Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

DM 15 godina u Srbiji

Beograd
Srpska ekonomija

Najveći drogerijski lanac u Evropi, dm, koji u Srbiji posluje sa prodajnom mrežom od 93 prodajna objekta u 25 gradova i više od 850 zaposlenih, slavi jubilej: petnaestu godinu rada u našoj zemlji.

„Tu sam čovek, tu kupujem“ – pod sloganom koji ukratko objašnjava osnovnu orijentaciju kompanije, najveći drogerijski lanac u Evropi, dm drogerie markt, pre 15 godina je započeo poslovanje u Srbiji. Tokom godina, bez obzira na menjanje tržišnih uslova, fokus je uvek ostao na čoveku – uvažavanju naše različitosti, i stvaranju atmosfere poverenja i ravnopravnosti. Ispostavilo se da je ovo ključ za uspeh – u protekloj poslovnoj godini, kompanija je u Srbiji ostvarila rekordan promet od 10,9 milijardi RSD uz preko 12 miliona obavljenih kupovina.

Velike brojke su u poslovnom svetu razlog za slavlje, ali ih u godini jubileja dm posmatra i kao još jedan stimulans da nastavi sa politikom odgovornosti prema kupcima, zaposlenima i zajednici u kojoj posluje, kaže Vesna Stojanović, direktorka dm drogerie markt Srbije i Makedonije. „Najiskrenije se radujemo svakom dobrom poslovnom rezultatu, zato što on znači da možemo da nastavimo sa praksama poput isplaćivanja 14 plata u toku godine. U 2019. godini, koja je za nas posebna, zadovoljstvo nam je što smo bili u mogućnosti da svim zaposlenima isplatimo jubilarni petnaesti honorar srazmerno godinama radnog staža u dm-u, pa i do iznosa pune plate za zaposlene koji su sa nama već 15 godina“, dodaje ona.

Kao kompanija koja brine o razvoju lokalne zajednice u kojoj posluje, dm je jedan od inicijatora uvođenja dualnog obrazovanja u Srbiji, procesa koji kompanija aktivno razvija od 2016. zajedno sa Privrednom komorom Srbije, trgovačkim školama širom zemlje i drugim kompanijama učesnicama projekta. Osim 25 učenika koji su na praksi u dm drogerijama širom Srbije, od septembra 2018. godine kompanija je podržala uvođenje ovog modela obrazovanja i u svoj sektor logistike. Kroz ovaj program i ulaganje u razvoj svojih zaposlenih dm prati dinamične promene na tržištu rada.

„Jedna od ključnih ideja vodilja, osim ponude bogatog, kvalitetnog asortimana i ljubaznog, profesionalnog savetovanja za naše kupce, je želja da obezbedimo snažnu podršku svojim zaposlenima“, ističe Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm drogerie markt Srbije i Makedonije. „Ovde podrazumevamo tržišno atraktivne zarade, obavezno plaćen prekovremeni rad, ali i besplatne zdravstvene preglede, brojne kurseve i usavršavanja. Težimo vrlo jednostavnoj ideji – da ljudi koji nam poklanjaju svoje poverenje, bili oni kupci ili zaposleni, budu srećni što su sa nama i istovremeno razvijaju svoj pun potencijal“, dodaje Korichi.

Društveno odgovorno poslovanje dm u Srbiji sprovodi kroz različite inicijative i aktivnosti. Kao podršku domaćim proizvođačima, dm je pokrenuo projekat „dm inkubator“, u saradnji sa RAS-om, USAID-om i udruženjem Serbia Organica. Domaćim proizvođačima „dm inkubator“ pomaže da dodatno razviju i unaprede inovativne srpske proizvode, i plasiraju ih na domaće tržište kroz lanac dm prodavnica, a potencijalno predstave i na drugim evropskim tržištima.

Kompanija dm posebno je ponosna na program lojalnosti dm babybonus, u okviru koga će sa partnerima u ovoj poslovnoj godini svakoj prijavljenoj novorođenoj bebi darivati paket dobrodošlice, a njihova ukupna vrednost će premašiti 38 miliona RSD. Kroz podršku već poznatoj akciji „Čepom do osmeha“, koja pomaže deci sa invaliditetom i smetnjama u razvoju, u dm drogerijama je do sada sakupljeno više od 30 tona čepova.

Sa ciljem očuvanja i zaštite kičmenog stuba prilikom obavljanja fizički zahtevnog posla, podrške i savetovanja o vođenju zdravog života, pokrenut je i projekat Ambasadori zdravlja za zaposlene u drogerijama i Distributivnom centru kompanije. Već devet godina traje i inicijativa Oplemeni život, u okviru koje dm poklanja jedan slobodan dan za dobrovoljno angažovanje u društveno odgovornim i ekološkim projektima.

Zaposleni kompanije dm Srbija ove godine će prvi put uživati i u Porodičnom danu – prilici za druženje u prirodi, sa svojim najdražima i kolegama. Oni će se oprobati u brojnim sportskim aktivnostima, kao i drugim sadržajima na otvorenom, koji će ih dodatno zbližiti van radnog prostora.

Spisak se ovde ne završava, ali, kako iz kompanije kažu – imaju celu jubilarnu godinu da predstave sve projekte koje su pripremili sa ciljem da dalje razvijaju vrednosti koje u centar stavljaju čoveka, bio on zaposleni, kupac ili jedan od partnera. Ne žure „jer smo tek 15 godina zajedno“ a planiraju da ovo bude jedna od onih ljubavi koje traju ceo život.

Ostali naslovi

Nastup domaćih proizvođača na skupu Spirit of rakija u Puli
Srpska ekonomija
U Puli je održana Prva međunarodna konferencija i izložba o rakiji "Spirit of rakia". Predstavnici iz 11 zemalja - Italije, Nemačke, Poljske, Portugalije, Austrije, Srbije, Slovenije, Crne Gore, BiH, Makedonije i Hrvatske - okupili su se kako bi razmenili iskustva u tehnologiji proizvodnje rakije i drugih jakih alkoholnih pića
Zrenjanin jedan od centara novog investiciong ciklusa
Srpska ekonomija
Potprеdsеdnica Vladе Srbijе i ministarka građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе, prof. dr Zorana Mihajlović, posеtila jе danas Zrеnjanin sa ministrima privrеdе i omladinе i sporta, Goranom Knеžеvićеm i Vanjom Udovičićеm
Rast Srbije ove godine 3,5 odsto, dogodine 4,0 %
Srpska ekonomija
Svetska banka je u novom Redovnom ekonomskom izveštaju za Zapadni Balkan konstatovala da je privredni rast Srbije od 4,2 odsto u prošloj godini nadmašio očekivanja i predviđa da će u 2019. rast iznositi biti 3,5 procenata, a naredne godine 4,0 posto
Nove avio-linije sa niškog aerodroma za brži razvoj juga Srbije
Srpska ekonomija
Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da uvođenje 12 avio-linija od javnog interesa sa niškog aerodroma ima za cilj brži razvoj južne i istočne Srbije kroz povezivanje sa privrednim centrima u Evropi
U Srpskoj čak 2.100 firmi ima samo po jednog zaposlenog
Srpska ekonomija
U Republici Srpskoj je u poslednjih pet godina broj firmi koje imaju samo po jednog radnika porastao za 240, tako da ih je na kraju prošle godine bilo 2.113
Digitalna platforma za veći izvoz agrobiznisa
Srpska ekonomija
U okviru projekta „One stop shop“ predstavljena je e-platforma buyserbian.com koju je pripremila Privredna komora Srbije uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) sa ciljem promovisanja i povećanja izvoza u agrobiznisu, poboljšanja konkurentnosti srpske poljoprivrede, kao i unapređenja performansi objekata za preradu
Kretanje ekonomske i spoljnotrgovinske aktivnosti
Srpska ekonomija
Industrijska proizvodnja je u februaru, u odnosu na isti mesec prethodne godine, povećana za 2,4% kao rezultat međugodišnjeg rasta u prerađivačkoj industriji od 3,8%. Proizvodna aktivnost u sektorima rudarstva i energetike u februaru bila je neznatno niža nego u istom mesecu prethodne godine
Firme iz Srbije na međunarodnom sajmu tehnike Hanover Messe
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS) organizuju nastup 10 domaćih kompanija na međunarodnom sajmu tehnike Hanover Messe 2019, koji počinje u Hanoveru danas i traje do 5. aprila
Srpska ekonomija danas u 18:21 na RTS 2
Srpska ekonomija
Ciljevi održivog razvoja, digitalna transformacija, uspostavljanje regionalnog tržišta, bez barijera i birokratskih procedura i takse koje je uvela Priština neke su od tema emisije Srpska ekonomija koja se emituje danas u 18:21 na RTS2
Srbija najpoželjnija lokacija za strane produkcije
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić ukazala je danas na to da se Vlada borila i imala viziju da vrati Srbiju na put jedne od najprestižnijih i najpoželjnih lokacija za snimanje stranih filmova i serija