Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da očekuje da reforma katastra naredne godine bude u punom kapacitetu i da će do kraja 2020. u potpunosti biti uveden elektronski katastar.
Mihajlović je na konferenciji "Šesto prolazno vreme – otključavanje reformi" istakla da su sve liste koje mere konkurentnost i uslove poslovanja – "Duing biznis lista" Svetske banke i indeks konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma, za nas veoma značajne jer nam pokazuju šta kroz reforme treba da menjamo, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Ove godine su na "Duing biznis listi" drugi bili brži od nas, iako smo i dalje, posle Makedonije, najbolji u regionu. Ali, želimo da budemo još bolji i svesni smo da svako stajanje može biti kao korak unazad, ukazala je ona.
Mihajlović je najavila da će do kraja godine već biti sprovedene određene reforme koje će uticati na bolji rejting Srbije na pomenutoj listi u 2019, a tiču se dobijanja priključka za električnu energiju, lakšeg dobijanja kredita, kao i donošenja seta finansijskih zakona uz zakon o budžetu za 2019.
Prema njenim rečima, jedan od najvećih izazova u sprovođenju reformi je primena donetih zakona.
Vrata Vlade su uvek otvorena i postoji partnerski odnos sa privredom i spremnost na dijalog o svemu što može da doprinese boljim uslovima poslovanja u Srbiji, podvukla je Mihajlović.
Za nas je, kako je navela, veoma važno to što smo čuli da zahvaljujući poslovnom ambijentu koji smo kreirali možemo očekivati nova zapošljavanja i da kompanije u privatnom sektoru očekuju rast svog poslovanja.
Potpredsednica Vlade je, govoreći o reformi javnih preduzeća, izrazila uverenje da će privreda vrlo brzo početi da prepoznaje ono što je urađeno u oblasti železnica i puteva.
Železnicu i danas mnogi posmatraju kao javno preduzeće, a u pitanju su četiri odvojena preduzeća koja su krenula u ozbiljnu reformu, napomenula je ona i naglasila da je prvi put napravljen popis imovine na železnici, smanjuju se subvencije, a ukinute su i nerentabilne železničke pruge.
Takođe, preduzeće "Srbija kargo" posluje profitabilno i bez subvencija, "Infrastruktura železnice Srbije" prvi put ulaže u održavanje pruga iz sopstvenih sredstava, dok će "Srbija voz" još neko vreme sigurno biti na subvencijama, precizirala je Mihajlović.
Prema njenim rečima, u putnoj privredi se održavanje puteva doskora radilo po ugovorima od pre 25 godina, dok danas postoje javni pozivi i ukidaju se nekadašnji “feudi” putarskih firmi.
Krenuli smo da, uz podršku Svetske banke, menjamo stvari kada je reč o održavanju puteva i naplati putarina, a cilj nam je da se za tri godine održavanje puteva u potpunosti finansira iz putarina i da za to nisu potrebne nikakve subvencije iz budžeta, objasnila je Mihajlović.
U ovogodišnjem istraživanju Američke privredne komore, koja okuplja više od 200 međunarodnih kompanija iz privatnog sektora, o percepciji poslovnog ambijenta u Srbiji, 79 odsto firmi ocenilo je poslovnu klimu u našoj zemlji stabilnom ocenom tri, a reforma građevinskih dozvola jedna je od tri najbolje ocenjene reforme.
Kompanije u članstvu Američke privredne komore zapošljavaju direktno približno 95.000 ljudi, indirektno 130.000, a njihovi ukupni godišnji prihodi iznose 10,8 milijardi evra, dok su ukupne investicije u Srbiji približno 14 milijardi evra.
Konferenciju “Šesto prolazno vreme – otključavanje reformi” organizovala je Američka privredna komora u Srbiji (AmCham).