Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Šapić: Ne odustajem od raskida ugovora sa Kentkartom

Beograd
Foto: Beoinfo
Srpska ekonomija

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić istakao je da slučaj raskida ugovora sa kompanijom Kentkart mora da bude „isteran” do kraja, kako bi se utvrdila odgovornost svih potpisnika, kako sa strane Grada tako i privatne kompanije, koja je vršila naplatu karata u javnom prevozu. Šapić je naglasio da je ugovor po Grad apsolutno bio štetan, ali i da će biti provereno da li je i takav ugovor poštovan od strane Kentkarta. 

On je na sednici Skupštine grada rekao da je po dosadašnjim uslovima čitav sistem naplate karata u javnom prevozu išao kroz „prizmu” kompanije Kentkart, javlja Beoinfo. 

– Tako je bilo po ugovoru potpisanom 2011. godine i produženom 2021. godine. Upravo je to jedan od glavnih razloga zbog kojih raskidamo ugovor. Čak sam i ja nekoliko meseci bio u zabludi, neverujući da je uspostavljen ovako loš sistem. Sistem naplate podrazumevao je da sav novac prvo ide na račun privatne kompanije, a potom dolazi na račun Grada, s tim da je osam odsto po ugovoru pripadalo Kentkartu. Pokušavali smo da se dogovorimo, a na prošloj sednici Skupštine grada dali smo saglasnost da se potpiše sporazumni raskid ugovora, do čega nikada nije ni došlo. U međuvremenu smo utvrdili da je čitav sistem postavljen na lažnim osnovama, da nemamo nijednu garanciju ni za jednu stvar, kao i da sve informacije „idu kroz njih”. Opremu koju smo platili ne možemo da koristimo jer su šifre i kodovi u njihovom vlasništvu. Očekujemo i od nadležnih organa da ispitaju čitav sistem kada budemo podneli krivičnu prijavu. Želimo da utvrdimo zašto i kako je potpisan ugovor na štetu Grada. Što više ulazimo u ovu temu, otkrivamo sve više nelogičnosti – rekao je Šapić. 

Prema njegovim rečima, Grad ne može da koristi brojače putnika i GPS sistem, iako su u vlasništvu Grada, jer su šifre u vlasništvu Kentkarta.

– Shvatili smo u prethodnim mesecima da je sve ovo jedna velika „magla” i ako bismo se išta sa njima dogovorili, bili bismo saučesnici u jednom naopakom sistemu, koji je učinio gradski prevoz ovakvim kakav jeste. Imamo i egzaktne podatke o tome koliko je smanjena naplata karata – pad naplate sa devet milijardi dinara 2011. godine do šest milijardi 2022. godine. Dakle, imamo štetan ugovor koji je neko potpisao iz nama nepoznatog razloga, a postavlja se i pitanje da li je i ovakav štetan ugovor u potpunosti ispoštovan prvo od strane Bus plusa, a posle i Kentkarta. Insistiram na raskidu ugovora po cenu sudskog spora kojim Kentkart preti već neko vreme. Kompanija Kenkart prijavljuje godišnji profit od 100.000 evra, od ukupno četiri do četiri i po miliona evra godišnje koliko im Grad uplaćuje po ugovoru, odnosno osam odsto vrednosti prodatih karata. Građani su nezadovoljni, sistem nije dobar, a ispada da Kentkart gotovo da ima veće troškove nego profit. Ako je profit 100.000 evra, kako privatna kompanija može da traži milionsku odštetu. Sada ta kompanija navodi da će da tuži Grad zbog narušavanja ugleda, umesto da oni budu tužena strana za uništavanje javnog prevoza i ugleda Grada. To je glavni razlog zbog kojeg tražimo jednostrani raskid ugovora. Borićemo se na sudu, podnećemo prijave protiv odgovornih u Gradu koji su potpisali ugovor, ali i protiv kompanije Kentkart. Tada ćemo da vidimo ko je i koliko bio oštećen. Sudeći po njihovom profitu, u najgorem slučaju za 10 godina mogu da dobiju milion evra ukupne odštete. S druge strane, Grad trpi između 25 i 30 miliona evra štete na godišnjem nivou, a da ne govorim o šteti koja je napravljena kada je reč o kvalitetu prevoza – rekao je Šapić. 

Gradonačelnik je rekao da insistira na tome da Grad dobije integralne snimke sa sastanka, a ne samo delove koje je Kentkart pustio u javnost. 

– Želimo da znamo šta se sve tačno dešavalo na tim sastancima upravo iz razloga što se time manipuliše u javnosti i što se od strane pojedinih medija za korupciju optužuje čitava Gradska uprava, pa i ja sam. Zahtevaćemo od Tužilaštva da ispita sve detalje u vezi sa ovim ugovorom od 2011. godine. Uprkos jučerašnjim informacijama iz medija da je Tužilaštvo tražilo od Grada svu dokumentaciju, mogu da kažem da taj još nije stigao u Gradsku upravu. Još uvek popunjavamo dokumentaciju i to je razlog zbog kojeg krivična prijava još uvek nije podneta sa naše strane, a biće ubrzo. Lično ću takođe podneti krivičnu prijavu protiv šefa mog kabineta, kako sve ne bi ostalo na medijskoj zloupotrebi. Već ćemo videti da li je neko činio bilo koju vrstu krivičnog dela i koju, te da li je neko nekoga lažno optužio. Želim da se na kraju čitav slučaj do kraja rasvetli i da onda saznamo da li je bilo krivičnog dela ili nije. Želim da do kraja „raščistim” ovaj slučaj, pa da vidimo ko je zaista činio krivična dela, a ko je po ko zna koji put obmanjivao javnost i to zloupotrebljavao u političke svrhe – poručio je Šapić. 

On se osvrnuo na ovlašćenje koje je dobilo JKP „Naplata prevozne usluge Beograd” sa ciljem da promeni cene usluga u javnom prevozu. 

– Kada cene budu zvanično promenjene, ući ćemo u kampanju kako bismo sugrađanima dodatno približili nove cene i sva pojeftinjenja, kao i načine plaćanja i kupovine karata. Imaćemo i devet poslovnica za prodaju karata na teritoriji grada, biće tu i aplikacija, kao i prodaja papirnih karata na kioscima. Do sada Beograđani nisu mogli da kupe kartu na kiosku, već su dopunjavali lične dopune, a potom u vozilu odlučivali koju će kartu da kupe – rekao je gradonačelnik. 

Šapić je takođe istakao svoju spremnost da odgovara ukoliko se utvrdi postojanje bilo kakvog krivičnog dela.  

– I pored svega, mislim da je šteta koja je napravljena u kvalitetu gradskog prevoza mnogo veća od finansijske. Sada je na nama da povratimo kvalitet i poverenje građana, a novi cenovnik je prvi korak u vraćanju poverenja sugrađana. Sistem mora da bude jednostavan i efikasan – rekao je Šapić. 

Ostali naslovi

Ministar turizma Turske na štandu Beograda i Srbije u Istanbulu
Srpska ekonomija
Da su Beograd i Srbija sve bolje pozicionirani na turističkom tržištu Turske potvrđuje ogromno interesovanje brojnih agencija i turoperatora koji su već prvog dana sajma EMITT u Istanbulu posetili štand naše zemlje i razgovarali sa predstavnicima turističke privrede, kao i poseta ministra turizma Turske, koji je ovom prilikom izrazio da očekuje veliki turistički promet iz obe zemlje
Radovi na sistemu za adaptibilno upravljanje svetlosnom saobraćajnom signalizacijom
Srpska ekonomija
Sekretarijat za saobraćaj najavio je da će od 18. do 20. aprila biti nastavljeni radovi na izgradnji Sistema za adaptibilno upravljanje svetlosnom saobraćajnom signalizacijom
Dodatna pomoć države za Srbe na Kosovu i Metohiji od 28 miliona evra
Srpska ekonomija
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas, na početku sastanka sa predstavnicima Srba sa Kosova i Metohije u Raškoj, na kojem učestvuje i premijerka Ana Brnabić i članovi Vlade, da je za Srbe u pokrajini izdvojena dodatna pomoć od 28 miliona evra, koji će im odmah biti na raspolaganju
Dalje unapređenje saradnje Srbije i Španije
Srpska ekonomija
Prvi potpreddsednik Vlade Republike Srbije i ministar spoljnih poslova Ivica Dačić i ministar spoljnih poslova Španije Hose Manuel Albares ocenili su danas da je ekonomska saradnja dveju zemalja značajno unapređena, ali da ima prostora za dalji napredak
Počeo EMITT u Istanbulu
Srpska ekonomija
Predstavnici turističke privrede Srbije učestvuju od 12. do 15. aprila na Istočnomediteranskoj međunarodnoj izložbi turizma i putovanja „EMITT“ u Istanbulu
Izmenjen red vožnje za vreme uskršnjih praznika
Srpska ekonomija
Na svim gradskim, prigradskim i lokalnim linijama, na kojima vozila saobraćaju u okviru integrisanog tarifnog sistema, za vreme uskršnjih praznika biće primenjen posebni red vožnje, saopšteno je iz Sekretarijata za javni prevoz
Čadež: Beograd ima potencijal za Ekspo 2027 kojim malo ko može da se pohvali
Srpska ekonomija
Beograd i Srbija predstavili su u Parizu kandidaturu za Međunarodnu specijalizovanu izložbu Ekspo 2027 delegatima Međunarodnog biroa za izložbe (BIE), a predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež, ističe da naš glavni grad ima potencijal, za organizaciju ovog prestižnog svetskog događaja, kojim malo ko može da se pohvali
Treći Erbas A320 Er Srbije stigao u Beograd
Srpska ekonomija
Avion erbas A320 registarske oznake JU-APS, najnovije pojačanje u floti turbomlaznih aviona Er Srbije, stigao je juče u Beograd. Novi avion ima konfiguraciju sa 180 sedišta, tipa Rekaro slim, dizajnirana tako da zauzimaju manje prostora i putnicima pružaju veći komfor. Letelica je dugačka 37,57 metara sa rasponom krila od 34,1 metara i opremljena sa dva motora IAE V2527-A5
Južnokorejske kompanije zainteresovane za ulaganje u zelenu energiju
Srpska ekonomija
Ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović i ambasador Republike Koreje u Srbiji Đeung Li razgovarali su o zelenoj energetskoj tranziciji i mogućnostima za unapređenje bilateralne saradnje u oblasti energetike
Usvojena Uredba o utvrđivanju Programa finansiranja aktivnosti i mera unapređenja energetske efikasnosti
Srpska ekonomija
Vlada Republike Srbije usvojila je Uredbu o utvrđivanju Programa finansiranja aktivnosti i mera unapređenja energetske efikasnosti u 2023. godini, koja predstavlja strateški i zakonodavni okvir za efikasno korišćenje energije, a za krajnji rezultat ima povećanje javne svesti o značaju energetske efikasnosti