Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Projekat Mastercard: Počni da stavljaš ono do čega ti je stalo na prvo mesto

Beograd
Srpska ekonomija

Tipičan Srbin više voli letnji od zimskog odmora, radije će razgovarati telefonom nego slati poruke prijateljima, radije će provesti Novu godinu i Božić kod kuće sa porodicom nego da putuje za vreme praznika i češće koristi ćirilično od latiničnog pisma.

Ovo su rezultati danas predstavljenog istraživanja „Počni da stavljaš ono do čega ti je stalo na prvo mesto“ koju je kompanija Mastercard sprovela u novembru 2018. godine kako bi se bolje razumele preferencije i problema sa kojima se Srbi suočavaju u svakodnevnom životu, kao i koje su to oblasti u njihovoj lokalnoj zajednici koje treba poboljšati.

Studija je pokazala da je iskrenost najveća vrlina za Srbe sa 39% ispitanika koji su istakli ovu vrednost. Nakon iskrenosti slede prijateljstvo (18%), nezavisnost (10%), pouzdanost (9%), i posvećenost (7%).

Često govorimo o Srbiji kao o zemlji sporta zahvaljujući brojnim titulama osvojenim kako u individualnim, tako i timskim sportovima, zato nije čudno što je sport najveća strast za 24% Srba. Putovanje se nalazi na drugom mestu sa neznatno manjim brojem glasova (23,3%), a slede ih muzika (10,8%) i kulinarstvo i gastronomija (10,1%).

Vreme za sebe je ono što Srbima najviše nedostaje (14%), baš kao i vreme za opuštanje (13%), a takođe smatraju da su nematerijalne stvari i iskustva ono što je najvažnije u životu pa svaki treći ispitanik kažu da je osmeh najbolji način da nekome ulepšate dan. Ljudi se osećaju bolje i nakon čitanja dobre knjige ili gledanja TV serije (16%), uživanja u prijatnoj šetnji (15%) ili kada mogu da podele uspeh dragih ljudi (13%).

Studija „Počni da stavljaš ono do čega ti je stalo na prvo mesto“ bavila se i time šta Srbi vide kao problem u svojoj lokalnoj zajednici i jedna četvrtina ispitanika smatra da je to finansijska situacija, 13% je reklo da ljudi nisu dovoljno motivisani, dok svaki deseti tvrdi da moramo biti ljubazniji i obraćati više pažnje jedni na druge. Srbi kao problem u svojoj zajednici vide zdravstveni sistem, uključujući i dugačke redove u čekaonicama, kao i nedostatak brige o životnoj sredini.

Mastercard studija je istraživala i kako Srbi vide različite uloge tržišnih činilaca u kreiranju promena u zajednici. Pojedinci bi voleli da utiču na kulturu i promene ružnih navika, kao što je neustupanje mesta trudnicama i starijima u javnom prevozu, ubacivanje u redove i bacanja smeća van kanti za đubre (13%), a voleli bi i da motivišu svoju zajednicu za pokretanje promena i poboljšanje (11%). Kada se radi o ulozi države u pogledu poboljšanja lokalnih zajednica, Srbi kažu da poboljšanje zdravstvenog sistema treba da bude prioritet (14%), kao i to da država treba da motiviše ljude da poboljšaju svoje zajednice (12%), obezbeđivanje više investicija i poboljšanje obrazovnog sistema (8%). Srbi bi voleli da kompanije pomognu u motivisanju lokalnih zajednica ka njihovom poboljšanju (13%), ali i da investiraju u zdravstvo (11%) i zaštitu životne sredine (11%).

„Počni da stavljaš ono do čega ti je stalo na prvo mesto“ je studija koju je kompanija Mastercard sprovela u novembru 2018. godine na reprezentativnom uzorku od 1,000 građana Srbije starijih od 18 godina na teritoriji Srbije. Istraživanje je sprovedeno sa ciljem boljeg razumevanja preferencija i problema ljudi u njihovom svakodnevnom životu, kao i to koje su to oblasti u lokalnoj zajednici koje treba poboljšati.

Mastercard razume da su lokalne zajednice središte naše svakodnevice i zato ova kompanija Srbima nudi priliku da daju doprinos svojoj zajednici time što će identifikovati jedan problem koji i oni i njihova zajednica smatraju bitnim. Počevši od 1. decembra, ljudi mogu da šalju predloge putem Mastercard Srbija Fejsbuk strane ili Instagram naloga, u kojima će opisati šta to treba poboljšati u njihovoj zajednici, a autori pet najinspirativnijih priča biće nagrađeni sa po 3,000 evra na Mastercard kartici koja će im pomoći da reše ili značajno doprinesu rešavanju tog problema.

„Svi smo svi deo iste zajednice – živimo ovde, poslujemo ovde, kreiramo neprocenjiva iskustva i trajne uspomene ovde. Stoga, zašto ne bismo uradili nešto značajno što bi našu zajednicu učinilo boljom? Ovom akcijom svakom pojedincu dajemo slobodu da se njegov ili njen glas čuje i time im omogućavamo da zaista stave ono do čega im je stalo na prvo mesto, a zajedno gradimo osećaj zajedništva, poverenja i zajedničkih dostignuća. Hajde da zajedno započnemo nešto neprocenjivo“, izjavila je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

Pobednici će biti proglašeni u januaru 2019. godine. Jovan Memedović, poznati TV autor i putopisac, biće Mastercard brend ambasador ove kampanje i on će pomoći u odabiru najinspirativnijih priča.

„Krajnje je vreme da počnemo da jačamo kolektivnu svest u svojoj stambenoj zgradi, u komšiluku, u selu, u gradu. Takođe, moramo vratiti veru u to da su pozitivne promene moguće i da one mogu poteći od ideje običnog čoveka, a da postoje i oni koji će ga u tome podržati. Jedva čekam predloge i veliko mi je zadovoljstvo što sam deo ove akcije kompanije Mastercard", rekao je Memedović.

Ostali naslovi

Restriktivno zapošljavanje u javnom sektoru i naredne godine
Srpska ekonomija
Ministar državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije Branko Ružić izjavio je danas da se predloženim izmenama Zakona o načinu određivanja maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru produžava primena tog zakona do kraja 2019. godine
Budžet za 2019. usmeren ka građanima i razvoju Srbije
Srpska ekonomija
Ministar finansija u Vladi Republike Srbije Siniša Mali izjavio je danas u Skupštini Srbije, predstavljajući Predlog zakona o budžetu za 2019. godinu, da taj najznačajniji finansijski akt predviđa veća izdvajanja za investicije, što bi trebalo da utiče na dalji razvoj zemlje
Srbija zainteresovana za zajedničke projekte sa Egiptom
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić ocenila je u današnjem razgovoru sa ministrom spoljnih poslova Arapske Republike Egipat Samehom Hasanom Šukrijem da dva naroda povezuju tradicionalno prijateljski odnosi, koji su ujedno i dobra osnova za unapređenje saradnje dveju zemalja na svim nivoima
Neophodna sveobuhvatna reforma sistema zarada
Srpska ekonomija
Ministar državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije Branko Ružić izjavio je danas da sve reforme treba sprovoditi što je brže moguće, ali ne brzopleto, najavivši da će biti urađene i dodatne finansijske analize u vezi sa platnim razredima
Međugodišnja inflacija u BiH 1,8 odsto u oktobru
Srpska ekonomija
Rast potrošačkih cena u Bosni i Hercegovini (BiH) iznosio je u oktobru 0,9 odsto na mesečnom nivou, a na godišnjem 1,8 procenata
Akcije Epla i dalje tonu
Srpska ekonomija
Akcije na evropskim berzama su juče bile u padu, a identična situacija je i na Volstritu gde su se deonice tehnoloških kompanija sunovratile nakon što je predsednik SAD Donald Tramp nagovestio mogućnost uvođenja dodatnih tarifa na uvoz iz Kine
Hrvati za crni petak potrošili 92,7 miliona evra
Srpska ekonomija
Građani Hrvatske su za ovogodišnji "crni petak", dan popusta, potrošili 689,56 miliona kuna (92,7 miliona evra) ili za 20 odsto više novca u odnosu na isti dan prošle godine, pokazali su podaci Poreske uprave Hrvatske
Ukinut let Beograd - Peking
Srpska ekonomija
Kineska avio-kompanija "Hajnan erlajnz" ukinula je avio liniju Beograd-Peking. Poslednji leta na relaciji Beograd-Prag-Peking bio je u ponedeljak
Evro 118,39 dinara
Srpska ekonomija
Dinar je danas zadržao približno istu vrednost prema evru i zvanični srednji kurs je 118,3974 dinara za jedan evro, objavila je Narodna banka Srbije
Pokrenuta procedura za gradnju Turskog toka kroz Srbiju
Srpska ekonomija
Zajednička srpsko-ruska kompanija Gastrans pokrenula je proceduru za izgradnju Turskog toka kroz Srbiju i Energetska zajednica ima rok od 60 dana da se o tome izjasni, izjavio je danas direktor Srbijagasa Dušan Bajatović