Na štandu Grada Beograda pobednici prošlogodišnjeg takmičenja „Odabir najbolje srpske kobasice“ pripremali su na prezentaciji, u organizaciji PKS, kobasice po novoj recepturi, razvijenoj da bi se poboljšao kvalitet proizvoda srpskog porekla.
Velikom broju okupljenih gostiju 12. Etno sajma hrane i pića predstavljene su srpske kobasice proizvođača UNIVEREKSPORT, AD „Bačka“ Bačka Palanka, ZZ „Trlić“ Ub i IM „Gombit“ Beograd koji su 2016. godine u takmičenju za najkvalitetniji proizvod ove kategorije dobili titulu „najbolja srpska konbasica“, saopštila je PKS.
Cilj promocije je izgradnja brenda srpske kobasice i unapređenje konkurentnosti, odnosno, prepoznatljivosti domaćih proizvođača i proizvoda sa dodatom vrednošću.
„Ideja promocije srpske kobasice je da se istakne potpuno novi proizvod, odnosno, da domaća kobasice više ne bude u kontekstu proizvoda mesne industrije slabijeg kvaliteta već da to postane proizvod koji će sa jakim razlogom nositi nacionalni prefiks“, rekao je Veljko Jovanović, direktor Sektora poljoprivrede PKS.
Jovanović je istakao da proizvod koji nosi oznaku nacionalnog, time mora da uveri potrošača da je tu reč o najkvalitetnijem suhomesnatom proizvodu.
„Izmena pravilnika koji određuje kako se prave proizvodi od mesa pomoćiće da se definiše status srpske kobasice. To znači da svako ko bude želeo da svoj proizvod tako deklariše mora da u njemu ima minimum 70 odsto mesa, da obezbedi vrhunski ukus i da nas uveri kako možemo tom kobasicom da hranimo svoju decu, na primer. Rad na takvim pravilnicima deo je našeg rada u PKS, i to tako da prepoznamo šta su potrebe tržišta i da pomognemo proizvođačima da se adaptiraju tim potrebama, kao i da održavamo nivo proizvoda tamo gde ga postavlja odrednica nacionalnog proizvoda“, rekao je Veljko Jovanović.
Takmičenje „Odabir najbolje srpske kobasice“ održano je 2016. godine kao prvi važan korak u afirmaciji ovog tradicionalnog proizvoda, radi unapređenja percepcije domaće prehrambene proizvodnje, imidža domaće industrije mesa i povećanja šansi za plasman proizvoda na domaćem i ino tržištu.
Proizvod “srpska kobasica“ dobija se preradom svinjskog mesa, po unapređenoj recepturi, uz poštovanje procedura bezbednosti HACCP, u skladu sa standardom kvaliteta ISO 9001.
Na štandovima Etno sajma prikazano je više od 2.000 proizvoda u oblasti prehrambene industrije. PKS učestvuje sa štandovima svojih 17 regionalnih privrednih komora iz svih delova Srbije.