Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović obišla je danas, u društvu ambasadorke NR Kine Čen Bo, radove na izgradnji obilaznice oko Beograda, na deonici od Ostružnice do Bubanj potoka, koje izvodi kompanija “Pauer Čajna”.
Mihajlović je, po završetku obilaska radova u levoj cevi tunela Straževica, rekla da se nakon 30 godina nazire završetak beogradskog saobraćajnog prstena, kako bi naš grad bio kao mnoge druge evropske prestonice.
Neće biti lako, ali je važan rezultat. Obilaznica je bitna za Srbiju, kao i za povezivanje s regionom, jer danas imamo oko 20 miliona vozila više na našim auto-putevima u odnosu na period od pre nekoliko godina, objasnila je potpredsednica Vlade.
Ona je napomenula da će u junu biti podneta i aplikacija u vezi sa nastavkom izgradnje obilaznice oko Beograda, za sektor C od Bubanj potoka do Pančeva, za koju je nedavno u Pekingu potpisan memorandum sa istim kompanijama koje rade i na sektoru B.
Radićemo na tome da sledeće godine i na toj deonici počnemo radove, rekla je Mihajlović, iskazavši ujedno zahvalnost ambasadorki Kine i toj zemlji na velikoj podršci u realizaciji infrastrukturnih projekata.
Ambasadorka Čen je rekla da su u prethodnom periodu već postignuti vidljivi rezultati u oblasti infrastrukture, što je u interesu ekonomskog razvoja i Srbije i Kine.
Obilaznica oko Beograda ima veliki značaj za razvoj grada i sigurna sam da će „Pauer Čajna“ učiniti sve napore da završi posao kvalitetno i u roku, rekla je ona.
Ambasadorka je prenela zahvalnost potpredsednici Vlade i njenom timu, koji su dali svu moguću pomoć i podršku kineskoj kompaniji tokom realizacije projekta, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Generalni direktor ogranka kompanije “Pauer Čajna” u Beogradu Jang Bo rekao je da je ugovor za izgradnju ove deonice potpisan u okviru samita 16+1.
Prema njegovoj oceni, ovaj projekat je bitan za ekonomski progres Srbije, ali u isto vreme i za razvoj ove kompanije u Srbiji, budući da predstavlja njen prvi projekat u našoj zemlji.
On je takođe izneo očekivanje da će pomenuti projekat biti uspešno završen i da će doprineti smanjenju saobraćajnog opterećenja u Beogradu.
Vršilac dužnosti direktora JP “Putevi Srbije” Zoran Drobnjak rekao je da izvođača čeka težak posao na zahtevnoj deonici koju gradi, ali da se nada da će biti ispoštovan rok.
Drobnjak je ukazao na to da je ova deonica važna za rasterećenje saobraćaja u Beogradu, jer obilaznicom dnevno prosečno prođe oko 15.000 putničkih i 2.000 teretnih vozila.
Deonica obilaznice oko Beograda – od Ostružnice do Bubanj potoka, duga je 19,5 kilometara, a vrednost radova je 207 miliona evra.
Mihajlović je takođe saopštila da će radovi na izgradnji auto-puta Preljina–Požega na Koridoru 11 početi 17. maja.
Ona je, odgovarajući na pitanja novinara u vezi sa ugovorima i memorandumima potpisanim na drugom forumu „Pojas i put“, navela da je u Pekingu između ostalog potpisan finansijski ugovor za izgradnju ove deonice vredne 450 miliona evra.
Ova deonica, duga 30,9 kilometara, važna je za povezivanje Srbije sa regionom. Njom se ne povezujemo samo sa Crnom Gorom, nego i nastavljamo gradnju auto-puta ka Bosni i Hercegovini, istakla je potpredsednica Vlade.
Prema njenim rečima, sa novim investicionim ciklusom, vrednim više od pet milijardi evra, može se očekivati da Srbija bude potpuno premrežena auto-putevima.
Mihajlović je podsetila na to da je u Pekingu potpisan i memorandum u vezi s realizacijom projekta Beogradskog metroa, memorandum za izgradnju sektora C obilaznice oko Beograda – od Bubanj potoka do Pančeva, kao i finansijski ugovor za izgradnju deonice brze pruge Beograd–Budimpešta, od Novog Sada do Subotice.
Očekujem da ugovor za deonicu Novi Sad–Subotica branimo u maju u parlamentu, a cilj nam je da do kraja godine počnemo radove, zaključila je potpredsednica Vlade.