Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, zajedno sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, obišla je danas radove na izgradnji novog autoputa i mosta preko Kolubare i Save na deonici od Surčina do Obrenovca na Koridoru 11.
Sa njima su bili i predsednik Nacionalnog saveta za saradnju sa Kinom i Rusijom Tomislav Nikolić, ambasador Narodne Republike Kine u Srbiji Li Mančang, ministar rudarstva i energetike Aleksandar Antić, ministar privrede Goran Knežević, direktor "Koridora Srbije" Zoran Babić i v.d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Vučić je nakon obilaska radova koje izvodi kineska firma rekao da je zajednički cilj da se projekti rade brže i efikasnije, i poručio da ćemo nastaviti uspešnu saradnju i razvijati još bolje odnose na svim nivoima.
On je naveo da sa prijateljima iz Kine radovi počnu da se realizuju čak i pre nego što je sve dogovoreno, jer nam oni veruju i znaju da želimo da radimo, gradimo, da se razvijamo i da sve dogovoreno ispunjavamo.
Predsednik je izneo ocenu da se od Drugog svetskog rata nikada nije više gradilo u Srbiji i da samo u Beogradu ima više od 500 aktivnih gradilišta, u poređenju sa 2013. godinom, kada je bilo tek nešto više od 40 aktivnih gradilišta.
Prema njegovim rečima, ostalo je još nekoliko deonica na Koridoru 11 koje traba da budu završene, poput deonice Ub–Lajkovac, Surčin–Obrenovac i Preljina–Požega.
Mihajlović je u obraćanju novinarima prenela da zajedno sa ambasadorom NR Kine u Beogradu Li Mančangom prati izvođenje svih projekta na kojima su angažovane kineske firme.
Mi smo o svim projektima razgovarali i razgovaramo, navela je ona i dodala da ju je ambasador izvestio o tome da je uputio pismo menadžmentu firme "Šandong", koja izvodi radove na projektima u Srbiji s ciljem ubrzanja radova.
Nikolić je poručio da Srbija treba da iskoristi šansu što je Kina u svojoj viziji Evrope na prvo mesto stavila našu zemlju.
On je ukazao na to da Srbija ima veliki ugled u Kini, odnosno veliko prijateljstvo sa kineskim rukovodstvom i kineskim narodom, ocenivši da su kineske firme zadovoljne radom u Srbiji.
Mančang je rekao da je za kineske kompanije koje rade u Srbiji to velika čast i istovremeno preneo da oni shvataju da se od njih zahteva da kvalitetno rade u Srbiji, poštujući zakone i dogovore.
On je rekao da je prijateljstvo između Kine i Srbiji iz dana u dan sve bolje, najavljujući da će i saradnja biti još veća.
Deonica od Surčina do Obrenovca duga je 17,6 kilometara, a na njoj se gradi i novi most preko Kolubare i Save kod Obrenovca, koji će biti dug oko 1,7 kilometara.
Cela deonica bi trebalo da bude završena do kraja 2019. godine (rok je 32 meseca), a radove izvodi kineska kompanija CCCC (Ćina Communications Construction Company) zajedno sa domaćim podizvođačima.
Ukupna cena izgradnje autoputa Surčin–Obrenovac je 208 miliona evra, uključujući i most preko Save i Kolubare.
Projekat se finansira iz kredita kineske Eksim banke, finansijer je Vlada Srbije preko Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a investitor je JP "Putevi Srbije".
Predviđena je izgradnja autoputa u punom profilu, sa četiri vozne i dve zaustavne trake.
Projekat uključuje izgradnju mosta preko Save i ušća reke Kolubare, nadvožnjaka preko železničke pruge Ostružnica–Batajnica, kao i dve petlje – Surčin i Obrenovac.
Na deonici Surčin – Obrenovac biće ukupno sedam mostova i četiri nadvožnjaka. Taj autoput će omogućiti spajanje koridora 11 i 10 preko obilaznice oko Beograda na petlji Surčin.