Unapređenjem kvaliteta promotivnog materijala unapređuje se i sam proces odobrenja tog materijala i druge dokumentacije koja se odnosi na oglašavanje leka, istaknuto je u Privrednoj komori Srbije na edukaciji koja je organizovana u saradnji sa Agencijom za lekove i medicinska sredstva (ALIMS), i uz podršku Ministarstva zdravlja.
Seminar je okupio 110 učesnika iz 70 kompanija koje su nosioci dozvola za lek, saopštila je PKS.
Oglašavanje lekova i medicinskih sredstava podrazumeva svaki oblik davanja istinitih informacija o leku opštoj i stručnoj javnosti u vezi propisivanja, snabdevanja, prodaje i potrošnje. To obuhvata reklamiranje u sredstvima javnog informisanja i na Internetu, na javnim mestima, predstavljanje lekarima i veterinarima, informisanje na stručnim skupovima i u časopisima, davanje besplatnih uzoraka stručnoj javnosti, sponzorisanje naučnih i promotivnih skupova.
Promovisanje leka stručnoj javnosti mora da sadrži osnovne podatke o leku iz dozvole za lek, koji su usklađeni sa sažetkom karakteristika leka, kao i podatke koji se odnose na režim izdavanja leka.
Lekovi koji se izdaju bez recepta mogu se reklamirati u sredstvima javnog informisanja i na drugi način, odnosno mogu se davati informacije o njihovom delovanju samo u skladu sa Sažetkom karakteristika leka koja je sastavni deo dozvole za lek.
Reklamiranje lekova i medicinskih sredstava mora biti objektivno i ne sme dovoditi u zabludu.
Kako je istaknuto na seminaru, ALIMS daje odobrenje za upotrebu promotivnog materijala i druge dokumentacije koja se odnosi na oglašavanje leka i medicinskog sredstva.
Predavači su bili Mr.ph.spec. Dubravka Mišković i Mr.ph.spec. Mladen Bogdanović koji rade u Nacionalnom centru za informacije o lekovima i medicinskim sredstvima na poslovima kontrole i odobrenja promotivnog materijala lekova i medicinskih sredstava. Edukacija je održana 19. aprila.