Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić prisustvovala je danas početku radova na modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd–Budimpešta, koji je prvi prekogranični projekat koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina u okviru saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope.
Pruga Beograd - Budimpešta, čija je modernizacija danas počela, prvi je projekat između Kine i EU, preko Srbije, izjavila je danas premijerka Srbije Ana Brnabić.
Premijerka je kazala da je u projekta uključena Mađarska, kao članica EU, Srbija, zemlja kandidat za članstvo u EU i Kina.
Obeležavanju početku radova prisustvovala je i potpredsednik Vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, kao i zamenik direktora Nacionalne komisije za razvoj i reformu NR Kine Wang Xiaotao.
Početak radova na modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd-Budimpešta važan je dan za Srbiju i srpsko-kineske odnose, a Srbija je danas postala deo najvećeg globalnog projekta "Jedan pojas - jedan put", na šta smo ponosni, poručila je danas ministarska saobraćaja Zorana Mihajlović.
"Ovo je važan dan za Srbiju, za najveći globalni projekat 'Jedan pojas - jedan put', za srpsko-kineske odnose, za građane Srbije, jer danas počinjemo modernizaciju pruge kojom će se ići brzinom 200 kilometara na sat", rekla je Mihajlović.
Direktor Infrastrukture Železnice Srbije Miroljub Jevtić rekao je danas da će prva deonica pruge Beograd - Budimpešta, Beograd Centar - Stara Pazova, delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji, te da će na dva koloseka vozovi ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju i na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.
Na početku radova na modernizaciji prve brze bruge u stanici Zemun, Jevtić je naveo da će prva deonica Beograd Cenatar - Stara Pazova, dužine 34,5 kilometara biti izgrađena u narednih 36 meseci.
Ukupna vrednost izgradnje pruge u Srbiji je približno dve milijarde dolara, a prva deonica na kojoj započinju radovi je Beograd Centar–Stara Pazova, u dužini od 34,5 kilometara, saopštila je Kancelarija za saradnju sa medijima Vlade Srbije.
Projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture, sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar–Batajnica do 120 kilometara na čas, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na čas.