Gradski menadžer Goran Vesić obišao je danas pripremne radova na postavljanju tramvajskih šina na Mostu na Adi i istakao da je ugovorom koji je danas potpisan sa „Energoprojektom” predviđeni rok za njegovo izvođenje, 420 dana.
On je izrazio zadovoljstvo jer je ugovor o izvođenju radova potpisan sa konzorcijumom koji će predvoditi domaća renomirana kompanija koja, kako je naglasio, ima reference i znanje za ovakav posao, javlja Beoinfo.
– Grad Beograd je za postavljanje 2,7 kilometara tramvajskih šina izdvojio skoro dve milijarde dinara. Ovo je jedan od većih projekata koji se trenutno izvodi u prestonici i važan je iz nekoliko razloga. Tek završetkom ovog posla delimično će biti kompletiran Most na Adi – istakao je Vesić, uz podsećanje da su prošle godine završene pristupne saobraćajnice od Tošinog bunara, dok će se sledeće godine raditi pristup od Ulice Pere Velimirovića sa rakovičke strane.
On je naglasio da će dogovereni rokovi biti strogo kontrolisani, jer od završetka tog posla zavisi početak izgradnje novog savskog mosta i tunela koji će povezivati Karađorđevu ulicu i Bulevar despota Stefana.
– Tokom ovih radova završiće se projektovanje tunela i novog savskog mosta, koje izvodi kompanija CIP, kako bismo početkom sledeće godine raspisali tendere za njihovu realizaciju. Čim prođu tramvaji preko Mosta na Adi u maju naredne godine, bićemo spremni za uklanjanje Starog savskog mosta, njegovo repariranje i preseljenje na novu lokaciju. Tada kreće izgradnja novog savskog mosta preko koga će ići i tramvaji, a kasnije i metro – istakao je gradski menadžer.
Vesić je dodao da će novi tunel – prirodni nastavak novog savskog mosta, omogućiti brzu vezu kroz stari deo grada i smanjenje koncetracije saobraćaja u centru od 11 do 14 procenata, a istovremeno će se rasteretiti Brankov most. Paralelno će se raditi i saobraćajnice Vladimira Popovića i Zemunski put koje sa novobeogradske strane treba da prime saobraćaj sa novog savskog mosta, zaključio je Vesić.
On je dodao da pored ovih velikih projekata Beograd očekuju još dva velika projekta.
– Prvi je izgradnja tunela kroz Topčidersko brdo, na rakovičkoj strani Mosta na Adi, kao i izgradnja novog mosta preko Ade Huje. Ti veliki projekti će omogućiti da se završe unutrašnji i spoljni magistralni prsten, koji će pored obilaznice koja se radi oko Beograda i budućeg metroa stvoriti uslove da ovaj grad saobraćajno bude funkcionalan kao što su i druge evropske i svetske metropole – zaključio je Vesić.
Izvršni direktor Direkcije za građevisnko zemljište i izgardnju Beograda Radomir Vujadin istakao je da je postavljanje šina trenutno najveći infrastrukturni projekat koji se izvodi u srpskoj prestonici.
On je najavio u narednih desetak dana raspisivanje nabavke za rekonstrukciju Karađorđeve ulice sa Savskim platoom – od Brankovog mosta do Beton hale, čija je procenjena vrednost 885 miliona dinara. Takođe je najavio u skorije vreme i raspisivanje tendera za rekonstrukciju Trga republike, za koju je procenjena vrednost oko 360 miliona dinara.
Događaju je prisustvovao i generalni direktor „Energoprojekta” Stojan Čolakov, koji je izrazio zadovoljstvo zbog ugovorenog posla i obećao da će ta kompanija iskoristiti svoje iskustvo i znanje za njegovu uspešnu realizaciju.