Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije Mihailo Jovanović najavio je danas da će do kraja godine biti puštene u rad dve nove digitalizovane usluge – e-inspektor i jedinstveni elektronski lokalni poreski sistem.
Jovanović je, na skupu državnih službenika o digitalnoj transformaciji, objasnio da će e-inspektor omogućiti inspektorima da direktno sa terena, putem mobilnih telefona ili laptop računara, unose podatke u informacioni sistem, saopštila je Kancelarija za saradnju sa medijima Vlade Srbije.
Prema njegovim rečima, pilot projektom e-inspektor obuhvaćene su sanitarna i tržišna inspekcija, inspekcija za rad i upravni inspektorat, dok je u planu da se preostale 32 inspekcije priključe do maja iduće godine.
On je ukazao na to da će jedinstveni lokalni poreski sistem građanima i privredi jednim klikom predstaviti sve poreske obaveze na jednom mestu i omogućiti im da ih elektronski plate.
Direktor Kancelarije je naglasio da je prioritet Vlade Srbije digitalizacija, a njene osnove su reforma javne uprave i prosvete i razvoj IKT sektora i infrastrukture.
Pre svega, bitna je reforma javne uprave, jer želimo da imamo upravu koja je svima dostupna, i da građani i privreda mogu sve da obave na jednom šalteru ili preko interneta sami, objasnio je Jovanović.
On je podsetio na to da su u okviru reforme javne uprave doneta dva važna dokumenta – Zakon o e-dokumentu, indentifikaciji i uslugama od poverenja i Zakon o e-upravi.
Jovanović je naglasio da je država pomoću informacionog sistema e-ZUP omogućila građanima i privredi da pristupe podacima čak osam državnih institucija.
Direktor Kancelarije je podsetio i na informacioni sistem "Bebo, dobro došla na svet" preko kojeg roditelji, između ostalog, mogu da podnesu zahtev za roditeljski dodatak, kao i da upišu dete u matičnu knjigu rođenjih.
Država u cilju ubrzanja digitalizacije radi na prekvalifikaciji građana za IT, uvela je informatiku kao osnovni predmet u petom, a od ove godine i u šestom razredu osnovne škole i formirala Ministarstvo bez portfelja za inovacije i tehnološki razvoj, jer, kako je istakao, Srbiji nedostaje 15.000 IT stručnjaka.
Osim toga, objasnio je Jovanović, bitno je ulaganje u infrastruktru, otvaranje naučno-tehnoloških centara, širenje internet mreže i uvođenje 5G mreže.
Direktor Nacionalne akademije za javnu upravu Dražen Maravić rekao je da je u martu počela da radi ova ustanova za obuku državnih službenika kako bi se prilagodili digitalizaciji.
Prema njegovim rečima, do kraja godine biće 4.000 zaposlenih u državnoj upravi koji su prošli obuku, a razvijaju se i sistemi za obuku zaposlenih u lokalnim samoupravama.