Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Šapić najavio jeftiniji i efikasniji sistem javnog prevoza

Beograd
Foto: Beoinfo
Srpska ekonomija

Predložiću odbornicima da se na sednici Skupštine grada za sedam dana jednostrano raskine ugovor sa Kentkartom i da se implementira potpuno novi sistem. Podići ćemo tužbe protiv svih odgovornih i kod privatnog preduzetnika, i unutar Grada Beograda. Ne verujem da će Grad da plaća penale zbog raskida ugovora i spreman sam da preuzmem svu političku odgovornost zbog odluka koje donosim, izjavio je danas gradonačelnik Aleksandar Šapić na svojoj redovnoj konferenciji za novinare u Starom dvoru.

On je podsetio da je trebalo da se postigne dogovor o raskidu ugovora sa privatnim preduzetnikom, koji od 2011. godine ima ekskluzivno pravo da vrši naplatu, kontrolu, logistiku i sistem praćenja rada sistema javnog prevoza. Grad bi preuzeo naplatu i kontrolu karata, a oni na osnovu sistema javne nabavke ili kroz pregovarački postupak bi zadržali sistem koji su sami implementirali i o kome vode račun, javlja Beoinfo.

– Godinama slušamo da je glavni razlog pada naplate karata to što građani neće da plaćaju karte. Zbog toga sam i hteo da se kontrola i naplata karata prebaci na Grad, jer je prema podacima koje imam od 2012. godine prihod pao skoro 30 odsto. U poslednjih mesec i po dana shvatamo da ne smemo da nastavljamo posao sa njima, jer bi onda i ova gradska uprava postala saučesnik – rekao je gradonačelnik.

Mi ćemo, pojasnio je Šapić, pokušati da dokažemo, a za to imamo zaista neupitne dokaze, da je ugovor od starta bio štetan za Grad Beograd i da je čitav sistem baziran na validatoru koji ne može da funkcioniše i koji nanosi veliku finansijsku štetu Gradu i građanima. 

– Oni se nisu pridržavali ni tako štetnog ugovora, što takođe dovodi u pitanje naše plaćanje potencijalnih penala. Da podsetim i da je u ugovoru navedena i obaveza privatnog preduzetnika da konstantno ulaže u sisteme i da ga unapređuje narednih deset godina, kada bi trebalo da ga preuzme Grad – precizirao je prvi čovek prestonice.

Kako je naveo, njihova ideja je bila da se kroz proces validacije stekne realna slika i uvid u stanje javnog prevoza i da se na osnovu te informacije unapređuje javni prevoz.

– Grad prema ugovoru nije imao informacije ni o broju putnika, niti o broju autobusa koji izlaze na ulice, kao ni o broju putnika koji kupuju karte. Sav novac najpre je išao na njihov račun, a tek onda bi sa tog računa 92 odsto bilo poslato Gradu, a logično je bilo da bude obratno. Grad nije imao nikakav uvid u realno stanje zbog čega su validatori prevara, kao i GPRS sistemi koji su bili uvedeni u svaki autobus. Informacija koju je validator slao dalje bila je apsolutno beznačajna i ničemu nije služila, jer je pokrivala samo 20 do 30 odsto ljudi. Zato stupanjem na snagu novog sistema naplate karata ukidamo validatore, a ulaz i izlaz putnika će biti na sva vrata. Ukoliko zaživi novi sistem, on će biti aktivan od maja – pojasnio je Šapić.

Gradonačelnik Beograda je naveo da je stari sistem javnog prevoza podrazumevao četiri zone i sedam tarifa, te da je bio veoma komplikovan. 

– Na nama je da vidimo da li smo u stanju da postavimo novi sistem koji će biti jednostavniji, jeftiniji, efikasniji i pošteniji, ali i svrsishodniji za Beograđane. Novi sistem imaće dve zone i dve tarife. Novina je i to što ćemo ukinuti vremensku kartu od 90 minuta. Postojaće celodnevna karta za obe zone, dakle za čitavu teritoriju Beograda, i to po ceni od dvesta dinara – najavio je Šapić. 

Kako je pojasnio, više neće biti karata za tri i za pet dana, već za sedam dana, za obe zone, što će koštati 1.000 dinara. Mesečna karta za prvu zonu biće 3.000 dinara, a za prvu i drugu 3.500 dinara. Godišnja karta za obe zone iznosiće 35.000 dinara, a za zonu jedan 30.000 dinara.

Prema njegovim rečima, uvodi se sistem plaćanja SMS porukom, besplatnom aplikacijom u okviru koje će moći da se plaća SMS porukom, svim platnim karticama i na prodajnim mestima distributera za naplatu karata. 

– Srednjoškolci neće morati da plaćaju prevoz. Prevoz za lica starija od 65 godina će takođe biti besplatan. Ona će vaditi doživotnu kartu bez ikakvog plaćanja ili će to uraditi putem aplikacije i dobiti elektronsku kartu. Sve povlašćene kategorije plaćaće 1.000 dinara, a oni koji su imali pravo na besplatan prevoz, to pravo i dalje zadržavaju. Kontrolora više neće biti, već će taj posao obavljati BELI – zaključio je gradonačelnik.

Ostali naslovi

Razmatrana potencijalna projektna saradnja MDULS-a i Ambasade Japana
Srpska ekonomija
Ministar državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije Aleksandar Martinović razgovarao je sa ambasadorom Japana u Srbiji Kacumata Takahikom o potencijalnoj projektnoj saradnji i donatorskoj podršci Japana ovom ministarstvu, u svetlu dosadašnjih prijateljskih odnosa dveju zemalja
Novi jeftiniji i efikasniji sistem javnog prevoza od 1. maja
Srpska ekonomija
Uvešćemo od 1. maja novi sistem javnog prevoza koji ne samo da će biti jeftiniji za građane već će im pojednostaviti i olakšati plaćanje, a kontrola će biti efikasnija, što će sve poboljšati pružanje ove usluge, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić
Robne rezerve otkupiće do 50.000 tona merkantilne pšenice
Srpska ekonomija
Vlada Republike Srbije usvojila je Zaključak kojim je data saglasnost da Republička direkcija za robne rezerve otkupi do 50.000 tona merkantilne pšenice, rod 2022. godine, po ceni od 28 dinara po kilogramu, plus PDV
Referentna kamatna stopa povećana na 6%
Srpska ekonomija
Izvršni odbor Narodna banke Srbije je odlučio da poveća referentnu kamatnu stopu za 25 baznih poena, na nivo od 6%. Povećana je i stopa na depozitne olakšice – na 4,75%, kao i stopa na kreditne olakšice – na 7,25%
Poljoprivreda jedan od ključnih stubova ekonomskog napretka zemlje
Srpska ekonomija
Ministarka poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u Vladi Republike Srbije Jelena Tanasković izjavila je danas da je poljoprivreda u ovoj godini jedan od ključnih prioriteta Vlade, koja je apsolutno usmerena ka ulaganju u ovu delatnost i uvećanju stočnog fonda
Unapređenje bilateralnih odnosa obostrana želja Srbije i Kirgistana
Srpska ekonomija
Prvi potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar spoljnih poslova Ivica Dačić izjavio je danas, nakon sastanka sa predsednikom Kirgistana Sadrom Žaparovim i šefom diplomatije Kirgistana Zenbekom Kulabajevom u Biškeku, da ta zemlja neće menjati stav prema „Kosovu”, kao i da je želja obe strane da se unaprede međudržavni odnosi
Dodatno unapređenje naučno-tehnološke saradnje sa Francuskom  
Srpska ekonomija
Ministarka nauke, tehnološkog razvoja i inovacija u Vladi Republike Srbije Jelena Begović izjavila je danas da je Srbija, gradeći naučne i tehnološke parkove širom zemlje i uspostavljajući različite inovacione i startap centre, formirala bazu za stvaranje tehnoloških inovacija
Uređivanje oblasti finansiranja visokog obrazovanja
Srpska ekonomija
Vlada Republike Srbije pokrenula je rad na izradi zakona o finansiranju visokog obrazovanja sa ciljem uređivanja ovog pitanja u najboljem interesu univerziteta, fakulteta, akademija strukovnih studija i Vlade, odnosno akademske zajednice i države
Er Srbija od danas leti od Beograda do Tel Aviva
Srpska ekonomija
Er Srbija je danas, letom JU812 u 13:30 časova, posle više od tri godine pauze ponovo uspostavila direktnu vezu između Beograda i Tel Aviva. Do tog grada u Izraelu, nacionalna avio-kompanija leteće utorkom, četvrtkom i nedeljom, dok će od 08. maja biti uveden i četvrti nedeljni let - ponedeljkom
Čadež: Bezbednost hrane je strateško pitanje
Srpska ekonomija
U Privrednoj komori Srbije održana je prva debata u okviru projekta Grow up – snaga zemlje, posvećena poljoprivredi i prehrambenoj industriji. Govoreći o izazovima i šansama za srpsku poljoprivredu, Marko Čadež, predsednik PKS, ukazuje živimo u vremenu kada je bezbednost hrane strateško pitanje od nacionalnog značaja, kao i da je suštinki važan fer odnos i dijalog privrede i države