Bečki gradski prevoznik „Viner linien“ (Wiener Linien) ove godine ulaže 233 miliona evra u modernu infrastrukturu, a fokus je na obnovi šinske infrastrukture u gradu. Ukupno 672 km šina, što odgovara otprilike vazdušnoj udaljenosti između Beča i Firence, 1.900 skretnica i 3.900 stajališta zahtevaju odgovarajuće održavanje i renoviranje. Velika modernizacija obuhvata radove ne samo na šinama i stajalištima, već i na tunelima, mostovima i signalnim uređajima. Ukupno će se raditi na oko 100 punktova na šinskoj mreži, rekla je Aleksandra Rajnagl, direktorka Bečkih linija. Neće biti moguće izbeći kratkoročna ili dugoročna ograničenja, ali će se radovi uglavnom obavljati van radnog vremena ili na način da putnici to ne primete.
Bečka tramvajska mreža je na šestom mestu po dužini na svetu. „2023. godine naša šinska vozila su prešla oko 38 miliona kilometara, što odgovara 950 obilazaka oko Zemlje. A to ostavlja traga na šinama“, rekla je Gudrun Senk, tehnička direktorka Bečkih linija. Obnova šinske mreže obavljaće se postepeno. Planirano je da ove godine budu zamenjene 53 skretnice i obnovljeno 8,6 km šina, a 2025. godine će se zameniti 11,1 km šina, uz približno isti broj skretnica. Dva sporedna efekta planirane modernizacije su očuvanje radnih mesta u regionu i poboljšanje klimatskih uslova, ističu iz Bečkih linija. Premeštanjem šina oslobađa se prostor za dvosmerne biciklističke straze, zelene površine i sadnju dodatnih stabala.