Kontola leta Srbije i Crne Gore, poznatija kao SMATSA, spremna je za novog koncesionara Aerodroma "Nikola Tesla" francusku firmu "Vansi erports" i u ovom trenutku može da pruži usluge za obim saobraćaja od deset miliona putnika. SMATSA će ove godine ući u nove projekte čiji cilj nije samo razvoj beogradskog aerodroma, već čitave mreže manjih aerodroma u Srbiji. Namera je da se Niš, Kraljevo, Ponikve, Vršac pokriju najsavremenijom opremom za navigaciju vazduhoplova, javlja RTS.
Novac za investicije u Kontroli leta Srbije i Crne Gore stiže od evropske kontole leta na osnovu učešća u vođenju vazduhoplova na našem nebu.
To su značajna sredstva izražena u milionima evra na godišnjem nivou koja možete ili investirati ili ako nemate nikakve projekte vratiti ponovo u evropski budžet. SMATSA se opredelila da većinu sredstava usmeri ka projektima u budućnosti.
"SMATSA je trenutno u velikim projektima. Mi radimo dva radara na Besnoj kobili na aerodormu, pravimo toranj u Nišu, sistem navigacije u Nišu i što je najvažnije radimo toranj u Beogradu", kaže Radojica Rovčanin, direktor SMATSA za RTS.
Najveća investicija je novi kontrolni toranj na Aerodromu "Nikola Tesla". Biće visok 75 metara, najviši u ovom delu Evrope i među deset najviših u svetu. Njegova gradnja počeće na jesen.
SMATSA školuje i više od 200 pilota u akademiji u Vršcu koji dolaze iz mnogih zemalja od Japana do Engleske. Akademija je zadržala tradiciju da nekoliko mesta za veoma skupo školovanje od 40.000 evra daje besplatno najboljim đacima posle srednje škole koji žele da postanu piloti.
"Mi i dalje školujemo pilote, raspisujemo svake godine klasu za pilote, sačuvali smo ta dva mesta što se tiče ovih dobrih i talentovanih pilota. Imamo izuzetno dobru školu, trenutno u svetu 2.500 naših odškolovanih pilota leti na velikim širokotrupnim avionima", ističe Rovčanin za RTS.
Prema rečima menadžmenta SMATSA, traži se strateški partner za dalji razvoj škole pilota u Vršcu.