Pomoćnik ministra prosvete u Vladi Republike Srbije Milan Pašić izjavio je danas da je mišljenje stručnjaka da učenici OŠ „Vladislav Ribnikar” što pre treba da se vrate školskim aktivnostima i u sredinu koju poznaju, ali da fokus nije na nastavi i kontrolnim i pismenim zadacima, već na pitanjima koja deca imaju.
Pašić je u izjavi za Radio-televiziju Srbije (RTS) istakao da će nastava početi u trenutku kada procene stručnjaci i kada deca iskažu potrebu.
On je naveo da je nakon tragedije Ministarstvo prosvete organizovalo niz sastanaka i formiralo tim koji su, pored njihovih i predstavnika Ministarstva zdravlja, činili i predstavnici Tima za psihološke i krizne intervencije u zajednici, Unicefa, Filozofskog fakulteta i Društva psihologa, kao i svi relevantni stručnjaci koji mogu da daju odgovore na sva pitanja.
Takođe, kako je dodao, formiran je i Školski tim za krizne intervencije, koji čine psihijatri, psihoterapeuti i psiholozi, i koji su već u petak pružili podršku zaposlenima.
Tim je doneo mišljenje da deca danas krenu u školu. Prva smena će zajedno sa roditeljima doći u 8 časova, sačekaće ih nastavnici razredne nastave, otići će u dvorište ili učionice, gde će ostvariti taj prvi kontakt. Nakon toga, roditelji će otići, a deca ostati i biće realizovane aktivnosti, precizirao je Pašić.
Prema njegovim rečima, u 10 časova će doći učenici druge smene mlađih razreda, u 12 časova prva smena starijih razreda i u 14 časova druga smena starijih razreda, ali bez nastave, dok su za sutra planirani roditeljski sastanci.
Pomoćnik ministra je preneo da su na sednici Nastavničkog veća nastavnici dobili materijale i prošli obuku kroz Priručnik za krizne intervencije, naglasivši da je u ovom trenutku najvažnije da se pokaže emocija, da svi oni zajedno proživljavaju tugu i bol koja im se desila.
On je naveo da postoji mnogo pitanja i izazova, ali da stručnjaci preporučuju da se zadrži neka vrsta rutine koliko god je moguće, da deca dobiju sigurnost.
Pašić je najavio da će biti izdvojeno sedam miliona evra za rekonstrukciju škole, a da učionica u kojoj se tragedija dogodila neće biti funkcionalna u narednom periodu jer je ideja da postane neka vrsta memorijalnog dela ove ustanove.