Erste Bank a.d. Novi Sad u prva tri kvartala beleži izuzetno dobre rezultate u segmentu rada sa stanovništvom i preduzetnicima. U radu sa privredom beleži porast u poslovanju sa malim i srednjim preduzećima kroz kredite, akreditive i garancije, dok je kod velikih preduzeća zabeleženo nešto niže kreditiranje.
"Činjenica na koju smo izuzetno ponosni je da je godinu dana od pokretanja našeg programa socijalnog bankarstva „Korak po korak“ više od 850 početnika u biznisu i socijalnih preduzeća iz 114 mesta širom Srbije prošlo obuke iz oblasti upravljanja rizikom i pravljenja biznis plana, a takođe su naučili i kako da prilikom pokretanja sopstvenog biznisa ispitaju tržište i konkurenciju. Obuka im je pomogla da svoje poslovanje postave na zdrave osnove, stvore nova radna mesta i izvrše pozitivan uticaj na svoju okolinu. Ukupan broj startap klijenata u portfoliju Erste Banke trenutno iznosi oko pet hiljada. U narednom periodu Erste Banka nastavlja sa podrškom zajednici u kojoj posluje i počinjemo sa edukativnom, finansijskom i mentorskom podrškom organizacijama civilnog društva, da bismo u narednoj fazi programa obuhvatili i određene grupe lica u riziku od siromaštva“, izjavio je Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Bank a.d. Novi Sad.
Na kraju trećeg kvartala 2017. godine, stanje kredita plasiranih stanovništvu i mikro klijentima je uvećano za 23,9% u odnosu na kraj prethodne godine, i iznosi 46,7 milijardi dinara. Stanje kredita plasiranih pravnim licima sa trećim kvartalom 2017. godine iznosi 53,3 milijardi dinara i predstavlja pad od 10,3% u odnosu na kraj 2016. godine, od čega je efekat pada kursa 2,8%, tako da je realan pad stanja 7,5%. S druge strane, depoziti pravnih lica su se povećali za 25,3% u odnosu na kraj 2016. godine i njihovo stanje na kraju trećeg kvartala 2017. iznosi 29,9 milijardi dinara.
U pogledu operativnog poslovanja, Banka je sa trećim kvartalom 2017. godine ostvarila 7,5% više operativnih prihoda u odnosu na isti period prošle godine, dok su operativni rashodi veći za 6,3%. U odnosu na isti period 2016. godine, operativna dobit Banke je veća za 10,0% i iznosi 2.136 miliona dinara, dok je na kraju trećeg kvartala 2016. godine banka ostvarila 1.942 miliona operativnog rezultata.
U toku trećeg kvartala 2017. godine ostvareno je 4.646 miliona dinara dobiti po osnovu kamata, što je za 7,9% više u odnosu na prethodnu godinu, kada je taj prihod iznosio 4.306 miliona dinara. Neto dobit po osnovu naknada i provizija je viša za 3,6% i iznosi 1.103 miliona dinara. Ukupna neto dobit nakon trećeg kvartala 2017. godine iznosi 2.114 miliona dinara, što je za čak 30,3% bolji rezultat u odnosu na isti period 2016. godine, kada je ostvarena neto dobit od 1.623 miliona dinara. Glavni razlog povećanog rezultata je pored povećanja volumena i kvalitetniji portfolio, koji se ogleda kroz smanjenje NPL-a sa 7,5% u septembru 2016. godine na 4,02%. Smanjenju su najviše doprineli otpisi potraživanja koja su 100% rezervisana po odluci Narodne banke Srbije.
Ostvaren je i pozitivan neto prihod po osnovu obezvređenja finansijskih sredstava i kreditno rizičnih vanbilansnih stavki zaključno sa trećim kvartalom 2017. Broj korisnika digitalnih kanala distribucije na kraju trećeg kvartala 2017. godine je veći za 8,1% u odnosu na septembar 2016. godine, tako da sada preko 230 hiljada klijenata Erste Banke koristi internet i mobilno bankarstvo. Erste Banka je nastavila sa ekspanzijom svoje mreže, koja na kraju septembra 2017. broji 83 poslovne jedinice, dok je ukupan broj aktivnih klijenata u junu iznosio 380 hiljada.