tome i dalje zadržava dominantni položaj u proizvodnji robe, kao što je potrošna elektronika ili oprema za domaćinstvo. Samo što, prema KPMG, već gubi konkurenciju u proizvodnji odeće i obuće, koja se polako ali sigurno širi u druge oblasti Azije. Na primer, Indonezija i Vijetnam počele su da se specijalizuju u proizvodnji obuće.
Prema proceni KPMG, izvoz obuće iz Indonezije je lani povećan za 42 odsto, na ukupno 2,1 milijardu dolara. Izvoz odeće iz Bangladeša je od početka ove godine do kraja jula porastao 43 odsto na godišnjem nivou, na više od 18 milijardi dolara.