Centar za digitalnu transformaciju formiran je u Privrednoj komori Srbije kako bi se ubrzala digitalizacija malih i srednjih preduzeća, i podigla njihova konkurentnost na evropskom tržištu. Danas je u Privrednoj komori Beograda održano prvo predavanje za dvadesetak konsultanata koji će pomagati čitavom sektoru MSP da se efikasno uključi u proces digitalne transformacije poslovanja.
Od 340 analiziranih malih i srednjih preduzeća u Srbiji, a u sektorima poljoprivrede, metalskom sektoru i uslugama, njih 60 odsto nema digitalnu strategiju, dok preostalih 40 odsto ima digitalnu strategiju koja se uglavnom tiče nabavke računara i korišćenja nekih oblika poslovne digitalne komunikacije.
To je pokazalo nedavno istraživanje Centra za digitalnu transformaciju, osnovanog pri Privrednoj komori Srbije, koje je pre dva meseca aktivirano u cilju digitalizacije malih i srednjih preduzeća i podizanju njihove konkurentnosti na evropskom tržištu.
Predrag Nikolić, savetnik predsednika PKS, kaže da mala i srednja preduzeća u Srbiji nemaju dovoljno digitalnog obrazovanja i finansija, te da je zbog toga njihova digitalizacija usporena.
Tim povodom u Privrednoj komori Beograda održano predavanje za dvadesetak konsultanata koji bi, prema Nikolićevim rečima, odlazili u preduzeća i pružali savete tim preduzećima u vezi sa digitalnom transformacijom.
"Projekat je urađen po modelu Nemačke i Austrije, a uz podršku Austrijske privredne komore i Nemačke razvojne saradnje (GIZ). Tu su danas gosti iz Austrije koji prave programe za naše konsultante", rekao je Nikolić.
Navodi da rezultati koje je sproveo Centar nisu ohrabrujući, ali da daju više motiva da Centar sprovede taj program digitalne transformacije privrede.
Sledeći koraci su, ističe Nikolić, obezbedjivanje fondova vezanih za subvencionisanje privrede, utvrdjivanje stepena njihove digitalizovanosti, povezivanje sa nosiocima tehnologija...
"S jedne strane imamo preduzeća koja ne poseduju znanja digitalne transformacije, a s druge strane imamo nosioce tehnologija u Srbiji koji mogu značajno da doprinesu digitalizaciji pomenutnih preduzeća. Naš plan je da poboljšamo komunikaciju između te dve strane, a zatim da nađemo načine finansiranja privrede kojoj je digitalizacija potrebna", rekao je Nikolić.
On je istakao da je cilj Centra je da do kraja 2018. oko 40 preduzeća ima izrađenu "mapu puta digitalizacije" i započetu implementaciju tehnoloških rešenja.