Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović razgovarala je danas sa delegacijom kompanije "Čajna roud end bridž korporejšn" (CRBC) o realizaciji projekta izgradnje Fruškogorskog koridora, odnosno brze saobraćajnice Novi Sad–Ruma.
Mihajlović je tom prilikom istakla da Vlada, uporedo sa realizacijom tekućih infrastrukturnih projekata, priprema i nove projekte, među kojima je i izgradnja Fruškogorskog koridora, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Na sastanku je bilo reči i o statusu projektne i planske dokumentacije i karakteristikama deonica na koje je projekat podeljen, a razmatrane su i mogućnosti da se uporedo sa gradnjom saobraćajnice izgradi i tunel za navodnjavanje koji bi povezao reku Dunav i Srem.
Na taj način bi se, pored saobraćajnog povezivanja, rešilo i pitanje navodnjavanja, što bi dodatno doprinelo razvoju poljoprivrede i ekonomije Vojvodine i Srbije u celini.
Projekat izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad–Ruma, dužine 45,4 kilometra, podeljen je na četiri deonice, a u prethodnom periodu prioritet je bila izrada projektne dokumentacije, koju je finansirala država.
Generalni projekat uradio je Institut za puteve, a urađen je i prostorni plan područja posebne namene za ovaj putni pravac.
Fruškogorski koridor deo je putnog pravca Novi Sad–Ruma–Šabac–Loznica–granica sa Bosnom i Hercegovinom, koji spaja Srbiju sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem.
Buduća brza saobraćajnica povezaće tri opštine – Novi Sad, Irig i Rumu, u kojima živi više od 370.000 stanovnika i posluje oko 30.000 malih i srednjih preduzeća.
U perspektivi, ovaj putni pravac povezaće Vojvodinu i zapadnu Srbiju, ali i Koridor 10 i Koridor 11 sa Koridorom 5c, pravac Budimpešta–Osijek–Sarajevo–Mostar–Ploče.