Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Impact Hub Beograd predstavili su danas ključne rezultate projekta “Launchpad”, koji je trajao 18 meseci. Projekat vredan 230.000 dolara, koji je sprovodio Impact Hub, a finansirao USAID pomagao je srpskim preduzećima u ranim fazama razvoja da dođu do finansiranja i privatnih investicija. Novinarima su predstavljeni „ekosistem startapova” u Srbiji, kao i izazovi sa kojima se suočavaju startapovi, mala i srednja preduzeća i preduzetnici u našoj zemlji. Bilo je reči i o mogućnostima za dalju podršku startapovima, MSP i preduzetnicima.
Nenad Moslavac, su-osnivač i direktor Impact Hub Beograd rekao je, između ostalog, da ovaj Hub okuplja lokalne preduzetnike kojima pomaže da rešavaju probleme s kojima se suočavaju prilikom osnivanja i lansiranja startapova.
“Launchpad” projekat, kako je objasnio, omogućava bolji pristup finansiranju u ranoj fazi poslovanja, povezivanju sa međunarodnim tržišnim prilikama i investicijama bioznis andjela. Tokom 18 meseci, u oblasti procene edukovano je 779 preduzetnika, njih 97 je prošlo kroz edukaciju, 20 startapova optimalizovalo je operacije, 30 investirora bilo je obuhvaćeno kroz radionice. Veze s preduzetnicima ostvarilo je 50 mentora, osam biznisa dobilo je 300.000 evra, a više od 100 žena osnovalo je svoje firme.
Četiri mlada preduzetnika koja su učestvovala u projektu “Launchpad” biće prisutna. Oni će govoriti o svojim iskustvima, podeliti svoju priču o uspehu i izneti svoje mišljenje kako u budućnosti unaprediti “ekosistem startapova” kako bi se pospešio napredak malih i srednjih preduzeća. Novinari će moći da postavljaju pitanja i da razgovaraju sa svim učesnicima.
O budućnosti startapovima u Srbiji govirli su i Laura Pavlović, direktorka Kancelarije za demokratski i ekonomski razvoj u USAID-u, kao i vlasnici preduzeća DeepNett, AltEgo, Kobayagi Toys, Viewpoint, koji su preneli svoja iskustva.
Učesnici su dali i odgovor na pitanje šta dalje, kako odgovoriti na izazove lokalnog tržišta. Ključno je, kako je rečeno, omogućiti pokretanje mreža biznis andjela, ostvariti inostrano priznanje, ali i uvećati broj i kapacitet žena u vođenju i izgradnji investicione spremnosti preduzeća.