Kako bi se srpske kompanije koje će od 3. do 5. jula 2018. godine izlagati na sajmu tekstila Panorama u Berlinu što bolje pripremile za nastup, Švajcarski program za promociju izvoza SIPPO u saradnji sa Udruženjem za industriju tekstila, odeće, kože i obuće PKS organizovao je radionicu na kojoj su izlagači upoznati sa osnovnim karakteristikama i trendovima nemačke modne industrije.
Kompanije koje će izlagati na sajmu "Panorama" su Mona, AMC, Amibo, Contobene, Mikan – Bros jeans, Join – Brug jeans i Ivković, saopštila je PKS.
SIPPO konsultanti su prethodne nedelje zajedno sa predstavnikom Udruženja za industriju tekstila, odeće, kože i obuće PKS već obišli sve buduće izlagače na sajmu i odabirali kolekcije za izlaganje.
Ana Ćurčić Kostić, samostalna savetnica u Udruženju za industriju tekstila, odeće, kože i obuće je izrazila zadovoljstvo brojem kompanija koje su od strane sajma prihvaćene kao izlagači. Ispred Klastera modne i odevene industrije Srbije – FACTS, prisutnima se obratila direktorka Slađana Milojević koja je istakla da je potpisan Sporazum o saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza SIPPO i da je početkom ove godine organizovana studijska poseta 7 njihovih članica ovom sajmu, dok su dve članice i izlagale.
Brigitte Heuser, konsultantkinja angažovana od strane SIPPO je u toku svoje prezentacije predstavila prognoze koje se tiču rasta potražnje u modnoj industriji, statističke podatke za zemlje EU u kojima je potrošnja najveća, posledice sve većeg udela online prodaje odeće, segmentiranost i specifičnosti tržišta u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Španiji i Švedskoj.
U toku radionice, svoja iskustva u izvozu i izlaganju na međunarodnim sajmovima sa učesnicima je podelio Nenad Popadić, direktor izvoza u kompaniji Ivković. Prema njegovim rečima nemačko tržište je za ovu kompaniju najznačajnije, jer je stabilno i rastuće, a i pored velike konkurencije Ivković je uspeo da se na njemu pozicionira i da nađe kupce.
Radionica je završena prezentacijom tokom koje su izlagačima praktične savete za najefektnije predstavljanje svojih kolekcija, kao i sugestije koje se odnose na pripremu za sajam, dale Ljiljana Ršumović SIPPO menadžerka u Srbiji i Natalija Puntevska, regionalna predstavnica SIPPO.