Udruženje za turizam PKS predstaviće na Sajmu turizma u Beogradu koji se otvara 23. februara, novi zajednički proizvod razvijen sa Stopanskom Komorom Makedonije. Proizvod podrazumeva ceo paket od tri ture koje će iz Srbije organizovati turističke agencije „Magelan“, „Robinson“ i „Panacomp“, saopštila je PKS.
Po rečima Tijane Maljković, sekretarke Udruženja za turizam PKS, „ture se zasnivaju na 3 teme: vino i gastronomija, religija i prirodne lepote obe zemlje“, a promovisaće se sa garantovanim polascima za 2019.
Brošura na engleskom jeziku koja prati ovaj proizvod prvenstveno je namenjena dalekim tržištima kao sto su Ujedninjeni Arapski Emirati, Kina, Japan, Indija, Iran, Sjedinjene Američke Države i druge prekookeanske zemlje. Zajednički turistički proizvodi Zapadnog Balkana, čija promocija može biti finansirana od strane KIF-a (Komorski investicioni forum ZB6) moraju da obuhvataju minimum 3 zemlja, te je plan da se kompletna nova ponuda koju je razvila PKS proširi i na dodatne zemlje u regionu.
Uz plasiranje i promociju zajedničkih proizvoda koji objedinjuju regionalnu ponudu, države koje su uključene moraju u saradnji sa Komorama i Ministarstvima da rade na usaglašavanju viznih režima, standarda usluge i smeštaja u skladu sa kulturom i običajima turista sa novih tržišta, na edukacijama zaposlenih u celom sektoru usluga, kao i na zajednički usaglašenim kampanjama na dalekim tržištima uz podršku nacionalnih avio prevoznika, ističe ovom prilikom sekretarka Maljković.
Srbija je prošle godine od turizma zaradila više od 1,2 milijarde evra što je za 14,5% odsto bolji rezultat nego godinu dana ranije. Sve je veće interesovanje turista, pre svega iz prekookeanskih zemalja, za ovaj deo sveta ali, koliko god da Srbija ima da ponudi od istorije, kulture, prirode, egzotike, gostoljubivosti, pa do gastronomije, toliko svi ciljani turisti u okviru svojih putovanja od 7 do 14 dana žele da obiđu što više zemalja i destinacija.
Ova inicijativa sa Makedonijom dolazi nakon uspešnog starta saradnje Udruženja za turizam PKS koje je na prošlogodišnjem Sajmu turizma u Beogradu zajedno sa Privrednom komorom Crne Gore predstavilo prvi zajednički turistički proizvod „Wild Soul of Europe“ u okviru kojeg je razvijeno 7 različitih tura kroz obe zemlje.