Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Evrokomora promoviše proširenje EU na Zapadni Balkan

Brisel
Srpska ekonomija

Asocijacija evropskih komora Eurochambres aktivno promoviše proširenje EU na Zapadni Balkan i trenutno radi na kreiranju zajedničkog stava cele evropske privrede o perspektivama za ulazak zapadnobalkanskih zemalјa u Uniju do 2025. godine, što će biti važan signal svima, izjavio je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, u Briselu gde učestvuje na konferenciji povodom 60 godina od osnivanja Evrokomora.

U Briselu smo unutar Evrokomora, kaže Čadež, pokrenuli inicijativu o zajedničkom stavu evropske privrede i Komorskog investicionog foruma kojim bi se podržalo proširenje EU, kako bi Zapadni Balkan i Srbija što pre postali punopravni član EU, saopštila je PKS.

„Kada imate iza sebe stav kompletne evropske privrede to daje posebnu težinu argumentima za ono za šta se zalažete, ovoga puta za proširenje Unije na Zapadni Balkan“ rekao je predsednik PKS ističući da su Evrokomore, kao ni jedna organizacija u Briselu, angažovane oko proširenja EU na naš region.

Čadež podseća i da ohrabruje volja evropskih zvaničnika da se razgovara o takozvanom inkluzivnijem pristupu proširenju.

„Ideja je da kada u regionu uskladimo neki set propisa, kada ispregovaramo neko poglavlje, deo toga odmah počnemo da primenjujemo, kako bi se olakšala trgovina i investicije, ne čekajući da se sva poglavlja zatvore i da postanemo članica EU. To bi privredi donelo nove mogućnosti i vidljive konkretne koristi - manje troškove poslovanja i veću konkurentnost pred stranim investitorima“, istakao je Čadež.

Eurochambres, objašnjava predsednik PKS, za poslovnu zajednicu Srbije predstavlja platformu preko koje više od 20 miliona kompanija komunicira sa evropskim institucijama i međunarodnim organizacijama. To je najveća i najsnažnija organizacija koja okuplja evropsku privredu. I to ne samo privredu članica EU već i zemalja poput Srbije koje su na putu ka članstvu, ali i Rusije i Turske.

Uz podršku Evrokomora, objašnjava Čadež, na najbrži način možete da imate jasan i koristan dijalog sa svim institucijama u Briselu, da dođete do odgovora, da pokrenete inicijativu.

„Privrede Zapadnog Balkana uz podršku ove asocijacije uspevale su da reše neke od problema i izazova sa kojima su se suočavale u prošlosti. Trenutno radimo na dozvolama za naše vozače kako bi im se produžio broj dana koji mogu da provedu u zemljama EU“, dodao je Čadež.

Predsednik Evrokomora i Privredne komore Austrije Kristof Lajtl kaže da je Evrokomora ”velika poslovna familija” koja obuhvata celo evropsko poslovno društvo, a da je Privredna komora Srbije u tome ”snažan partner”.

”Veoma sam srećan da je predsednik Privrede komore Srbije Marko Čadež preuzeo i predsedavanje Odborom za digitalizaciju Evrokomora i time dobio mesto u predsedništvu ove asocijacije, kao prvi predstavnik Srbije i regiona do sada. To je rezultat njegove kompetentnosti, znanja i odličnih ličnih kontakata koje ima. On tako gradi mostove koji nas povezuju i ima naklonost i podršku članova Evrokomore”, zaključio je Lajtl.

Predsednik PKS je tokom boravka u Briselu razgovarao sa predstavnicima medija iz Srbije koji borave u studijskoj poseti evropskim institucijama.

Ostali naslovi

Trivan na tematskom skupu Poljoprivreda- od zagađivača do čuvara životne sredine- uslov za integracije u EU
Srpska ekonomija
Ministar zaštite životne sredine u Vladi Republike Srbije Goran Trivan, govorio je na otvaranju tematskog skupa „Poljoprivreda-od zagađivača do čuvara životne sredine- uslov za integracije u EU“ koji je danas održan u Novom Sadu
Završen 9. SBF: Predstavljeno 250 projekata
Srpska ekonomija
Završen je 9. Sarajevo Business Forum, vodeća poslovno-investicijska konferencija Jugoistočne Evrope, koji je ove godine zabeležio najveće brojeve do sada, u svim programskim i organizacijskim segmentima
Turistički potencijal regiona je nuđenje raznolikosti
Srpska ekonomija
Prema podacima Svjetske turističke organizacije BiH se nalazi u samom vrhu po porastu broja turista, dok je prema stopi turističkog rasta Jugoistočna Evropa jedna od top 10 turističkih destinacija u svetu
Potencijali regiona za saradnju sa tržištima EU
Srpska ekonomija
Drugi dan 9. SBF-a je u znaku uticaja ekonomija evropskih zemalja na region
Održan panel na temu osvajanja domaćeg i izlaska na strano tržište
Srpska ekonomija
Prvi panel na temu osvajanja srpskog i izazova izlaska na strano tržište održan je sinoć u saradnji ICT Hub-a i kompanije Vip mobile. Na panelu pod imenom Market Development Talk, predstavnici startapova i kompanija govorili su o svim izazovima sa kojima su se susreli tokom rasta svog poslovanja na domaćem tržištu i izlaska van granica Srbije
Gugl ulazi na srpsku startap scenu
Srpska ekonomija
Kompanija Gugl je odlučila da podrži rastuću srpsku startap scenu kroz svoj program "Google Developers Launćpad", koji pomaže rast programerskih zajedica i startapa, udruživši se sa Startitom, beogradskom organizacijom koja okuplja domaću tehnološku zajednicu
Odloženo bankrotstvo Sloboda aparata
Srpska ekonomija
Na prvom poverilačkom ročištu nad stečajnim dužnikom "Sloboda aparati", održanom danas u Privrednom sudu u Čačku, nije se glasalo o bankrotstvu fabrike jer su u sudnici bili predstavnici poverilaca koji imaju ukupno 49,85 dsto verovatnih potraživanja, a za odlučivanje je po zakonu potrebno bar 50 odsto
Burno na sednici STO zbog novih antidamping pravila EU
Srpska ekonomija
Nova pravila Evropske unije protiv zemalja koje na tržište unije isporučuju robu po znatno nižim cenama izazvala su burnu polemiku na sastanku Svetske trgovinske organizacije, u kojoj su Kina, Rusija i Saudijska Arabija "dirigovale horom" negodovanja
Energetika drugi stub za povezivanje regiona i Evrope
Srpska ekonomija
Energetika je, pored transportnog povezivanja, važan stub za povezivanje regiona Zapadnog Balkana i EU, kao i oblast koja daje mogućnost za ekonomski razvoj, kazao je danas šef Delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici
Fijatov profitskočio 60 odsto
Srpska ekonomija
Neto profit automobilske kompanije Fijat Krajsler Automobili (FCA) uvećan je za 60 odsto u prvom ovogodišnjem kvartalu, pre svega zbog bolje prodaje u Severnoj i Južnoj Americi, ali i rasta globalne tražnje za njegovim autom marke "džip"