Srbija i Crna Gora predstavile su na Međunarodnom sajmu turizma "Ferien 2018" u Beču zajedničku turističku ponudu "Divlji duh Evrope". Sekretarka Udruženja za turizam PKS Tijana Maljković istakla je da je komora kao društveno odgovorna organizacija koja radi na poboljšanju privrednog ambijenta za sve svoje članice, ovime stupila u organizaciju projekta koji se tiče spajanja svih predstavnika cele turističke industrije u Srbiji sa Crnom Gorom.
"U Beču promovišemo zajednički proizvod kao gosti Turističke organizacije Crne Gore i Komore Crne Gore. Ovaj zajednički proizvod promovisan je na Sajmu turizma u Beogradu, nakon toga i u Berlinu, a ove godine nastavljamo sa promocijom u Beču", kazala je Tijana Maljković.
Sekretarka Udruželja za turizam PKS je ukazala da je cilj ovog proizvoda da okupe ponude malih aktera turističke privrede, kao što su eko-domaćinstva i mali restorani ali i većih hotela, ugostiteljskih objekata, galerija, muzeja, lokalnih i nacionalnih turističkih organizacija koji su ovako spojeni u zanimljiv paket u trajanju od 7 do 14 dana u obe zemlje zajedno, saopštila je Privredna komora Srbije.
Prema njenim rečima postoje različiti programi od adrenalinskih tura, preko banjskog do kulturnog turizma.
"Srbija je zemlja koja ima zaista mnogo da ponudi, ističe se svojom istorijom i prirodnim lepotama kao egzotična destinacija, posebno prekookeanskim turistima. Upravo za njih je Udruženje za turizam zajedno sa susednim komorama krenulo u pripremu i promociju zajedničkih turističkih proizvoda kako bi se ceo region predstavio. Prvi zajednički proizvod ikada zvanično prezentovan je pripremljen zajedno sa Privrednom komorom Crne Gore, i promovisan je od strane oba Ministarstva i obe komore na sajmu turizma u Beogradu. Proizvod nudi 7 tipova programa, od aktivnog turizma, adrenalinskih tura, do odmora za ljubitelje prirode, kulturne baštine, gastronomske ponude i luksuznog odmora", kazala je predstavnica PKS na ovom sajmu.
Predsednik Udruženja turizma i ugostiteljstva Privredne komore Crne Gore Dragan Ivančević istakao je da su u zajedničkom proizvodu objedinjena prirodna, kulturna i istorijska bogatstva dve zemlje.
Zaključeno je, kako kaže, da ako se to sve objedini u dobar program i obezbedi dobar regionalni nastup može da se privuče veći broj turista iz dalekih destinacija.
"Bićemo mnogo ozbiljnije tržište. Ono što su naše komore uradile u prethodnom periodu i konstituisale ovakav proizvod može da bude primer ostalim zemlajama regiona da shvate da granice nisu barijera", naglasio je on.
Ivačević je kazao da treba zajedničkim ponudama da se na najbolji mogući način valorizuje sva vrednost koje zemlje imaju.
"Na način koji smo uradili sada mislim da smo pokazali dobru lekciju političarima da treba da se ujedinimo oko interesa. Ovo je dobar početak jedne značajne saaradnje kako bi povećali turistički promet i napravili dobru valorizaciju svih vrednosti koje nisu male, a nalaze se u Srbiji i Crnoj Gori", rekao je on.
Svi privredni subjekti to jest pružaoci usluga su prema ruti raspoređeni duž cele zemlje, kako bi se proizvodi iz svih delova Srbije ispromovisali i činili jednu celokupnu i bogatu ponudu zemlje.