Kompanija Nestlé Adriatic objavila je danas proširenje kapaciteta svoje fabrike u Surčinu sa dve nove proizvodne linije i najavila izvoz proizvoda iz ove fabrike u 40 zemalja sveta. Ukupno ulaganje kompanije u novu opremu iznosi 2,3 miliona evra i vodi do povećanja proizvodnje za 25 odsto, proširenja proizvodnog asortimana sa 100 novih artikala i otvaranje više od 30 radnih mesta.
„Iz godine u godinu, Nestlé konkretnim aktivnostima pokazuje svoju dugoročnu posvećenost poslovanju u Srbiji i doprinosu razvoju lokalne zajednice“, istakla je Jana Mihajlova, direktorka tržišta jugoistočne Evrope kompanije Nestlé.
„Od 2011, kada je fabrika u Surčinu postala deo Nestlé porodice, do danas uložili smo više od 15 miliona evra u opremu, kapacitete i razvoj proizvoda“, dodaje ona.
„Ovo je velika stvar za Nestlé poslovanje u Srbiji, jer uz regionalne, služimo potrošače i globalno, pa su Austrija, Bugarska, Francuska, Nemačka, Švajcarska, Japan, Rusija, Meksiko, Peru, Tajvan i Ujedinjeni Arapski Emirati samo neke od zemalja u koje ćemo izvoziti“, naglasila je Mihajlova.
Sa novih proizvodnih linija fabrike izlaziće asortiman proizvoda za konzumaciju izvan kuće (hotele, restorane, kafiće) - dehidrirani konditorski proizvodi za pripremu kolača i museva, desertni sirupi kao i napitak od kafe NESCAFÉ Chocofreddo.
Od 2011. godine, u Surčinu je proizvedeno više od 55.000 tona Nestlé proizvoda i razvijeno više od 2.100 recepata. Sa najnovijom investicijom, proizvodnja je u odnosu na prošlu godinu povećana za četvrtinu, dok je ukupan broj proizvodnih artikala iz kulinarskog, konditorskog i asortimana za konzumiranje izvan kuće dosegao 270 proizvoda.
Tanja Žigić, direktorka Nestlé fabrike Surčin, istakla je da Nestlé u Srbiji zapošljava 546 ljudi, od kojih njih 304 radi u fabrici: „Osim što je proširenje proizvodnih kapaciteta omogućilo otvaranje novih radnih mesta, angažovano je 45 novih dobavljača, od kojih je njih 13 lokalnih. Saradnja s lokalnim dobavljačima uključuje nabavku sirovina i materijala, pa je vrednost njihovog posla minimum 850.000 evra godišnje, što je odlična vest i za kompaniju i za domaće proizvođače sa kojima sarađujemo“.
Gostima se u Nestlé fabrici u Surčinu obratio i Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, koji je istakao da je ovo značajan dan kako za Surčin, tako i za celokupnu srpsku ekonomiju, jer Nestlé popravlja i itekako utiče na međunarodnu poziciju zemlje.
„Kompanija Nestlé je model kako mi vidimo razvoj prehrambene industrije u Srbiji“, istakao je Ljajić, dodavši kako je u strateškim dokumentima Vlade Srbije prehrambena industrija jedna od četiri prioritetne oblasti u proizvodnom sektoru, koja u BDP-u učestvuje sa četiri odsto, i ima velike potencijale.
O uspesima kompanije Nestlé, kao i naporima i organizaciji koja je potrebna kako bi kompleksan sistem proizvodnje održavao konstantan nivo bezbednosti i kvaliteta hrane, a brendovi ostali omiljeni kod potrošača, okupljenima je govorio Aco Georgievski, izvršni direktor Nestlé Professional za tržište Adriatik regiona.Georgievski je istakao da će u prvoj godini u Srbiji Nestlé Professional svoj postojeći asortiman od 36 proizvoda za konzumaciju van kuće proširiti sa proizvodima NESCAFÉ Chocofreddo, Frappe Coffee i Frappe Cacao. Istakao je i kako kompanija ima ambiciozne planove za budućnost te je pohvalio dugogodišnju uspešnu saradnju s partnerom Vending, ali i kupcima koji su prepoznali kvalitet Nestlé proizvoda i usluga, kao što su Mc Donald’s, Eko pumpe i Monument.
Državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Senad Mahmutović je naveo kako je investicija kompanije Nestlé u potpunosti u skladu sa strateškim uverenjima Ministarstva i Vlade Srbije o jačanju i razvoju domaće privrede, te dodao da su investicije u sektor hrane i pića veoma važne, zato što je ovaj sektor najvažniji deo prerađivačke industrije u Srbiji.
Prisutnima se obratio i Stevan Šuša, predsednik opštine Surčin, koji je iskazao zadovoljstvo što je kompanija Nestlé još 2011. godine prepoznala dobar poslovni ambijent i razvojne potencijale koje ima ova opština i istakao da će povećani kapaciteti fabrike doprineti razvoju lokalne zajednice i ekonomskoj stabilnosti još većeg broja surčinskih porodica.
S ovom investicijom, Nestlé pokazuje dugoročnu posvećenost poslovanju u Srbiji i doprinosu razvoju lokalne privrede, kao i uverenje da je Srbija konkurentna ne samo u regionu, unutar Evropske unije, već i u svetu.