Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je danas da su glavni zadaci Ministarstva u narednoj godini infrastrukturno povezivanje Srbije sa regionom i Evropom i nastavak reformi u cilju unapređenja poslovnog ambijenta.
Mihajlović je, gostujući u Jutarnjem programu Hepi televizije, istakla da je Srbija na dobrom putu da bude lider u regionu, zbog čega je potrebno da nastavi sa izgradnjom transportne i energetske infrastrukture i da se povezuje sa susedima, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Prema njenim rečima, prioritet u 2018. godini biće modernizacija pruge Beograd–Budimpešta, pri čemu su već počeli radovi na dve deonice od Beograda do Novog Sada, a koje izvode kineske i ruske kompanije, zajedno sa domaćim podizvođačima.
Naš plan jeste da se za dve godine od Beograda do Novog Sada vozom stiže za oko pola sata, što je ne samo brže, nego i bezbednije od automobila. Sledeće godine nas očekuje zaključivanje komercijalnog ugovora za treću deonicu, od Novog Sada do Subotice, rekla je ona.
U godini koja dolazi, kako je dodala, prioriteti su i početak gradnje prve deonice “auto-puta mira” Niš–Merdare–Priština, od Niša do Pločnika, vredne 212 miliona evra.
Takođe, radiće se i na modernizaciji i elektrifikaciji pruge Niš–Dimitrovgrad, sa izgradnjom obilazne pruge oko Niša, što je investicija vredna ukupno 250 miliona evra, ali i na reformi katastra, što će omogućiti dalji napredak Srbije na "Duing biznis listi", navela je ona.
Mihajlović je naglasila da je u protekle tri godine izgrađeno približno 200 kilometara auto-puteva, modernizovano 200 kilometara pruga, a Srbija je preskočila 176 zemalja i stigla do 10. pozicije na "Duing biznis listi" Svetske banke po izdavanju građevinskih dozvola.
U infrastrukturi je teško videti rezultat posle godinu dana, ali nakon tri godine i te kako možemo da pokažemo gde smo bili, a gde smo danas sa Žeželjevim mostom, mostom Ljubovija–Bratunac, Koridorom 10, gde je danas asfaltirana već polovina trase kroz Grdeličku klisuru, prugom Beograd–Bar, rekla je ona.
Mihajlović je, na pitanje o odnosu Evropske unije prema kineskim investicijama, napomenula da EU već godinama ima pitanja u vezi s ulaganjima Kine i uslovima ovih poslova, ali da Srbija s tim nema nikakav problem i da samo sledi svoje interese.
Most Zemun–Borča prva je velika investicija Kine u ovom delu Evrope, pruga Beograd–Budimpešta biće prva brza pruga. Naš interes je jasan – Srbiji je potrebno da gradi infrastrukturu i da se povezuje, a uslovi moraju da budu najbolji za nas kao državu, navela je ona.
Recimo, kako je dodala, Koridor 11 je važan projekat za Srbiju, a međunarodne finansijske institucije nisu bile posebno zainteresovane da taj projekat finansiraju, objasnila je Mihajlović.
Ona je, govoreći o projektu izgradnje stanova za pripadnike vojske, policije i bezbednosnih službi, rekla da je Ministarstvo na čijem je čelu predložilo da se donese leks specijalis kako bi se projekat izgradnje jeftinih stanova proglasio javnim interesom.
Zbog postojanja značajnih razlika između opština i gradova kada je reč o planskoj dokumentaciji, imovinsko-pravnim i drugim pitanjima, predložili smo da jednim zakonom rešimo administrativne probleme, a da, uporedo s tim, zajedno s lokalnim samoupravama, pripremamo projekte, istakla je Mihajlović.
Ona je ujedno navela da bi sledeće godine mogli da počnu radovi u nekoliko gradova u Srbiji.