Turizam Novog Sada u prvih šest meseci beleži rekordne rezultate, aizraženo u procentima, Novi Sad je na samom vrhu u odnosu na ostale gradove u Srbiji, kada je reč o noćenju domaćih i stranih turista u toku prvih šest meseci ove godine.
Kako je sajamska sezona počela krajem prošle godine, nije bilo pauze u radu Turističke organizacije Grada Novog Sada, jer su usledile brojne promocije kako na sajmovima, putem društvenih mreža, elektronskih medija, tako i putem direktnog kontakta sa medijima koji su nas posećivali u velikom broju.
U poslednjih devet godina TO Novog Sada beleži sve veće interesovanje turista za naš grad, što se ogleda kroz podatke Republičkog zavoda za statistiku naročito kada je reč o ostvarenom broju noćenja. Primera radi, u toku 2010. godine u Novom Sadu je noćilo oko 168.000 domaćih i stranih turista, dok je samo za prvih šest meseci ove godine u Novom Sadu ostvareno preko 203.000 noćenja.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku Srbije na teritoriji Grada Novog Sada u periodu januar – jun 2018. godine ukupno je ostvareno 203.437 noćenja što predstavlja rast od 29,3% u odnosu na isti period prethodne godine. Od toga domaći turisti su ostvarili 73.820 noćenja (rast za 28,4%), a strani 129.617 (rast za 29,7%). Najviše noćenja ostvarili turisti iz Srbije (73.820), Rumunije (18.967), Hrvatske (11.421), Bosne i Hercegovine (11.100), Slovenije (7.957), Nemačka (5.941), Mađarske (5.091), Ruske federacije (4.755), Kine ( 4.643), ostalih evropskih zemalja (3.921).
Takođe, prihod od naplate boravišne takse je u prvih 6 meseci ove godine povećan za čak četvrtinu u odnosu na isti period prethodne godine i u 2018. godini iznosi 19.361.161,77 RSD.
Kada je reč o poseti veb sajta TONS-a, najveći broj upita na sajtu dolazi iz Srbije, dok je odmah iza najveće interesovanje za Novim Sadom iz Kine. U maju mesecu, više upita ka sajtu TONS-a je bilo iz Kine nego iz Srbije. Ovi podaci nam govore da u narednom periodu možemo da očekujemo još više dolazaka gostiju iz Kine. Interesovanja za naš grad takođe stižu iz Rusije, Nemačke, Mađarske, Velike Britanije, Australije, Francuske.
Kako se navodi u saopštenju Turističke organizacije Srbije, Turistička organizacija Grada Novog Sada do kraja godine će pripremiti i odštampati oko 70 publikacija (uključujići različite jezike). Pamflet „Turističke atrakcije“ urađen je na 16 jezika, dok se ostale publikacije u skladu sa temom i ciljnim tržištima rade na manjem broju jezika. Ove godine rade se i nove publikacije, posebno za mlade, kako bismo spremno dočekali 2019. godinu od koje zaista puno očekujemo sa obzirom na prestižnu titulu Novog Sada kao Omladinske prestonice Evrope.
Takođe, u izradi je i promotivni spot koji će uz nove publikacije predstaviti turističku ponudu za mlade i koji će biti deo jedne velike kampanje koju planiramo za narednu godinu, a koju ćemo sinhronizovati sa OPENS-om.
I ove godine realizuju se promotivne garantovane turističke ture namenjene pre svega našim sugrađanima, ali i posetiocima, a koje su se pokazale kao veoma uspešne.
Do kraja godine, u planu je i dopuna turističke signalizacije za dva nova hotela, što je nastavak projekta obeležavanja hotela u Novom Sadu. Prošle godine, obeleženo je 22 hotela na 82 lokacije sa 120 informativnih tabli.
U decembru ove godine, Turistička organizacija Grada Novog Sada biće domaćin velikim kompanijama koje se bave turizmom na Dunavu, a želja je da se ovim turistima prikaže ponuduaturističke privrede, kako bi se produžio boravak turista sa belih lađa u Novom Sadu, i kako bi se ti turisti ponovo vratili u grad na nekoliko dana da uživaju u ponudi koja im se ovde nudi (vino, hrana, smeštaj, kulturno-istorijske lepote i celine i još mnogo toga).
U ovom trenutku pripremaju se brojne promocije koje nse očekuju na vodećim svetskim, kao i domaćim sajmovima do kraja godine, kao i za regionalnu jesenju i zimsku kampanju. Druge nedelje avgusta ugostićemo produkcijsku kuću iz Njujorka, koja snima putopisnu emisiju o Beogradu i Novom Sadu sa akcentom na kulturu i ugostiteljsku ponudu, a početkom septembra očekuju se predstavnici medijskih kuća iz Velike Britanije i Slovačke.