Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Sadnja drveća

Beograd
Srpska ekonomija

Treću godinu zaredom Nestlé Srbija pokreće akciju sadnje drveća, sa željom da pruži doprinos čistijem vazduhu u lokalnoj zajednici u kojoj posluje. Od novembra 2021. godine, Bulevar Milutina Milankovića u Beogradu bogatiji je za 225 Pančićevih omorika zahvaljujući zaposlenima kompanije, a u 2022. godini organizovana je akcija ozelenjavanja teniskih terena širom glavnog grada, kada su predstavnici kompanije, zajedno sa malim teniserima, posadili preko 400 različitih vrsta drveća. Ove godine, uz pomoć partnera i građana koji su se pridružili putem nagradne igre, kompanija se sprema za najambiciozniju akciju dosad – sadnju 7638 mladica hrasta lužnjaka u šumskom kompleksu Crni Lug u Surčinu.

Predstavnici Nestlé Srbija, uz prisustvo gradskih zvaničnika, partnera i prijatelja kompanije, kao i predstavnika medija, danas su u Košutnjaku, u blizini Zavoda za sport i medicinu sporta Republike Srbije, posadili deset mladica gorskog javora i tim simboličnim činom najavili početak najveće akcije sadnje koju je Nestlé do sada organizovao u Srbiji.

Sadnice su deo donacije u okviru nagradne igre koju je Nestlé organizovao ovog proleća, uz nesebičnu podršku građana naše zemlje. Za svaku kupovinu NESCAFÉ proizvoda u objektima Delez Srbija, uz poštovanje pravila učešća, kompanija je rešila da odvoji sredstva za kupovinu jedne nove sadnice, a građani su slanjem svojih prijava u sklopu nagradne igre postali aktivni učesnici u ovoj akciji pošumljavanja.

Kao rezultat odlične kampanje, opština Surčin će veoma brzo biti bogatija za preko 7600 novih šumskih kultura, čime će ekološki uslovi na lokalitetu Crni Lug, ali i u celoj opštini, biti značajno poboljšani. Ova inicijativa naročito je značajna kada se uzme u obzir da se u široj okolini lokaliteta nalazi pogon Tent A najveće termoelektrane u Srbiji, sa pepelištem koje je na samo kilometar i po vazdušnom linijom. Bogata šumska vegetacija ovde preuzima ulogu prirodne barijere i filtera i ima veliki značaj, s obzirom da su svuda okolo naselja i velike poljoprivredne površine. Sa 7638 novozasađenih sadnica, ova akcija će značajno doprineti smanjenju ukupnih emisija ugljen-dioksida, čime se kompanija Nestlé aktivno bori protiv klimatskih promena.

„Raduje nas što naša kafa, kojom ljudi širom naše zemlje započinju dan, nastavlja da bude snažan borac za zdraviju budućnost. Ova akcija predstavlja nastavak obećanja svim građanima da ćemo zajedno sa našim brendovima ostati posvećeni održivosti u svemu što radimo. Sadnjom 7638 mladica hrasta lužnjaka podižemo pravu malu šumu, a posebno nam je drago da naš najveći brend NESCAFÉ, koji nosi epitet najodrživijeg brenda kafe na svetu, svoju globalnu orijentaciju uspešno prenosi i lokalno. Veoma smo zahvalni našim partnerima iz Delez Srbija i Srbijašume koji nas podržavaju i doprinose ogromnoj energiji i ljubavi koju ulažemo u Srbiju.“, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.

O ovom „šumskom ostrvu“ u Surčinu brinuće kao i do sada stručnjaci iz Srbijašuma, kako bi kroz kontinuiranu negu osigurali najbolje efekte koje šuma neminovno pruža.

„Veliko nam je zadovoljstvo što ponovo učestvujemo u akciji sadnje sa našim partnerima iz Nestlé Srbija. Mogla bih satima da govorim o značaju šuma za sve nas, ali podsetiću vas na ono najvažnije. Jedan hektar šume, u fazi dozrevanja, godišnje, u proseku ima mogućnosti za filtraciju 50–70 tona prašine i apsorpciju raznih štetnih gasova, do 100 kilograma sumpor-dioksida i znatne količine ugljen-monoksida i oksida azota. Takođe, šuma u zreloj fazi, oslobađa u proseku 11 tona kiseonika i vezuje 15 tona ugljen-dioksida po hektaru, dok tzv. mrtvi pokrivač usporava površinsko oticanje vode, smanjuje opasnost od poplava i poboljšava strukturu zemljišta. I da ne zaboravim fitoncide, „šumske vitamine“ zbog kojih šetnja šumom blagotvorno utiče na naše zdravlje,“ naglasila je Adiba Džudović iz JP „Srbijašume“.

Nestlé je samo od 2021. godine obezbedio 37 miliona sadnica u okviru svog globalnog programa koji sprovodi za bolji život lokalnih zajednica i očuvanje planete. Cilj je da u područjima odakle nabavlja sastojke do 2030. godine posadi 200 miliona stabala i na taj način doprinese eliminaciji ugljen-dioksida iz atmosfere.

Ostali naslovi

Zaustavljanje femicida zahteva zajednički napor svih sektora društva
Srpska ekonomija
Kampanja ,,Stop femicidu'' ima za cilj podizanje svesti o štetnosti pojave femicida u društvu, i mobiliše sve organe javne vlasti, organizacije civilnog društva i druge aktere u primeni politike Vlade Republike Srbije ka nultoj toleranciji prema nasilju
Pokrenut Fond za podsticaj razvoja poljoprivredne i prehrambene proizvodnje u Aranđelovcu
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac, Opština Aranđelovac i Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, pokrenuli su Fond za podsticaj razvoja poljoprivredne i prehrambene proizvodnje u Aranđelovcu. Osnivanje ovog fonda podržao je Projekat „Velika mala privreda“ koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi ACDI/VOCA
Više od 4,7 miliona dinara za Narodne kuhinje Crvenog krsta Srbije
Srpska ekonomija
Black Friday je i ove godine dobio drugačije i humano značenje u dm drogerijama, zahvaljujući jedinstvenoj inicijativi Giving Friday. Ove godine dm donira 4.782.946,00 dinara Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije
Uspešna primena reformi u katastru: Odlični rezultati uprkos kritikama
Srpska ekonomija
Republički geodetski zavod želi da podeli sa građanima nekoliko značajnih rezultata koji su pokazali da je novi sistem upisa starih isprava u katastar u skladu sa potrebama i navikama građana
Sajam etno hrane i pića 2023 od 30. novembra do 3. decembra
Srpska ekonomija
„Sajam etno hrane i pića 2023“, najveća smotra proizvođača tradicionalnih prehrambenih proizvoda u Srbiji i regionu Jugoistočne Evrope biće održana pod kupolama Beogradskog sajma od 30. novembra do 3. decembra
Koraci ka jačanju saradnje Srbije i Gvatemale
Srpska ekonomija
Gvatemala i Srbija imaju veliki potencijal za unapređenje institucionalne i privredne saradnje, uprkos velikoj geografskoj udaljenosti istaknuto je na sastanku počasnog konzula Srbije u Gvatemali, Marsele Arsu de Losano i Marka Fernandeza Nikolića iz Sektora za internacionalizaciju Privredne komore Srbije
Druga regionalna Look Up konferencija ekoloških i biznis lidera 6. i 7. decembra
Srpska ekonomija
Konferencija „Look Up“, druga po redu, na temu ekologije, energetike i zaštite životne sredine, okupiće 6. i 7. decembra na Kopaoniku stručnu i poslovnu javnost iz zemlje i regiona, predstavnike Vlade Srbije, međunarodnih institucija, javnog i privatnog sektora koji će razmotriti nove trendove i izazove u ovim oblastima poslovanja
Ukusi Dalekog istoka u Srbiji
Srpska ekonomija
Bliži se Nova godina, pa mnogi razmišljaju o putovanjima i ukusnim zalogajima. Daleki istok primamljiva je destinacija, a svet su odavno osvojili ukusi iz tog dela sveta
U Francuskoj ambasadi dodeljen Orden umetnosti i književnosti u rangu viteza Milanu Raduloviću
Srpska ekonomija
Danas je u Francuskoj ambasadi u Beogradu dodeljen Orden umetnosti i književnosti u rangu viteza Milanu Raduloviću, direktoru Muzičke omladine Novog Sada i Novosadskih muzičkih svečanosti, u prisustvu njegove porodice i najbližih saradnika
Bečki trgovci uoči praznika oprezno optimistični
Srpska ekonomija
Oko 1,5 milion Bečlija planira ove godine da kupi božićne poklone, među kojima su najčešće igračke, odeća i kozmetika. Rezultati ankete koju je sprovela Bečka privredna komora pokazuju da bečki trgovci uprkos tmurnoj ekonomskoj situaciji mogu da računaju na povećanu spremnost Bečlija za kupovinu. Od oko 1,5 milion Bečlija, njih 88 odsto planira da kupi poklone