Fabrika kompanije Nestlé u Surčinu deo je Nestlé porodice od 2011. godine i od tada do danas, kompanija je u postrojenja i opremu, kao i razvoj proizvoda uložila više od 12,5 miliona evra. Iz fabrike je izašlo više od 55.000 tona proizvoda, a u njoj je kreirano 2.100 recepata u okviru kulinarskog, konditorskog i portfolija napitaka.
„Trenutno, Fabrika u Surčinu, osim što visokokvalitetnim proizvodima opslužuje 22 miliona ljudi iz regiona Adriatic, izvozi na tržišta Austrije, Nemačke i baltičkih zemalja, s planovima za dalje širenje izvoza, a trenutno se 50 odsto ukupne proizvodnje fabrike izvozi u region i šire“, istakla je Tanja Žigić, menadžer Nestlé fabrike u Surčinu.
Fabrika trenutno većinskim delom proizvodi artikle iz Nestlé kulinarskog asortimana, a jedna od javnih obaveza kompanije je i da do 2020. godine celokupan kulinarski asortiman uskladi sa konceptom „Jednostavno dobro“, koji podrazumeva da proizvodi sadrže samo jednostavne sastojke koje potrošači prepoznaju i vole, poput onih koje mogu da nađu u svom kuhinjskom ormariću.
„Do sada smo renovirali 80 odsto asortimana dostupnog u regionu i obavezali se da će do 2020. godine svi naši MAGGI i C proizvodi pored smanjenja udela soli, šećera i zasićenih masnih kiselina biti bez veštačkih boja, a sa povećanom količinom celih žitarica, povrća, mahunarki i semenki. Na taj način želimo da pružimo inspiraciju potrošačima za ukusnija i zdravija jela“, rekla je Renata Matusinović, izvršna direktorka divizije Hrana za jugoistočnu Evropu kompanije Nestlé.
Pored renoviranja proizvoda, kompanija Nestlé doprinosi i razvoju lokalne zajednice koz saradnje sa stručnom zajednicom, partnerima, a sve kako bi edukovala potrošače o pravilnoj ishrani.
„Kada je reč o tome šta Nestlé radi u lokalnoj zajednici, s ponosom možemo reći da u saradnji sa Savezom za školski sport već sedam godina sprovodimo program ’Zdravo Rastimo’, u okviru kog je više od 25.000 đaka sedmih razreda u Srbiji učilo o značaju pravilne ishrane i redovne fizičke aktivnosti. Dodatno, pomažemo lokalnim zajednicama kroz zapošljavanje i osposobljavanje mladih do 30 godina za tržište rada. U poslednje tri godine u regionu smo zaposlili 117 mladih. Redovno radimo sa zdravstvenim radnicima iz regiona, njih 7.500 prosečno godišnje, s kojim delimo najnovija naučna saznanja kada je reč o ishrani“, rekla je Jana Mihailova, regionalna direktorka za tržišta jugoistočne Evrope kompanije Nestlé.
Petar Veselinov, direktor prodaje i nabavke kompanije „Geneza“, glavnog lokalnog snabdevača sušenog povrća i začina fabrike Surčin za kulinarski asortiman, izjavio je kako sa 20 odsto svoje ukupne proizvodnje snabdevaju fabriku svojim proizvodima.
Na panelu su učestvovale i Nevena Obradović, prehrambeni tehnolog fabrike Surčin, koja je istakla kako je za kreiranje novog proizvoda potrebno od sedam meseci do jedne godine, kao i Koraljka Novina Brkić, Nestlé nutricionistkinja.