Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Sve više kineskih turista u Beogradu

Beograd
Foto: TOB
Srpska ekonomija

Posle proglašenja srpske prestonice za jednu od najpopularnijih destinacija na Sajmu turizma u Šangaju, očekuje se još veća posećenost, kažu u Turističkoj organizaciji Beograda.

U razgovoru za Tanjug, direktor TOB-a Miodrag Popović podseća da se već krenulo sa promocijom na kineskom tržištu, a rezultati su, kaže, vidljivi, međutim, ističe da nedostaju vodiči sa znanjem kineskog jezika iako postoje svi uslovi da se to prevaziđe. 

Ukazujući da je prvi redovan kurs za turističke vodiče u septembru, Popović je apelovao na studente kineskog jezika da se prijave, rekavši da to ne predstavlja samo dodatni izvor prihoda za njih već i mogućnost da počnu da rade u turizmu. 

Povećanju broja turista doprineće direktna linija za Peking, a od januara ove godine Srbija ima bezvizni režim sa Kinom. Dva meseca od te odluke, u martu 2017. Beograd je već ostvario značajne rezultate po pitanju dolazaka gostiju iz Kine. 

"Broj dolazaka je veći za nekih 124 procenata, a broj noćenja za 116 procenata. To je razlog za optimizam. Imamo i spotove sa Novakom Đokovićem i Batom Živojinovićem, planiramo da učestvujemo na sajmovima u nekoliko oblasti u Kini, a bićemo mnogo više prisutni na društvenim mrežama", rekao je Popović. 

On je naglasio da je Beograd za posetioce iz daleke Kine spreman i po pitanju gastronomije. 

"Prethodnih par meseci postoji veliki interes naših agencija za kinesko tržište, najbolje je pronaći, a mi možemo u tome pomoći, patrnere u samoj Kini. Mi upućujemo strane agencije, tur operatore turističke agencije na operatore u Beogradu i tako posao najbolje funkcioniše", kaže direktor TOB-a. 

Kaže da već sada imamo tri, četiri kineske turističke agencije koje su srpske. Reč je o kineskim državljanima koji su došli u Beograd i otvorili agencije za dovođenje kineskih gostiju, što takođe pokazuje da Beograd postaje značajna destinacija za Kineze. 

Što se tiče ukupnih rezultata Beograd od početka godine ima rast broja turista i to već četvrtu godinu zaredom, najčešći su to gosti iz regiona, ali ne samo iz zemalja bivše Jugoslavije. 

"Imamo i goste iz Turske koji su i dalje ubedljivo najbrojniji, zatim iz Grčke koji rastu godišnje po stopi od sto procenata, a imamo sve veći broj posetilaca iz Izraela, Nemačke, Velike Britanije...", rekao je Popović. 

S tim u vezi, TOB ima više turističkih informativnih centara u gradu, postavljene su table na više jezika, uključujući i kineski i ruski jezik, a vrlo brzo ćemo imati interaktivne table koje će omogućiti još bolju komunikaciju sa gostima u Beogradu. 

"Najbolji promoteri Beograda su pre svega sami Beograđani jer mi smo gostoljubiv i obrazovan narod. Na engleskom jeziku ćete od svakog Beograđanina da dobijete dobru, kvalitetnu informaciju, kuda otići", kaže Popović, a odgovarajući na pitanje da li zaposleni u hotelima promovišu Beograd i njegove atrakcije onako kako se to radi u inostranstvu, Popović napominje da se svake godine organizuju edukacije i obrazovanje kadrova u turizmu. 

Na pitanje šta se može primeniti iz Šangaja, budući da je delegacija grada Beograda na čelu sa gradonačelnikom Sinišom Malim nedavno boravila u tom kineskom gradu, Popović kaže da je njihov sistem informisanja sjajan i da se turisti mogu lako snaći zbog načina na koji je grad uređen. 

Govoreći o specifičnostima kineskih turista, Popović kaže da oni u proseku snime hiljadu fotografija, što nije problem jer Beograd, podseća, ima mnogo lepih mesta, a ukazuje da je za njih važna internet konekcija. 

"Zanimaće ih sve, od kulture i istorije do zabave i gastronomije, ali treba voditi računa da imaju i svoju kinesku hranu. Takođe, veoma su vezani za društvene mreže, autobusi moraju biti pokriveni WiFi-jem, kao i hoteli i atrakcije gde god je to moguće", kaže Popović. 

U Beogradu je krajem 2013. godine bilo 67 hotela, a sada ih ima 96, očekuje se da će do kraja godine biti više od sto, objašnjava Popović i veruje da je broj smeštajnih kapaciteta dovoljan, međutim vremenom će, kaže, biti potrebno da se oni prošire. 

"Beograd je stalno na granici da je potrebno još smeštajnih kapaciteta i oni se otvaraju. Mislim da je broj smeštajnih kapaciteta dovoljan, kako vreme bude prolazilo trebaće sve više i više pogotovo kada govorimo o kineskom tržištu", naveo je on. 

Kaže da se na Sajmu u Šangaju, Beograd nije obraćao samo zemlji domaćinu, te da je tu bilo zaintresovanih iz celog azijskog pacifičkog regiona. 

"Tu će svakako doći i do novih kontakata i do izlazaka i na ta tržišta. Mislim da treba "gađati" takve vrste prezentacije i predstavljanja gde možete 'zahvatiti' čitav region",zaključio je direktor TOB-a.

Ostali naslovi

Portoriko duguje 70 milijardi dolara
Srpska ekonomija
Portoriko je zatražio neku vrstu zaštite od bankrota kako bi restrukturirao svoj dug od 70 milijardi dolara, jer vlada nije uspela da ubedi kreditore da prihvate manji iznos od onoga kog portorikanske vlasti duguju
Ubrzan rast BDP-a u Srbiji
Srpska ekonomija
Srpska privreda će u 2017. godini ostvariti rast od 3,0 odsto, a u 2018. godini je čeka rast od 3,3 odsto, nakon godišnjeg povećanja bruto domaćeg proizvoda od 2,5 odsto u poslednjem kvartalu prošle godine, prema poboljšanim predviđanjima bonitetne kuće Dan i Bredstrit
Skočio profit Fejsbuka
Srpska ekonomija
Kvartalni profit američke društvene mreže Fejsbuk premašio je tri milijarde dolara, dok se broj korisnika približio cifri od dve milijarde
Ekonomija evrozone u usponu
Srpska ekonomija
Privredni rast 19 zemalja evrozone ubrzao je u aprilu po najvećoj stopi u šest godina, pokazuje istraživanje kompanije za finansijske informacije IHS Markit
Srbiji zajam Svetske banke za slučaj nepogoda
Srpska ekonomija
Odbor izvršnih direktora Svetske banke odobrio je Srbiji zajam u iznosu od 66 miliona evra koji će joj pomoći u pružanju pomoći građanima ako dođe do elementarnih nepogoda, što je prvi takav zajam ove finansijske institucije u Evropi
Postavljen IKEA toranj
Srpska ekonomija
Švedski proizvođač nameštaja IKEA postavio je 45 metara visok simbol robne kuće, toranj IKEA, čime je simbolično najavljen završetak radova na prodajnom objektu kod Bubanj potoka
Kurs dinara 123,22
Srpska ekonomija
Narodna banka Srbije je intervenisala juče kupovinom 15 miliona evra na međubankarskom tržištu, i zvanični srednji kurs dinara prema evru danas će iznositi 123,2220 dinara za evro, objavila je NBS
4P Medicina – Revolucionarni pristup u antiejdžing medicini
Srpska ekonomija
Predsednik Svetske asocijacije antiejdžing medicine, dr Klod Dale, održao je u Opštoj bolnici „MediGroup” predavanje na temu najnovijih trendova i dostignuća iz oblasti antiejdžing medicine u svetu, pod pokroviteljstvom Evropske akademije nauka. U okviru svog predavanja, dr Klod Dale je posebnu pažnju posvetio je tzv. „4P” medicini
Smanjena prodaja ajfona
Srpska ekonomija
Prodaja ajfona u prvom kvartalu godine razočarala je investitore i možda bacila u senku podatke o prihodima te kompanije
Proces prodaje Alitalije počinje u roku od 15 dana
Srpska ekonomija
Proces prodaje problemima opterećenog italijanskog nacionalnog avio-prevoznik, Alitalije, počeće u narednih 15 dana, izjavio je danas italijanski ministar industrije Karlo Kalenda