Javna rasprava o Predlogu strategije razvoja poštanskih usluga u Srbiji za period 2017-2020, kojom se utvrđuju strateški ciljevi razvoja i unapređenja tržišta, kao i osnovna načela i smernice za realizaciju ciljeva razvoja poštanskih usluga do 2020, sprovešće se do 3. maja.
U toku javne rasprave, organizovan je okrugli sto u Privrednoj komori Srbije (PKS), a po okončanju postupka javne rasprave Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija će analizirati sve predloge i sugestije, sačiniti izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi i pripremiti konačnu verziju Predloga strategije za razmataranje na sednici Vlade, saopštila je PKS.
Marija Vučinić, načelnik Odeljenja za poštanski saobraćaj i nadzor u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija održala je prezentaciju Predloga strategije razvoja poštanskih usluga u Srbiji 2017-2020, u kojem je navedeno da poštanski saobraćaj ima značajnu i specifičnu ekonomsku funkciju i jedan je od pokretača razvoja privrede i društva. Poštanske usluge spadaju u red visoko sofisticiranih usluga sa konstantnim tehničko-tehnološkim inovacijama, pre svega u oblasti informaciono komunikacionih tehnologija, pa samim tim predstavljaju delatnost koja, pored sopstvenog održivog ekonomskog rasta, može uspešno da podrži dalji privredni razvoj Srbije, navodi se u predlogu strategije.
Istaknuto je i da razvijena i dostupna poštanska mreža u velikoj meri pozitivno utiče na održivi razvoj lokalnih zajednica, pre svega u ruralnim područjima, kao i da pored ekonomske vrednosti poštanske usluge i mreža, one imaju i ogromnu socijalnu vrednost kroz stvaranje uslova za poboljšanje života pojedinaca ili celokupnog društva.
U 2014. godini, prema podacima iznetim u predlogu strategije, poštanska delatnost u Srbiji ostvarila prihod od oko 15 milijardi dinara ili oko 127 miliona evra,što čini oko 0,38 odsto ukupnog bruto društvenog proizvoda (BDP) u toj godini i u poštanskom sektoru te godine ukupno je bilo zaposleno 17.630 radnika, odnosno oko 0,89 odsto od ukupnog broja zaposlenih u Srbiji.
Poštansko tržište u Srbiji svrstava se u red srednje razvijenih tržišta u poređenju sa poštanskim tržištima zemalja u okruženju i drugih evropskih zemalja.
Srbija je na nivou evropskog proseka kada je reč o poštanskim jedinicama, odnosno 4.835 stanovnika dolazi na jednu jedinicu poštanske mreže, dok je u Evropi to 4.075.
Sa tri poštanska kovčežića na 10.000 stanovnika, Srbija je daleko ispod evropskog proseka koji je 12 kovčežića.
Kod većine razvijenih evropskih zemalja broj poštanskih kovčežića na 10.000 stanovnika je znatno viši od proseka što je u direktnoj vezi za boljom dostupnošću poštanskih usluga, posebno u ruralnim područjima", navedeno je u Predlogu strategije.
Kako je saopštilo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, primedbe, predlozi i sugestije dostavljaju se tom ministarstvu putem elektronske pošte ili pisanim putem na adresu ministarstva Nemanjina 22-26, Beograd.