Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

U Beču predstavljen supermarket budućnosti

Beč
Foto: © FH Technikum Wien
Srpska ekonomija

Na Tehničkom fakultetu u Beču predstavljen je supermarket budućnosti u kojem se uz pomoć najnovijih tehnologija unapređuje prodajni prostor. Pametna korpa za kupovinu opremljena video-kamerom korisnicima pokazuje najkraći put do traženih proizvoda. Za kupovinu je dovoljno staviti željeni proizvod ispred kamere, on se automatski identifikuje putem tehnologije prepoznavanja objekta i dodaje na račun.

Od veštačke inteligencije i analize podataka, preko softverskog inženjeringa i arhitekture do cloud-usluga i sigurnosti, u ovom virtuelnom prodajnom prostoru predstavljene su kompetencije svih oblasti informatike. Tokom projekta naglasak je stavljen na rad sa tehnologijama koje se svakodnevno koriste: kamere pametnih telefona i tableta za prepoznavanje lica i proizvoda, unutrašnja navigacija, veb i mobile aplikacije. Trenutno postoji mobilna i veb aplikacija koja komunicira sa backend-sistemom. Menadžeri supermarketa mogu upravljati svim proizvodima putem administratorskog panela. Novi posetioci supermarketa mogu se registrovati putem veb aplikacije i na primer, praviti liste za kupovinu. Korisnici se takođe mogu registrovati i sa profilnom slikom kako bi se automatski prijavili na pametnu korpu za kupovinu putem prepoznavanja lica kada dođu u supermarket. Oni koji su već prijavljeni na pametnoj korpi za kupovinu u supermarketu mogu izračunati najbrži put kroz supermarket na osnovu prethodno napravljene liste za kupovinu. Kamera pametne korpe upoređuje se sa 3D modelom supermarketa kako bi se odredila pozicija korpe. Potom korpa vodi korisnika do željenih proizvoda u supermarketu. Da bi korisnik kupio proizvod, dovoljno je da ga postavi ispred kamere, koja proizvod automatski prepoznaje i dodaje na račun. Kada se završi kupovina, plaćanje se obavlja direktno na korpi. Ukoliko kupac žuri, može se i bez pametne korpe kretati po supermarketu i koristiti sve funkcije direktno na mobilnom telefonu kao veb-aplikaciju.

Na projektu pametnog supermarketa stručnjaci na bečkom Tehničkom fakultetu rade od jeseni 2022. godine. Šefica informatičkog odeljenja, Silvija Gajer, kaže: „Kombinovanjem zabavnih elemenata tzv. „Gamification“, na primer, moglo bi se proširiti iskustvo stvarne kupovine u digitalni prostor. Proširena stvarnost mogla bi pomoći u traženju namirnica u supermarketu koje odgovaraju određenom načinu ishrane ili intolerancijama. Mogućnosti su beskrajne i radujem se radu sa studentima i saradnicima na ovim i drugim idejama.“

Ostali naslovi

Zaustavljanje femicida zahteva zajednički napor svih sektora društva
Srpska ekonomija
Kampanja ,,Stop femicidu'' ima za cilj podizanje svesti o štetnosti pojave femicida u društvu, i mobiliše sve organe javne vlasti, organizacije civilnog društva i druge aktere u primeni politike Vlade Republike Srbije ka nultoj toleranciji prema nasilju
Pokrenut Fond za podsticaj razvoja poljoprivredne i prehrambene proizvodnje u Aranđelovcu
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac, Opština Aranđelovac i Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, pokrenuli su Fond za podsticaj razvoja poljoprivredne i prehrambene proizvodnje u Aranđelovcu. Osnivanje ovog fonda podržao je Projekat „Velika mala privreda“ koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi ACDI/VOCA
Više od 4,7 miliona dinara za Narodne kuhinje Crvenog krsta Srbije
Srpska ekonomija
Black Friday je i ove godine dobio drugačije i humano značenje u dm drogerijama, zahvaljujući jedinstvenoj inicijativi Giving Friday. Ove godine dm donira 4.782.946,00 dinara Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije
Uspešna primena reformi u katastru: Odlični rezultati uprkos kritikama
Srpska ekonomija
Republički geodetski zavod želi da podeli sa građanima nekoliko značajnih rezultata koji su pokazali da je novi sistem upisa starih isprava u katastar u skladu sa potrebama i navikama građana
Sajam etno hrane i pića 2023 od 30. novembra do 3. decembra
Srpska ekonomija
„Sajam etno hrane i pića 2023“, najveća smotra proizvođača tradicionalnih prehrambenih proizvoda u Srbiji i regionu Jugoistočne Evrope biće održana pod kupolama Beogradskog sajma od 30. novembra do 3. decembra
Koraci ka jačanju saradnje Srbije i Gvatemale
Srpska ekonomija
Gvatemala i Srbija imaju veliki potencijal za unapređenje institucionalne i privredne saradnje, uprkos velikoj geografskoj udaljenosti istaknuto je na sastanku počasnog konzula Srbije u Gvatemali, Marsele Arsu de Losano i Marka Fernandeza Nikolića iz Sektora za internacionalizaciju Privredne komore Srbije
Druga regionalna Look Up konferencija ekoloških i biznis lidera 6. i 7. decembra
Srpska ekonomija
Konferencija „Look Up“, druga po redu, na temu ekologije, energetike i zaštite životne sredine, okupiće 6. i 7. decembra na Kopaoniku stručnu i poslovnu javnost iz zemlje i regiona, predstavnike Vlade Srbije, međunarodnih institucija, javnog i privatnog sektora koji će razmotriti nove trendove i izazove u ovim oblastima poslovanja
Ukusi Dalekog istoka u Srbiji
Srpska ekonomija
Bliži se Nova godina, pa mnogi razmišljaju o putovanjima i ukusnim zalogajima. Daleki istok primamljiva je destinacija, a svet su odavno osvojili ukusi iz tog dela sveta
U Francuskoj ambasadi dodeljen Orden umetnosti i književnosti u rangu viteza Milanu Raduloviću
Srpska ekonomija
Danas je u Francuskoj ambasadi u Beogradu dodeljen Orden umetnosti i književnosti u rangu viteza Milanu Raduloviću, direktoru Muzičke omladine Novog Sada i Novosadskih muzičkih svečanosti, u prisustvu njegove porodice i najbližih saradnika
Bečki trgovci uoči praznika oprezno optimistični
Srpska ekonomija
Oko 1,5 milion Bečlija planira ove godine da kupi božićne poklone, među kojima su najčešće igračke, odeća i kozmetika. Rezultati ankete koju je sprovela Bečka privredna komora pokazuju da bečki trgovci uprkos tmurnoj ekonomskoj situaciji mogu da računaju na povećanu spremnost Bečlija za kupovinu. Od oko 1,5 milion Bečlija, njih 88 odsto planira da kupi poklone