Čuvena holandska kompanija „Bavarija“ saoštila je danas da albanska firma „Arseni“ iz Skadra krši prava intelektualne svojine i da je shodno tome apsolutno opravdan zahtev da se limenke energetskog pića „B-52“ zadrže na carini zbog nelegalne prozvodnje ambalaže u Srbiji i izvoza u Albaniju.
Srpska carina je nedavno zadržala na granici sa Albanijom 203.000 limenki ovog energetskog pića, koje je proizvedeno u zemunskoj fabrici „Bol Pekidžing“ na zahtev „Bavarije“ jer albanska firma nelegalno prozvodi ambalažu u Srbiji i izvozi je u Albaniju.
„Bavarija je nesporno vlasnik žiga “B-52 u Srbiji, o čemu svedoče uverenja koja je izdao Zavod za intelektualnu svojinu Republike Srbije. Vlasnik žiga, po srpskim propisima, ima apsolutno pravo da zabrani stavljanje svog zaštićenog znaka na robu, kao i na njenu ambalažu, što limenke svakako jesu. Isto tako, vlasnik žiga, po srpskim propisima, ima apsolutno pravo da zabrani izvoz robe pod svojim zaštićenim znakom iz Srbije. Upravo to je ono što se dogodilo i nikakva saopštenja Lavduša Tormetaja (vlasnik ) i firme Arseni to ne mogu da prikriju”, navode iz “Bavarije”.
Kako se ističe, “Bavarijin” žig B-52 zaštićen u Srbiji, bez “Bavarijine” saglasnosti i uprkos “Bavarijinom” jasno iskazanom protivljenju, stavljan je u Srbiji na ambalažu koju je albanski Arseni naručivao od “Bol Pekidžinga” (Ball Packaginga) i ponovo bez “Bavarijine” saglasnosti i uprkos jasno iskazanom protivljenju, izvožena iz Srbije.
“Zato ovde nema govora o “niskim standardima ponašanja” Bavarije, već o povredi srpskih zakona i kršenju “Bavarijinih” prava intelektualne svojine u Srbiji.Kao što ne stoje navodi Lavduša Tormetaja o nelojalnoj konkurenciji, ne stoji ni ostalo što je rekao za srpske medije”
“Bavarija” je kompanija sa bogatom tradicijom, u vlasništvu porodice koja je u pivarskoj industriji aktivna od 1719. godine, a bezalkoholne napitke proizvodi od 1955.
“Brend energetskog napitka B-52 “Bavarija” samostalno razvija od 2000. godine. Žig u čiju povredu u Srbiji je Arseni uključen, registrovan je, počevši od 2000. godine, u više od dvadeset evropskih država. Sam Arseni, bio je posredno uključen u distribuciju “Bavarijinog” napitka u Albaniji, a kada je taj poslovni odnos prekinut, protivno načelu savesnosti i poštenja, podneo je prijavu “Bavarijinog” znaka u Albaniji na svoje ime. Nesavesna prijava je predmet sporova, a “Bavarija” će i dalje nastaviti da prava koja ima na svojim žigovima, najenergičnije brani”, poručuju iz holandske kompanije.