U sprovođenju reforme putnog sektora u Srbiji ne razmatra se podela preduzeća JP „Putevi Srbije“, već je njen cilj efikasnije poslovanje „Puteva Srbije“ i kvalitetnije održavanje putne mreže.
Reformu putnog sektora vodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a u procesu pripreme koncepta reforme, pored izabranog konsultanta, kompanije „Dilojt“, i Svetske banke, učestvuju i nosioci poslova u putnom sektoru, JP „Putevi Srbije“ i „Koridori Srbije“. Međunarodni monetarni fond (MMF) nije učesnik ovog procesa, niti se sa ovom institucijom o ovoj reformi pregovara, već se predstavnici MMF-a o njegovim rezultatima obaveštavaju u okviru redovnih kvartalnih sastanaka.
Jedinstvena struktura javnog preduzeća „Putevi Srbije“ reformom se ne dovodi u pitanje, niti se planira bilo kakva podela ili osnivanje novih, zasebnih preduzeća. Cilj reformisanja JP „Putevi Srbije“ u okviru reforme čitavog putnog sektora jeste da se obezbedi efikasnije poslovanje ovog preduzeća, imajući u vidu njegovu vodeću ulogu u održavanju putne mreže, više od 200 kilometara novoizgrađenih auto-puteva i blizu 20 miliona vozila više na auto-putevima u odnosu na pre četiri godine.
JP „Putevi Srbije“ ostaće i posle reforme jedinstveno preduzeće, ali će promena biti u organizacionoj strukturi preduzeća radi uspostavljanja efikasnijeg načina poslovanja, jasno definisanih obaveza i odgovornosti, sistemskog planiranja aktivnosti i kreiranja uslova za uvođenje novih modela ugovora za održavanje puteva.
Reforma putnog sektora, pored donošenja novih propisa, među kojima je najvažniji novi Zakon o putevima donet u maju 2018, i reforme upravljača puteva JP „Putevi Srbije“, obuhvatiće i preduzeća zadužena za izvođenje radova i oblast projektovanja, navodi se u saopštenju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.