Ministar prosvete u Vladi Republike Srbije Branko Ružić poručio je danas da ministarstvo na čijem je čelu, u okviru reformskih procesa u sistemu predškolskog vaspitanja i obrazovanja, koji su inicirani uvođenjem Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja „Godine uzleta”, pruža podršku unapređivanju inicijalnog obrazovanja vaspitača.
Ružić je, na otvaranju stručnog savetovanja dekana i direktora fakulteta i visokih škola koje obrazuju vaspitače, naveo da se podržavaju mere i inicijative koje visokoškolske ustanove sprovode u okviru svojih nadležnosti, a tiču se usklađivanja studijskih programa sa standardima kompetencija za profesiju vaspitača i koncepcijom predškolskog vaspitanja i obrazovanja.
Ministar je podsetio na to da, od 1. septembra prošle godine, sve predškolske ustanove i osnovne škole koje ostvaruju pripremni predškolski program rade po programima u skladu sa novom programskom koncepcijom „Godine uzleta”.
Započeli smo značajne promene koje se odražavaju na kvalitet programa predškolskog vaspitanja. Zato je važno da delimo vrednosti i viziju daljeg razvoja sistema predškolskog vaspitanja i obrazovanja, da razumemo složenost promena i procesa i udružimo znanja i iskustva pozitivne prakse i zajedno rešavamo izazove, objasnio je on.
Prema njegovim rečima, na ovim izazovima imamo priliku da učimo, da se menjamo, sarađujemo, istražujemo i radimo u interesu dece.
Ministarstvo prosvete je, uvažavajući ključnu ulogu praktičara, vaspitača i stručnih saradnika, u građenju kvaliteta prakse predškolskog vaspitanja i obrazovanja, kroz projekat „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje”, pokrenulo aktivnosti na unapređivanju inicijalnog obrazovanja vaspitača.
U tom cilju, sprovedena je analiza studijskih programa na šest fakulteta i 10 visokih škola i pripremljen je Nacrt preporuka za prilagođavanje studijskog programa/predmeta u skladu sa novim Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja i novim Standardima kompetencija za profesiju vaspitača i njegovog profesionalnog razvoja.
S obzirom na značaj studentske prakse u pripremanju budućih studenata za profesionalnu ulogu vaspitača, sa dve visokoškolske ustanove i predškolske ustanove razvijen je pilot-model Vežbaonice, sa preporukama koje doprinose promeni odnosa teorije i prakse u inicijalnom obrazovanju vaspitača.
Nacrt ovih preporuka nastao je u tesnoj saradnji sa predstavnicima visokoškolskih ustanova koje obrazuju vaspitače i predškolskim ustanovama, u kojima vaspitači ostvaruju i dalje razvijaju svoje složene profesionalne uloge.