Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Weekend.18 nadmašio sva očekivanja

Rovinj
Foto: Marko Lopac
Srpska ekonomija

Punoletno izdanje najuticajnijeg festivala u regiji okupilo je najviše učesnika do sada i potvrdilo Rovinj kao nezaobilaznu tačku susreta komunikacijske, medijske, poslovne i kreativne zajednice. Kroz deset dvorana i šest festivalskih celina razmenjene su ideje, iskustva i vizije koje će oblikovati budućnost industrije i društva.

Weekend.18 obeležili su i govornici čije se poruke čitaju daleko izvan Rovinja. Lara Boro, CEO The Economist Group, istakla je važnost objektivnosti i uravnoteženog pristupa u izveštavanju: „Kada je Tramp pobedio drugi put, javno smo regrutovali novinare koji ga podržavaju jer smo želeli da čujemo i tu perspektivu. Ne sme biti polarizacije, moramo imati oba pola. Čak i ono šta Tramp kaže, nekad može biti tačno i imati smisla.“ Michael Wolff, autor bestselera Fire and Fury, podsetio je da je Tramp „istovremeno idiot i genije. Idiot jer ne zna gotovo ništa i vodi rat protiv samih informacija, genije jer je uspeo da upravo tim haosom osvoji pažnju i bude središte svake rasprave.“ Mariana van Zeller, nagrađivana novinarka National Geographica, u prepunoj dvorani podelila je svoja iskustva s globalnih crnih tržišta i mreža krijumčarenja i istakla da „prava snaga priče dolazi iz iskrenosti i izgradnje odnosa, čak i s onima koji žive izvan zakona“. Mirsada Begović, urednica Al Jazeere English, istakla je kontekst u kojem novinari danas rade, u svetu obeleženom ratovima, dezinformacijama i stalnom polarizacijom, gde je istina često prva žrtva globalnih kriza. „U objektivnost ne sme biti sumnje, čak i dok nam životi doslovno vise o koncu“, dodala je Begović.

Drugi dan Weekenda otvoren je inspirativnim predavanjem Jamesa Taylora, nagrađivanog stručnjaka za kreativnost i veštačku inteligenciju, koji je naglasio da „naša budućnost zavisi od toga koliko ćemo podsticati sopstvenu kreativnost jer upravo ona ubrzava inovacije više od bilo kojeg koda“. Tokom dana, Federico Paderni, izvršni direktor za tržišta u razvoju u regiji EMEA, X, naglasio je da „X više nije samo društvena mreža, već ihnološka platforma koja gradi budućnost u stvarnom vremenu, a brendovi moraju biti spremni na hiper-prilagodljivost. Komunikacija će morati da bude više personalizovana, a sadržaj relevantniji“, ističući kako samo hrabri i prilagodljivi brendovi mogu da useju u toj brzoj i nepredvidivoj areni.

Festival je otvorio prostor i za regionalne refleksije. Na panelu „Bili Srbin, Hrvat i Slovenac…“ , Ante Tomić, Zoran Predin, Dragoljub Petrović i Zoran Kesić, kroz humor i satiru secirali su balkanske stereotipe, dok je rasprava „Hejteri: Ko su ti čudni ljudi?“ pokazala kako se online mržnja može neutralizovati autentičnošću i humorom. „470 hiljada ljudi na mom profilu samo čeka da me hejtuje“, rekao je Zoran Šprajc, dok je Ida Prester podelila komentar „Jugoslovenka, feministkinja, komunjara, ali bar nije Srpkinja“, ilustrirajući apsurdne i bizarne načine na koje hejteri napadaju pojedince. Posebnu snagu imale su i poruke žena u newsroomu. „Publika prepoznaje iskrenost, a ne imitaciju“, istakla je Mojmira Pastorčić i dodala da žene u vesti donose novu dimenziju: „Osetljivije smo na neko ime, donosimo empatiju i menjamo ton izveštavanja.“ Ipak, priznaje da se novinarke često suočavaju s pritiscima koji nemaju veze s poslom: „Zašto bi se Šprajcu komentarisale fore, a meni košulje? Zahtevam da se priča o sadržaju. Ne želim da se priča o svojoj beauty rutini, želim da me doživljavaju ozbiljno kao i kolege.“

Weekend.18 bio je i prostor najava novih inicijativa. Nenad Milanović, osnivač i CEO CAKE.com, najavio je osnivanje potpuno nezavisnog medija u Srbiji koji će zapošljavati novinare otpuštene zbog kritičkog izveštavanja: „Ne želim u medijski biznis, ali najbitnije je da postoji medij koji će nepristrasno izveštavati o stvarnom stanju na terenu i svemu šta režim radi.“

Dok su jedni paneli otvarali društvena pitanja, drugi su festivalu dali snažnu stratešku dimenziju. AI.Weekend, posvećen isključivo veštačkoj inteligenciji, pokazao je kako tehnologija već sada menja poslovne modele. Kroz dva stagea predstavljeni su primeri primene AI-a u medijima, marketingu, medicini, finansijama i kreativnim industrijama. Zaključak je bio jasan, veštačka inteligencija ne oduzima posao ljudima, već oslobađa vreme za kreativne i strateške zadatke, dok odgovornost i etička primena ostaju ključni izazovi. HR.Weekend istakao je najnovije trendove u upravljanju, liderstvu i korporativnoj kulturi, pokrećući rasprave o budućnosti poslovanja u regiji, Finanse.Weekend otvorio je rasprave o budućnosti tržišta i ulozi digitalnih inovacija u finansijama, Investment.Weekend istaknuo je potencijal ulaganja u regionu i važnost održivih projekata, dok je Energy.Weekend naglasio presudnu važnost energetske tranzicije.

Završna poruka festivala bila je jasna. „Weekend nije samo festival, već platforma koja oblikuje trendove i otvara razgovore koji menjaju industriju. Ove godine pokazali smo da Rovinj nije samo mesto susreta, nego i prostor u kojem nastaju ideje koje će obeležiti sledeću deceniju“, zaključio je direktor festivala Tomo Ricov.

Weekend.18 tako je još jednom pokazao da nije samo događaj, već pokret, mesto gde se susreću lideri i gde se oblikuje smer kojim će se region kretati u godinama koje dolaze.

Ostali naslovi

Konferencija posvećena prevenciji zloupotreba platnih kartica 27. i 28. oktobra u Beogradu
Srpska ekonomija
Forum za prevenciju zloupotreba platnih kartica Privredne komore Srbije 27. i 28. oktobra 2025. godine u Beogradu organizuje 19. Regionalnu konferenciju posvećenu prevenciji zloupotreba  platnih kartica. Do 11. avgusta prijava radova za Regionalnu konferenciju posvećenu prevenciji zloupotreba platnih kartica
Konkurs za prijem kandidata iz građanstva na Kurs za podoficire do 30. septembra
Srpska ekonomija
Generalštab Vojske Srbije raspisao je javni konkurs za osposobljavanje kandidata iz građanstva na Kursu za podoficire, radi njihovog prijema u profesionalnu vojnu službu u svojstvu podoficira na neodređeno vreme. Konkurs je otvoren do 30. septembra 2025. godine
Porast broja srpskih turista u Španiji i nova turistička kampanja za Srbiju
Srpska ekonomija
Španija beleži snažan porast broja srpskih turista u 2024. godini (27%), a u prva tri meseca 2025. godine taj broj je skočio za dodatnih 9%. Između 2023. i 2024. godine, Španiju je posetilo 84.630 srpskih turista, dok je u prvom kvartalu 2025. godine zabeleženo novo povećanje u poređenju sa istim periodom prethodne godine
Kapital traži hrabrost
Srpska ekonomija
U svom prvom izdanju, Investment.Weekend okupio je vodeće stručnjake iz područja finansija i investicija i im pružio jedinstvenu platformu za razmenu ideja i iskustava. Premijerno izdanje festivala u sklopu Weekenda.18 je mesto za sve koji traže priliku za investiciono umrežavanje, profesionalni razvoj i nove uvide u budućnost globalnih finansija i ulaganja
Mala i srednja preduzeća na udaru malvera maskiranog u legitimne alate
Srpska ekonomija
Sajber kriminalci su maskirali malver i potencijalno neželjene aplikacije (PUA) kao pouzdane alate poput ChatGPT-a, Microsoft Office aplikacija i Google Drive-a, kako bi prodrli u mreže MSP-ova bez izazivanja sumnje
Zrenjanin postaje lider održivog razvoja
Srpska ekonomija
ESG Lab i intermodalni terminal kao strateški projekti koji spajaju ekonomiju, ekologiju i inovacije
Proslava automobila, košarke i filantropije u centru Beograda
Srpska ekonomija
Dvadeset šesti po redu Gumball 3000 reli danas je prošao kroz Beograd, dok su stotine obožavalaca ispunile Trg republike kako bi prisustvovale svetski poznatom reliju superautomobila, na ruti od Istanbula do Ibice. Pored spektakla, reli je dao i značajan doprinos podržavši obrazovanje talentovanih mladih u Srbiji kroz podršku Divac stipendiranju i opremanju seoskih škola
Od biosenzora koje možete pojesti do pametnih bova koje čuvaju Dunav
Srpska ekonomija
Može li otpad iz kuhinje postati medicinski senzor, a veštačka inteligencija pratiti zdravlje useva i reka? Odgovor su posetioci sajma „Nauka u akciji“ dobili u petak (19. septembra) u Naučno-tehnološkom parku Novi Sad, u okviru projekta Empower Innovation koji sprovodi NALED uz podršku Philip Morris International i BIO4 kampusa
Nova oaza za porodice i ljubitelje prirode
Srpska ekonomija
Na jednoj od najposećenijih lokacija u Nacionalnom parku Fruška gora, na Iriškom vencu, u blizini spomenika Sloboda, otvorena je prva Via normale Piknik zona – novi prostor namenjen svima koji žele da provedu kvalitetno vreme u prirodi, bilo da su u potrazi za predahom, inspiracijom ili aktivnostima na otvorenom
Besplatna Škola programiranja u Beogradu i Novom Sadu
Srpska ekonomija
Besplatna Škola programiranja za decu uzrasta od 14 do 17 godina počinje 23. oktobra i traje do juna naredne godine. Pružiće polaznicima priliku da istraže svet programiranja, uz časove koji će se održavati na engleskom jeziku. Školu programiranja organizuje Yandex Srbija, ali ovog puta u dva grada – u Beogradu i Novom Sadu