Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i ambasador Italije u Srbiji Karlo Lo Kašo ocenili su da projekti koje Srbija realizuje predstavljaju šansu za još bolju saradnju dveju zemalja u oblasti infastrukture i saobraćaja.
Mihajlović je naglasila da je konferencija "Gradimo zajedno: Srbija, Italija, Crna Gora” prilika da Srbija prikaže šta je sve uradila u oblasti infrastrukture, ali i da predstavi mogućnosti za nova ulaganja, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Prema njenim rečima, Srbija je danas politički stabilna zemlja, što je prva stvar za svaku vrstu rada i investiranja, a za kompanije koje već posluju u Srbiji i one koje nameravaju da investiraju važna je i ekonomska stabilnost koju nudimo.
To znači, kako je dodala, da imamo kontinuiran privredni rast, suficit u budžetu, smanjujemo nezaposlenost i imamo jasan plan o tome gde Srbija ide kada govorimo o ekonomskoj politici.
Ona je naglasila da Srbija ne može da se razvija ako nije dobro povezana unutar regiona, i sa svim susedima, a što je važno i za približavanje Evropskoj uniji.
Mihajlović je podsetila na to da Srbija ima centralnu poziciju u regionu jugoistočne Evrope, i dodala da je potrebno povezivanje da bi se iskoristile prednosti tog položaja.
To ne možemo da uradimo sami, potrebni su nam partneri i među našim susedima i među onim zemljama koje nam mogu doneti novo znanje i moderne tehnologije, navela je ona.
Vrednost infrastrukturnih projekata koje Srbija realizuje, kako je istakla, iznosi približno 16 milijardi evra, uključujući projekte koji se već sprovode i one koji tek počinju da se realizuju.
Završavamo istočni i južni krak drumskog Koridora 10, gradimo brzu prugu Beograd–Budimpešta, potpisali smo ugovor sa EIB-om o rekonstrukciji i modernizaciji pruge Niš–Dimitrovgrad, a sledeće godine očekujemo početak radova na gradnji auto-puta Niš–Merdare–Priština, precizirala je ona.
Mihajlović je dodala da pored planiranog nastavka rekonstrukcije pruge Beograd–Bar postoji mogućnost i potreba za rekonstrukcijom i pruge Beograd–Niš, gde vrednost investicije iznosi između 800 miliona i milijardu evra, a koja je važna za efikasan železnički transport kroz Srbiju, posebno kada je reč o teretu.
Takođe, ona je istakla da se radi i na projektima koji će bolje povezati Srbiju sa Hrvatskom i Bosnom i Hercegovinom.
Ima dosta mogućnosti za ulaganje, a država se potrudila da stvori uslove da svi koji žele da ulažu u Srbiju to mogu da rade na pregledan i efikasan način, kako u segmentu infrastrukture, tako i u drugim oblastima, rekla je Mihajlović.
Ona je podsetila na to da italijanske kompanije u Srbiji zapošljavaju više od 25.000 ljudi, i iskazala nadu da će se u narednom periodu mnogo više govoriti o saradnji u oblasti infrastrukture, a da je današnji skup samo početak takve saradnje.
Lo Kašo je naglasio da je u Beograd došlo 50 italijanskih firmi iz oblasti građevinarstva i infrastrukture, koje će imati priliku da se bolje upoznaju s poslovnim prilikama u Srbiji i Crnoj Gori.