Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović obišla je danas radove na rekonstrukciji pruge Požarevac - Majdanpek i najavila da će ta pruga u dužini od 90 kilometara ponovo oživeti od 21. novembra, kada će biti puštena u saobraćaj.
Mihajlović je rekla da će putnički vozovi na toj pruzi posle rekonstrukcije moći da saobraćaju prosečnom brzinom od od 80 km na sat.
Ona je istakla da je ta pruga od izuzetnog značaja za privredu i razvoj tog dela Srbije, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Infrastruktura železnice Srbije je 21. maja počela rekonstrukciju regionalne pruge Požarevac - Majdanpek, u dužini od 90,2 kilometara i remontom pruge biće stvoreni uslovi za ponovno uspostavljanje putničkog saobraćaja između Požarevca i Majdanpeka, a vreme putovanja sa sadašnjih četiri sata biće skraćeno na 75 minuta.
Potpredsednik Vlade je zahvalila železničarima što su uspeli da sačuvaju železnicu uprkos teškim trenucima.
Ovde ćemo podići brzinu na 80 km na sat, zatim na pruzi Beograd - Budimpešta ćemo imati 200 km na sat, a nadamo se i na delu od Beograda ka Nišu, navela je potpredsednik Vlade.
Mihajlović je rekla da je Srbija još 1882. godne imala prvu prugu kod Majdanpeka, iako je zvanično prva pruga koja je puštena u saobraćaj bila pruga Beograd - Niš 1884. godine.
Ovu prugu radimo iz sopstvenih sredstava sa našim zaposlenima i materijalima sa Koridora 10 i ubeđena sam da možemo i na drugim regionalnim prugama tako da radimo, rekla je Mihajlović.
Na pitanje koliko je urađeno u prethodnih godinu dana pošto će Vlada Srbije krajem juna obeležiti godinu dana rada, Mihajlović je podsetila da se radilo na rekonstrukciji oko 250 km pruga, kao i da se radilo na ulaganju u železnicu čiji su projekti ukupno vredni šest milijardi evra.
Ona je napomenula je da su projekti u saobraćajnoj infrastrukturi ukupno vredni 16 milijardi evra.
Srbija ove godine završava svoj Koridor 10, puštamo deo Koridora 11 od Obrenovca do Preljine, počinjemo da gradimo Preljina - Požega, pokrećemo projekat za autoput Beograd - Sarajevo i drugo. Naš plan je da Požarevac povežemo brzom saobraćajnicom ili autoputem od 17 km i radi se potrebna dokumentacija, a radovi se očekuju sledeće godine. Zatim rekonstrukcija 164 km đerdapske magistrale od Požarevca do Kladova i očekujemo da završimo dokumentaciju do sredine sledeće godine i onda da krenemo u rekonstrukciju, istakla je ona.
Mihajlović je dodala da je projekat putnog "Koridora Istok" koji treba autoputem da poveže istočnu Srbiju najteža investicija i da CIP radi na projektnoj dokumetnaciji i da tek treba da se pronađe način za finansiranje.
V.d. generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Miroljub Jevtić je rekao da su objavili konkurs za prijem 25 novih otpravnika vozova koji će raditi na toj pruzi.
Jevtić je napomenuo i da je objavljen i tender za rekonstrukciju pruge Jajinci - Mala Krsna čija je vrednost 40 miliona evra i 10 miliona evra za rekonstrukciju stanice u Maloj Krsni, što će biti finansirano sredstvima EBRD-a.
On je zahvalio Vladi Srbije što ulaže u srpske pruge i naglasio da će ove godine biti remontovano više od 250 km regionalnih pruga, kao i da će do kraja avgusta biti završena pruga od Šapca do Brasine kod Loznice odnosno granice sa Republikom Srpskom.
Takođe, Jevtić je istakao da je pruga Požarevac - Majdanpek veoma značajna za razvoj Luke Prahovo, Železaru Smederevo, RTB-a Bor i drugo.
Železničari u Srbiji danas obeležavaju i slavu Sveti car Konstantin i carica Jelena, jer je toga dana 1889. godine Kraljevina Srbija preuzela upravljanje nad srpskim železnicama, a potpredsednik Vlade Zorana Mihajlović je prisustvovala sečenju slavskog kolača.