Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Venčanja u Beču sve brojnija i individualnija

Beč
Foto: Cvijeta Radović
Srpska ekonomija

Prošle godine u Beču je bilo 9.300 venčanja. To je znatno više nego prethodne dve decenije. Iako broj sklopljenih brakova ne doseže nivo posle Drugog svetskog rata, ipak se poslednjih godina primećuje mali bum venčanja, pri čemu se akcenat stavlja na individualnost. Od 2015. godine u Beču postoji trend porasta broja venčanja. Nakon što je pandemija prouzrokovala kratak pad u sklapanju brakova, brojke sada ponovo značajno rastu.

Raskošne proslave i bogati bifei više nisu u trendu. Današnji mladenci žele da raskinu sa starim obrascima i svojoj ljubavnoj priči daju lični pečat kroz venčanje. Sve češće se venčanja organizuju u malom krugu, sa posebnim aktivnostima kao što su odlazak na planinu, degustacija vina ili organizacija paintball turnira. Glavno je da bude neuobičajeno. Iako se broj gostiju na venčanjima smanjuje, organizacioni napor često raste, kaže organizatorka venčanja Viktorija Vambaher. Od vezenih salveta, preko personalizovanih lepeza do kaligrafisanih pozivnica – mašta nema granica. Ako je budžet ograničen, mnogi parovi sami sve pripremaju.

S druge strane, postoji i tendencija ka filmski grandioznim venčanjima. U SAD-u su ovakve raskošne proslave već uobičajene, a i u Austriji se polako razvija industrija koja želi da ispuni najekstravagantnije želje mladenaca, objašnjava Vambaher. To uključuje pozlaćene kočije, jata belih golubova, pa čak i spektakularne vatromete.

Za ovu sezonu venačanja boje su veoma popularne. Kada je reč o venčanicama ili dekoraciji stola, češće se biraju šarene varijante, kao što su pastelne nijanse, jarko zelena ili upadljivo roze. Celokupni spektar duge je ove godine u trendu, ističe Vambaher. Ipak, ne traže svi nešto neuobičajeno. I dalje postoji potražnja za jednostavnim belim venčanicama, velovima i crvenim ružama.

Ostali naslovi

Promet robe na Veletržnici
Srpska ekonomija
Prethodne nedelje na „Veletržnici Beograd” najtraženiji su bili kupus i krompir, a slede krastavac, zelena salata, šargarepa, tikvica i crni luk. Kada je reč o voću, zabeležen je najveći promet jabuka, trešanja i jagoda
Leteti na francuski način
Srpska ekonomija
Na visini od 10.000 metara receptori čula ukusa mogu da oslabe i za 30%, pa francuski avio-prevoznik sarađuje sa kuvarima nosiocima Mišelinovih zvezdica i najboljim somelijerima na svetu, kako bi putnicima osigurao kvalitet i bogatstvo ukusa u oblacima.
Pančevo bogatije za 100 platana
Srpska ekonomija
Akcija ozelenjavanja nastala je kao rezultat saradnje kompanije CWP Europe sa Gradskom upravom Pančeva i JKP „Zelenilo“ Pančevo, koji su prepoznali lokalne potrebe i odabrali odgovarajuću vrstu sadnica, kao i lokaciju sadnje. Ova akcija ne samo što doprinosi unapređenju estetskog izgleda grada, već i pozitivno utiče na poboljšanje kvaliteta vazduha i životne sredine
Novi razvojni program za mlade
Srpska ekonomija
Program plaćene stručne prakse namenjen studentima i srednjoškolcima u trajanju od šest meseci, za pozicije u sektorima prodaje i proizvodnje kompanije Galenika: prilika da mladi steknu vredno iskustvo uz mogućnost stalnog zaposlenja u kompaniji posvećenoj ljudima i vernoj zdravlju
Počela gradnja do sada najveće solarne elektrane
Srpska ekonomija
Nofar Energy postavio kamen temeljac za najveću solarnu elektranu u Srbiji. Projekat vredan 25 miliona evra, sa procenom godišnje proizvodnje električne energije od 33.150.000 kWh
Arheološko brdo u okviru Golubačke tvrđave otvoreno za posetioce
Srpska ekonomija
Park Arheološko brdo u okviru Golubačke tvrđave zvanično je otvoren za posetioce. Otvaranju je prethodila revitalizacija Spoljnog dvorišta tvrđave u vrednosti od 556.650 eura, u okviru projekta #EUzaTebe - za kulturno nasleđe i turizam koji zajednički finansiraju Evropska unija i nemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj BMZ, a sprovodi GIZ GmbH
Digitalno ubrzanje veliki potencijal za razvoj zemalja Zapadnog Balkana 
Srpska ekonomija
NALED je 2024. proglasio za godinu digitalizacije i veštačke inteligencije kao pokretača reformi svih zemalja Zapadnog Balkana. Prioriteti za novu Vladu Srbije, prema mišljenju članova NALED-a, treba da budu unapređenje uslova za razvoj eUprave i ePoslovanja, podsticanje gradnje i investicija, kao i sprovođenje zelene agende
U Kragujevcu osnovan prvi podsticajni fond za osobe sa invaliditetom u Srbiji
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac, Grad Kragujevac i Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), osnovali  su u Krgujevcu prvi Podsticajni fond za ekonomsko osnaživanje osoba sa invaliditetom u Srbiji
Dodeljene nagrade na Sajmu poljoprivrede u Novom Sadu
Srpska ekonomija
Program regenerativne poljoprivrede, koji kompanija Nestlé već četvrtu godinu sprovodi na srpskim njivama, doneo joj je nagradu Najbolji u agrobiznisu na 91. Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Novom Sadu. Prestižno priznanje dodeljeno je u potkategoriji Najbolji u sprovođenju strategije zaštite životne sredine i ekologije
Genc Čeli novi predsednik Asocijacije ovlašćenih privrednih subjekata
Srpska ekonomija
Upravni odbor Asocijacije ovlašćenih privrednih subjekata (OPS/engl. AEO), koja predstavlja privredne subjekte u ekonomijama CEFTA u vezi s programom regionalnih OPS, izabrala je novog predsednika, g. Genca Čelija, stručnjaka za trgovinu i carinu, da predstavlja OPS Asocijaciju sledeće dve godine