Na redovnim konsultacijama Agencije za upravljanje lukama sa članicama Grupacija za luke i pristaništa, rečno brodarstvo i brodske agente Udruženja za saobraćaj PKS dogovoreni dalji koraci za još veće usaglašavanje privrednih subjekata sa odredbama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, kao i ostalim podzakonskim aktima. Predloženo je i proširenje liste učesnika u narednim razgovorima.
Konsultacijama su prisustvovali pomoćnik ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dr Veljko Kovačević, direktor Direkcije za vodne puteve Ljubiša Mihajlović, direktor Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu Slobodan Milošević i predstavnik Republike Srbije u Dunavkoj komisiji Dejan Trifunović, saopštila je PKS.
Nakon uvodnih reči direktora Agencije za upravljanje lukama Vuka Perovića, kao i resornog pomoćnika ministarke i predsednica grupacija za luke i pristaništa i rečno brodarstvo, Sanje Đurišić i Biljane Čvertkov, gde je istaknuto da 2018. godinu prate nepovoljni hidrološki uslovi sa niskim plovidbenim nivoima skoro pet meseci, konsultacije su nastavljene analizom aktivnosti u lukama i pristaništima u 2018. godini.
U diskusiji koja je usledila prisutni su se dogovorili o narednim koracima koje bi Agencija mogla da preduzme za još veće usaglašavanje privrednih subjekata iz oblasti rečne plovidbe sa odredbama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, kao i ostalim podzakonskim aktima. Za naredne konsultacije predloženo je i proširenje učesnika, van članica prisutnih grupacija, sa privrednih subjektima koji prema aktivnostima koje objavljaju potpadaju pod odredbe opštih uslova primenu odluke o visini i načinu plaćanja lučkih i pristanišnih naknada.
Takođe, pokrenuta je i inicijativa o sastanku članica tri grupacije sa predstavnicaima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Agencije za upravljanje lukama, Srbija vodama, Vodama Vojvodine, inspekcijskim organima na republičkom i pokrajinskom nivou i rečne policije u narednoj godini. Teme bi bile usaglašavanje delovanja državnih organa sa ciljem obezbeđivanja ravnopravnih uslova poslovanja legalnih privrednih društava i sankcionisanje privrednih društava koja rade u sivoj zoni i njihovo uvođenje u legalne tokove. Još jedna vrlo bitna tema je i mogućnost finansiranja ulaganja u multimodalne terminale, po uzoru na drumsko-železničke terminale iz raspoloživih fondova EU.