Na četvrtoj sednici Grupacije za vazdušni saobraćaj razmotrena je situacija u radu JP ''Aerodrom Niš'' kao i aerodroma koji se ne koriste za međunarodni javni avio prevoz. Konstatovano da su usled enormnog povećanja broja putnika i letova sa niškog aerodroma neophodna promptna rešenja u vidu pojačanja kapaciteta i infrastrukture, kao i poboljšanje procedura u zoni aerodroma, saopštila je Privredna komora Srbije.
Na sednici kojom su predsedavali Raša Ristivojević, izvršni direktor Aerodroma Nikola Tesla u Beogradu i Tihomir Pavlović iz kompanije „Er Pink“, ukazano je najpre na veliku ekspanziju aerodroma u Nišu koji ove godine očekuje preko 330.000 putnika.
Vladica Đurđanović, direktor JP „Aerodrom Niš“ predstavio je trenutnu situaciju oko ove vazdušne luke gde se sa velikim nadama očekuje najavljeni dolazak tri velike evropske aviokompanije – Rajan Er, Svis i Germania Flug – koje uskoro započinju letove za nekoliko evropskih destinacija iz Niša. Takođe, Đurđanović je istakao i ulogu regionalnog „lou kost“ prevoznika Viz Era za naglo povećanje broja putnika, a značaj ove avio kompanije ilustrovan je podatkom da je pre njenog dolaska, tokom 2014. godine, godišnji promet aerodroma bio tek 1.000 putnika, da bi u 2016. iznosio čak 125.000 osoba koje su letele preko niške vazdušne luke.
U nastavku sednice ukazano je i na postojeće probleme sa kojima se suočava aerodrom u Nišu u svetlu velikih šansi za budućnost koju donose evropski avio prevoznici, a čije rešavanje je neophodno u što skorijem roku kako bi usluga aerodroma pratila interesovanje kompanija za letove preko Niša. Tu su najpre oprema za čišćenje poletno-sletne staze i rulnih staza od snega, ugradnja neophodne opreme za dostizanje kategorije 1, kao i proširenje platforme odnosno aerodromske zgrade zarad prihvata velikog broja putnika. Takođe, konstatovano je da usled aktivnosti paraglajderskih klubova u zoni oko aerodroma koje nose potencijalni rizik za komercijalne letove, takva situacija mora da se neminovno reši donošenjem nove regulative za zonu aerodroma.
Članovi grupacije su nakon ove tačke dnevnog reda i jednoglasno izrazili spremnost i želju da preko Grupacije za vazdušni saobraćaj PKS učestvuju zajedno sa resornim ministarstvom saobraćaja u izradi zakonskih i podzakonskih akata u oblasti vazdušnog saobraćaja.