Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da će biti nastavljena rekonstrukcija barske pruge i da su italijanska preduzeća zainteresovana da učestvuju u modernizaciji železničke infrastrukture u našoj zemlji.
Mihajlović je, na otvaranju konferencije "Gradimo zajedno: Srbija, Italija i Crna Gora", istakla da je danas održan sastanak o ulaganju u rekonstrukciju železničke mreže, odnosno Koridoru 11 i pruzi Beograd–Bar, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Ona je podsetila na to da je u Srbiji već rekonstruisan deo barske pruge od Resnika do Valjeva u dužini od 77 kilometara, što je bila prva rekonstrukcija te pruge od kada je napravljena, pre više od 40 godina.
Međutim, kako je dodala, to nije dovoljno i moramo da nastavimo rekonstrukciju te pruge jer je to važno za regionalno povezivanje, a italijanske kompanije su zainteresovane da nam pomognu u tome.
Mihajlović je rekla da u Srbiji još puno toga treba da se uradi na unapređenju železničke infrastrukture, pri čemu od italijanskih železnica možemo dosta da naučimo po pitanju novih tehnologija.
Takođe, ona je najavila da će resorno ministarstvo uskoro raspisati konkus na kome će građani moći da predlože ime auto-puta od Beograda ka Crnoj Gori, na takozvanom Koridoru 11.
Mi smo ga u Srbiji prozvali nezvanično Koridorom 11. Kao Vlada planiramo da raspišemo javni poziv i damo ime tom auto-putu, poručila je Mihajlović.
Prema njenim rečima, Transportna zajednica Zapadnog Balkana, čije je sedište u Beogradu, doprineće boljem regionalnom povezivanju i realizaciji infrastrukturnih projekata.
Ona je istakla da je jedan od važnih projekata izgradnja auto-puta "Mira" Niš–Merdare–Priština, a prva deonica tog auto-puta od Niša do Pločnika u dužini od 39 kilometara počeće da se gradi naredne godine.
Pored toga, kako je dodala, tu su i projekti izgradnje auto-puta Beograd–Sarajevo, rekonstrukcija pruge Beograd–Niš i drugi.
Mihajlović je navela da je Srbija zanimljiva zemlja za ulaganje u infrastrukturu, između ostalog i zato što je u Beogradu sedište Transportne zajednice Zapadnog Balkana.
Ona je podvukla da to telo ima za cilj da poveže zemlje u tom regionu, pošto imaju različite zakone i nivoe razvoja u toj oblasti, kako bi se brže razvijale.