Državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vlade Republike Srbije Tatjana Matić izrazila je uverenje da će Nacionalni registar za prigovore potrošača i novi propisi koje Ministarstvo priprema značajno doprineti podizanju svesti potrošača o njihovim pravima i razumevanja trgovaca o benefitima koje postižu poštovanjem potrošačkih prava.
Matić je, na konferenciji povodom početka kampanje za zaštitu potrošača "Neka kupovina bude milina", u Pres centru UNS-a, istakla da je Ministarstvo, u skladu sa obavezama Srbije u procesu evropskih integracija, izradilo predlog novog zakona o zaštiti prava potrošača, kao i predlog strategije iz te oblasti.
Veoma je važno i da unapredimo mehanizme zaštite, skratimo postupak ostvarivanja potrošačkih prava i osnažimo vaninstitucionalne resurse, koje predstavljaju udruženja kao prva instanca za pružanje podrške potrošačima, ocenila je ona.
Prema njenim rečima, potrebno je i podizanje svesti kod trgovaca o koristima koje imaju kada idu u susret potrebama potrošača, kao i uspostavljanje mehanizma medijacije u slučaju spornih situacija kod potrošačkih prigovora, koji se najviše odnose na robu, odnosno na obuću, odeću i tehniku, saopštila je Kancelarija za saradnju sa medijima Vlade Srbije.
Državna sekretarka je naglasila da je važan segment promocije potrošačkih prava oblast elektronske trgovine, za koju će biti sprovedena i posebna kampanja sa ciljem jačanja poverenja građana u ovaj vid trgovine.
Pomoćnica ministra za zaštitu potrošača Višnja Rakić predstavila je medijsku kampanju "Neka kupovina bude milina", koju čine video i radijski spotovi, a koja će se povodom Svetskog dana prava potrošača, 15. marta, realizovati u naredne dve nedelje.
Kampanja je pripremljena u okviru tvining-projekta "Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji", koji se sprovodi u partnerstvu sa mađarsko-slovačkim konzorcijumom od avgusta 2017. do avgusta 2019. godine.