Debitne kartice su najiskorišćenija platna metoda na svetu. One čine 70 odsto platnih kartica, a na našem tržištu 84 odsto učesnika istraživanja Masterindex Srbija 2017. koristi debitne kartice.
Prema rečima Jelene Ristić iz kompanije Mastercard, debitne kartice se obično koriste za kupovinu hrane (65 %), goriva (28%) i odeće (26%). Kartice su i , kako je rekla, sastavni deo svakodnevne trgovine, a najaktivniji su Beograđani - čak 51% njih koristi ih svakog ili gotovo svakog dana.
Sosijete ženeral i kompanija Mastercard su, predstavljajući nove trendove u korišćenju platnih kartica, nove beskontaktne kartice u okviru unapređenja paketa usluga Sosijete ženeral banke i prednosti plaćanja na odloženo karticom, ukazali i da se uočava jasan trend povećanja nivoa finansijske edukacije korisnika u pogledu korišćenja odloženog i plaćanja na rate za veće kupovine, kao i da 82% ispitanika navodi praktičnost kao najvredniju prednost koju pruža plaćanje karticama. Pritom čak 90% građana kaže da je beskontaktno plaćanje brže od keša i standardnih kartica.
Zanimjiv je i podatak da je ovo prva godina da su potrošači rekli da prvo gledaju na funkcionalnost svoje kartice kada biraju novi proizvod. Beskontaktna i opcija za onlajn plaćanje su odlučujući faktori za 37% ispitanika, a zatim slede široka mreža bankomata i ekspozitura (36%).
Dejan Vučinić, izvršni direktor direkcije mreže Sosijete ženeral banke je, govoreći o master kartama naglasio da je njihova prednost u tome što klijent ne mora da prenosi zaradu. Nove beskontaktne platne kartice – Debit Mastercard, Debit Mastercard Gold i Debit mastercard Platinum, koje su predstavljene, omogućavaju korisnicima podizanje novca i plaćanje roba i usluga u zemlji i inostranstvu, ali i na internetu brzo, jednostavno i uz brojne pogodnosti. Dodatna sigurnost klijentima je, kako je rekao, i to što korisnici Platinim kartice dobijaju i lično i porodično osiguranje za putovanje u inostranstvo, kao i popusti iz Mastercard Premium programa u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni Hercegovini za korisnike Gold i Platinum kartice.
Osmišljen je i novi način da klijenti uštede novac i smanje mesečnu naknadu za održavanje računa od 50 do 100 odsto, u zavisnosti od mesečne potrošnje debitnom karticom, na prodajnim mestima u Srbiji. Klijenti, kako je objašnjeno, prilikom plaćanja robe ili usluga debitnom karticom automatski se kvalifikuju za umanjenje mesečnih naknada za održavanje računa.
je naglašeno da su kreditne kartiuce među najtraženijim baknarskim proizvodima u Srbiji jer u sebi objedinjuju prednosti bezgotovinskog plaćanja i mogućnost plaćanja na rate i na odloženo, a kod Masterata partnera, na više od 1.500 prodajnih mesta širom Srbije, korisnici ne plaćaju nikakvu nadoknadu, već im se potrošeni iznos podeli na rate, što ih čini zamenom za čekove.