Turizam postaje sve značajnija privredna grana na globalnom nivou. Države regiona prateći svetske trendove ulažu znatna sredstva kako bi pospešile razvoj ovog sektora na nacionalnom nivou i u granicama Zapadnog Balkana. Kreiranje novih ponuda na tržištu turizma Zapadnog Balkana predstavlja jednu od osnovnih mera na putu razvoja ove privredne grane, tema je emisije Srpska ekonomija u ponedeljak u 18:30 na RTS2.
Domaći privrednici u oblasti turizma suočavaju se sa sličnim izazovima kao i njihove kolege iz država okruženja. Niske cene i jeftini aranžamani više nisu primamljivi za strane turiste, pa na osnovu toga domaći sektor turizma kreira alternativne strategije kako bi opstao i ostao konkurentan na domaćem, evropskom i svetskom tržištu. Zajednički nastup sa turističkim operaterima iz zemalja okruženja predstavlja dobar model na putu razvoja sektora turizma u Srbiji. Ovaj sektor, prema rečima predstavnika resornog ministarstva, pospešuje razvoj i ostalih privrednih grana u Srbiji kao što je građevinarstvo, sektor usluga itd.
O značaju turizma u procesu privrednog razvoja Srbije, o novim modelima i strategijama na putu dinamizacije turizma u Srbiji i zemalja regiona, o saradnji između Nacionalne službe za zapošljavanje i lokalnih vlasti u procesu smanjenja broja nezaposlenih, kao i o najnovijim događajima iz sveta ekonomije i finansija u Srbiji, regionu i Evropskoj uniji za Srpsku ekonomiju govore: Miroslav Knežević – državni sekretar za turizam, Marija Labović – direktorka Turističke organizacije Srbije, Aleksandar Seničić – direktor Jute, LJupčo Janevski – direktor Agencije za promociju i podršku turizma u Republici Makedoniji, Miroslav Ivanović – viši savetnik za turizam i održivi razvoj Regionalne razvojne agencije Zlatibor, Olgica Miljković – menađer za tržište Srbije u Turističkoj organizaciji Srbije i Dijana Čalikjan iz Nacionalne službe za zapošljavanje.